עיריית פתח תקוה. צילום: זאב שטרן
עיריית פתח תקוה. צילום: זאב שטרן

שנה הסתגלות ומענק: לפחות עשרה בכירים בעירייה פורשים במסגרת תכנית פרישה מוקדמת

בנוסף להם, עובדים אחרים מנהלים מו"מ על תנאי פרישה מוקדמת. העירייה: "המטרה היא להבריא את המערכת"

פורסם בתאריך: 22.5.19 08:58

בעלי תפקידים רבים בעירייה, חלקם בכירים מאוד, פורשים במסגרת תכנית פרישה מרצון המעניקה להם תנאים טובים. חלק אחר עדיין מנהלים מו"מ מול העירייה על תנאי פרישה מוקדמת. מדובר בלפחות 10-15 בכירים.

בחודש פברואר השנה, במסגרת מדינות העירייה להתייעל, הוציאו אלי שלמה, יו"ר ארגון העובדים, ולאוניד סמוליאנוב, סמנכ"ל לארגון ומשאבי אנוש, מכתב לעובדים ובו נכתב שבמסגרת מדיניות העירייה הכוללת תכנית התייעלות, הם מציעים לעובדים תכנית פרישה מרצון שגובשה ואושרה על ידי משרד האוצר (כל פנייה ואישור הפרישה בידי הרשות בלבד). התכנית תכנס לתוקף ב־30.6 השנה, ומיועדת לעובדים בעלי ותק של 20 שנות שרות. גיל העובד ביום הפרישה הוא 50 שנה ומעלה אך לא יותר מ-65 שנה והיא מיועדת  לעובדים דור א' ודור ב' שהשכר שלהם מחושב על פי הסכמים קיבוציים.

תנאי הפרישה שהוצעו הם: לעובד מגיל 50 ועד 53 (לא כולל) מענק של 12 חודשי הסתגלות ומענק של 30 אלף שקלים. מגיל 53 ועד 56 (לא כולל), 10 חודשי הסתגלות ומענק של 30 אלף שקלים. מגיל 56 ועד 63 (לא כולל) שישה חודשי הסתגלות ו-15 אלף שקלים מענק ועובד מגיל 63 ועד 65 (לא כולל) ארבעה חודשי הסתגלות ועשרת אלפים שקלים מענק כספי.

לטענת עובדים בעירייה, לא מעט עובדים בודקים את האפשרות לצאת לפרישה מוקדמת, מסיבות שונות. חלק מהם טוענים שראש העירייה, רמי גרינברג, מתערב בעבודה המקצועית שלהם, חלק טוענים שהתנאים הכספיים מפתים. "יש הרבה שמות של עובדים שעלו שהם בודקים את האפשרות לפרישה מוקדמת, יש כאלו שגם בודקים אפשרות ליציאה מוקדמת לגמלאות", אומר עובד בכיר בעירייה. "יש לא מעט לחצים בתוך המערכת החדשה. יש אנשים שמרגישים שלא מעריכים אותם מספיק, שראש העיר לא מגבה אותם ומתערב בעבודה שלהם, והם מעדיפים לפרוש". עובדת אחרת מוסיפה: "לצערי אני מרגישה שהמערכת לא מעריכה את העשייה שלי, ראש העיר מתערב מקצועית בדברים, לכן אני חושבת לפרוש".

מנגד יש עובדים רבים שמגבים את המהלכים שעושה גרינברג, בהם ריענון השורות וצעדי התייעלות. חלק מהם מדגישים את היתרונות של תנאי הפרישה המוקדמת המוצעים לעובדים. "לי באופן אישי טוב במקום העבודה, אני מסתדרת עם ראש העיר, אבל המחשבה לפרוש נובעת ממקום כלכלי. אני אקבל פנסיה ומענק פרישה ואוכל להמשיך לעבוד בחצי משרה במקום אחר", אומרת עובדת עירייה. עובד אחר מוסיף: "זכותו של ראש העיר להתערב ויש לו הבנה וידע מאוד נרחבים, יכול להיות שלפעמים הגישה היא לא הכי נעימה, אבל זו זכותו. הוא הוריד את קורי העכביש מהקירות, פתאום אנשים נדרשים לעבוד יותר.

מדוברות העירייה נמסר: "כל אחד מהאנשים פורש מסיבה זו או אחרת אם בשל  גיל, מצב רפואי, קידום מקצועי, שיקולים כלכליים ועוד, זאת למעט חזי חקאק שלא פרש אלא פוטר בשל חוסר שביעות רצון של ראש העיר מתפקודו. מאז בחירתו של גרינברג, יש בעירייה אוירה של עשייה, אוירה עניינית ומקצועית, וכל מי שבא לעבוד, זוכה לשיתוף פעולה כך שהעבודה מתנהלת בצורה מאורגנת וטובה. מאז כניסתו לתפקיד צמצם ראש העיר מינויים פוליטיים רבים ואף ביטל תקנים  מיותרים, המטרה היא להבריא את המערכת על מנת להפוך אותה, יעילה יותר, איכותית, שירותית ונגישה יותר. האווירה במסדרונות העירייה היא של עשייה ואנו מפנים את מרבית המשאבים לטובת התושבים".

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר