האגם האקולוגי. צילום מחלקת הדוברות של עיריית פ"ת
האגם האקולוגי. צילום מחלקת הדוברות של עיריית פתח תקוה

מזל טוב: האגם האקולוגי בפארק הגדול נפתח להרצה

האגם הוא בשטח של 14 דונם, עלותו מוערכת ב-כ-50 מיליון שקלים. בתוך מספר שבועות ייפתח חלק נוסף של האגם וצפוי לפעול בו מזח להשכרת סירות

פורסם בתאריך: 28.8.18 19:37

האגם האקולוגי בפארק הגדול נפתח היום, יום שלישי להרצה לקהל הרחב, כל זאת לאחר שלוש שנות עבודה. מדובר באגם בשטח 14 דונמים שמשמש כחלק ממתחם הפארק הגדול.
בעירייה מציינים כי בשלב זה ייפתח להרצה החלק המזרחי והדרום מזרחי של האגם ובו מרחבי דשא, מרפסת תצפית וטריבונות ישיבה, שבילי עץ על גדות האגם, שבילי הליכה, עצים, צמחייה ובריכות המים הקטנות שלצד האגם. החלק השני של האגם אמור להיפתח, על פי ההערכה, בתוך מספר שבועות. מאחר והאגם הינו אקולוגי, הצללת מי האגם נעשית באמצעות חומרים הבריאים לצומח, לחי ולאדם. עוד ציינו בעירייה כי ייתכן שמי האגם יהיו ירוקים מאצה חוטית לתקופה מסוימת, אך לאחר מספר שבועות הדבר יחלוף. בהמשך, ובאופן הדרגתי, תוכנס דגה לאגם.
תכנון האגם בוצע על ידי משרד מייזליץ כסיף אדריכלים, שתכננו בעבר גם את נמל תל אביב וטיילת תל אביב. עלותו מוערכת במעל ל־50 מיליון שקלים. הוא מבוסס על מערכת בריכות אקולוגיות וסינון מים. בהמשך צפוי לפעול בו מזח להשכרת סירות, שבילי ריצה ואופניים, מתחמי כושר ומשחק חדשים, וייתכן וגם מסעדה עם ישיבה על המים.

האגם האקולוגי. צילום דוברות העירייה

האגם האקולוגי. צילום דוברות העירייה

יש לציין כי האגם התמלא במים שאינם ראויים לשתייה מבאר מים שנמצאת בסמוך למקום. מנכ"ל מיתב, ירון מזרחי, ציין כי במידה והיה צריך למלא את האגם במי שתייה רגילים, רשות המים לא הייתה מאשרת זאת בשל החשיבות של חיסכון במים. עוד יש לציין, כי בימים האחרונים העלו גורמי אופוזיציה בעיר טענות כי פתיחת האגם להרצה, כמו גם השקתו הרשמית בהמשך, נעשו במכוון לפני הבחירות שיתקיימו בסוף חודש אוקטובר.
ראש העירייה, איציק ברוורמן, אמר לרגל פתיחת האגם להרצה: "אני נרגש לקראת פתיחת האגם וסיום העבודות. בשנים האחרונות הרחבנו את אפשרויות הבילוי והפנאי לתושבי פתח תקוה, והפארק הוא בהחלט חלק מהתוכנית ליצירת מקום בילוי מהנה ונעים. אני מודה לכל העושים במלאכה שעמלו זמן רב על תכנון האגם תוך התחשבות בצרכי התושבים והמרחב העירוני. אני מאמין כי האגם הייחודי והפארק כולו יהיו מהאטרקציות המוצלחות והאהובות על תושבי העיר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. דודי

    אם זה אגם אקולוגי אז מה קשור השכרת סירות ?? ראיתם פעם אנשים שטים בסירות באגם אקולוגי ??

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר