מחאת השלטים בהדר גנים

בהדר גנים נושמים לרווחה: הוקפא הנת"צ ברחוב מנחם בגין, יקודם נת"צ בבר כוכבא

מדובר בתכנית שעוררה מחאה גדולה בשכונה. לפני מספר שבועות קיים שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' סיור בשכונה. התקציב יועבר לטובת הקמת נת"צ ברחוב בר כוכבא במרכז העיר ובנתיבי איילון מדגישים: פרויקט בגין יקודם עם קבלת תוספת התקציב הנדרשת

פורסם בתאריך: 30.10.19 08:22

משרד התחבורה הודיע כי פרויקט הנת"צ שהיה אמור לקום ברחוב מנחם בגין בשכונת הדר גנים, לא יבוצע בשלב זה. זאת בשל הסטת התקציב שהיה מיועד לו לטובת נתיב דומה ברחוב בר כוכבא. מדובר בנתיב שהיה אמור לבוא על חשבון נתיב תחבורה ברחוב מנחם בגין, ועורר מחאה גדולה של תושבים בשכונה. לפני מספר שבועות גם היה שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' בסיור בשכונה.

כנסו כאן לקרוא על המחאה. 

במכתב ששלח סמוטריץ לתושבי שכונת הדר גנים, הוא ציין: "מאז מינויי לשר תחבורה לפני חודשים ספורים קיבלתי פניות רבות אשר הביעו חשש מהפרויקט המתוכנן בשכונה. לפני זמן מה ביקרתי בשכונה במסגרת סיור בעיר על מנת לראות הדברים בעיני ועל מנת לשמוע אתכם התושבים פנים אל פנים. במקביל, ביקשה העירייה בשיתוף פעולה עם המשרד לקדם נתיב העדפה לתחבורה ציבורית בציר בר כוכבא במסגרת פרויקט "מהיר לעיר". על כן, הנחיתי את מנכ"ל נתיבי איילון מר איתמר בן מאיר להסיט את תקציב פרויקט הדר גנים לטובת ציר בר כוכבא. אנו נמשיך לדון ולמצות את הדיון עם תושבי השכונה והעירייה על מנת שהפרויקט בשכונת הדר גנים יקודם תוך הסכמות רחבות ככל הניתן".
יש לציין כי במכתב שהוציא גם מנ"כל נתיבי איילון, איתמר בן מאיר, לראש העירייה רמי גרינברג, הוא כתב כי בשל הגירעון הגדול בתקציב המדינה, לא ניתן להקים נת"צ גם בבגין וגם ברחוב בר כוכבא, ולכן הוא מעתיק את התקציב לטובת הקמת הנתיב ברחוב בר כוכבא.

ממטה המאבק של תושבי הדר גנים נמסר: "האחדות והלכידות מנצחת!! שמחנו מאוד לקבל הערב את מכתבו של שר התחבורה מר בצלאל סמוטריץ, בו הוא מודיע על ביטולו של הנתצ בהדר גנים, והסטת התקציב אל רחוב בר כוכבא בעיר. לדבריו, כדאיותו של הנתצ תיבחן בעתיד מחדש יחד עם התושבים. אנו מודים מקרב לב לשר התחבורה שטרח והגיע והקשיב וגם ביצע. הערכת והוקרת השכונה כולה נתונה לו. אנו מודים לראש העיר רמי גרינברג. ובראש ובראשונה מסורה תודתנו לסגן ראש העיר איציק דיעי ולחברת המועצה גילה בן נאים על ההירתמות המלאה והסיוע למטה המאבק וההצלחה החשובה שנרשמה הערב. הוכחנו כולנו, יחד, כי כח האחדות והשיתוף חזק מכל כח אחר. יחד נוכל להמשיך לפעול ולשמור על השכונה שלנו. בהערכה רבה לכל תושבי השכונה ולכל המסייעים, מטה המאבק למען הדר גנים ועמישב

מהעירייה נמסר: "חברת נתיבי איילון אשר אמונה על ביצוע הפרוייקט מהיר לעיר של משרד התחבורה שיגרה מכתב לראש העיר רמי גרינברג ובו צויין כי לאור המצוקה התקציבית והגרעון הצפוי – יקודם הפרוייקט רק ברחוב בר כוכבא. במכתב צויין כי "ציר בר כוכבא הינו ללא ספק ציר חשוב אשר מתחבר לרשת נתיבי העדפה מתוכננים וקיימים ומהווה חיבור לתחנה המרכזית וכן נתיב הזנה לקו האדום ברכבת הקלה, בעל נפח אוטובוסים גבוה".

"מכתב זה, בא בהמשך לשיחות שהתנהלו לאחרונה בין ראש העיר לבכירי חברת נתיבי איילון ובמהלכן ביקש ראש העיר לבחון את פרוייקט מהיר לעיר ברחוב בגין שוב ובמקביל לקדם את הפרוייקט בבר כוכבא אשר חשוב ביותר לפעילות המערך התחבורתי בעיר. בתוך כך, משרד התחבורה נענה לבקשתו של ראש העיר והפרוייקט בבר כוכבא ייצא לדרך בשנים הקרובות".

ראש העיר רמי גרינברג: "כמי שמאמין בעתיד התחבורה הציבורית, פעלתי מול הגורמים הרלוונטיים במשרד התחבורה ובחברת נתיבי איילון כדי לקדם את התכנון הנחוץ בבר כוכבא. במקביל, וכפי שאמרתי לפני ימים אחדים, נעשתה בחינה מחודשת של מכלול השיקולים והוחלט לעת עתה להקפיא את הפרוייקט בבגין. זאת בין היתר גם לאור המצוקה התקציבית אליה נקלע משרד התחבורה. לתפיסתי, לא יהיה מנוס בשנים הקרובות אלא להתנייד בעיקר בעזרת תחבורה ציבורית. וכמי שמבין את זה ומאמין בעתיד התחבורה הציבורית – אמשיך לקדם נושא חשוב זה ביתר שאת בכל רחבי העיר".

מחברת נתיבי איילון נמסר: פרוייקט "מהיר לעיר" בפתח תקווה מקודם ביחד עם ראש העיר במלוא המרץ. בשלב ראשון יקודם נתיב העדפה לתחבורה ציבורית בציר בר כוכבא, ציר מרכזי וחשוב בעיר וזאת לבקשת העירייה ומשרד התחבורה. גם מקטע בגין ימשיך להיות מקודם כחלק מהפרוייקט, מיד עם קבלת תוספת התקציב הנדרשת. פרויקט "מהיר לעיר", הינו פרויקט לאומי חיוני שמקודם בעיר פתח תקווה וב-16 ערים נוספות במטרופולין תל אביב. מדובר בפרויקט חשוב שמעניק לתושבי הערים תחבורה ציבורית מהירה ואמינה ומהווה אלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי". ללא פרוייקט זה, ופרוייקטים נוספים המקודמים בימים אלה, ימצאו עצמם בעתיד תושבי המרכז תקועים במגה-פקק".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר