המודעות על הכנסים של סיעת הביצועיסטים ומפלגת ימינה בבית הכנסת מוריה
המודעות על הכנסים של סיעת הביצועיסטים ומפלגת ימינה בבית הכנסת מוריה

אסור לקיים שם פעילות פוליטית? אירוע פוליטי של מפלגת ימינה יתקיים בבית הכנסת מוריה

כשלושה חודשים לאחר שהעירייה דרשה מהנהלת בית הכנסת לא לקיים אירוע של סיעת הביצועיסטים, ואף איימה בסגירתו, יתקיים בסופ"ש אירוע בהשתתפות איילת שקד ונפתלי בנט בדיוק באותו בית כנסת

פורסם בתאריך: 20.2.20 08:52

כחודשיים אחרי שעיריית פתח תקווה איימה בפינוי המבנה של בית הכנסת מוריה, לאחר שבמקום תוכנן להתקיים טקס הדלקת נרות חנוכה עם סיעת הביצועיסטים, וזאת לכאורה בשל אירוע פוליטי במבנה עירוני, מתוכנן השבוע להתקיים במקום כנס פוליטי אחר, של מפלגת ימינה. בעלון שפורסם לגבי הכנס, נכתב כי יתקיים עונג שבת בכפר גנים, ב-21.2, עם נפתלי בנט ואיילת שקד, תחת השאלה, "מדינת ישראל לאן?". בכנס ישתתפו גם נציגי הבית היהודי בעיר. האירוע כאמור יתקיים בבית הכנסת מוריה.
יש לציין כי לאחר שנקבע אותו כנס הדלקת נרות עם הביצועיסטים, שלחה העירייה מכתב להנהלת בית הכנסת, על ידי צילה גרינהוייז, מנהלת אגף הנכסים, בו היא כתבה: "בין עיריית פתח תקווה לבין עמותת בית כנסת מוריה פתח תקווה נחתם חוזה רשות לשימוש לפיו רשאית העמותה להפעיל ולקיים בית כנסת במבנה שנבנה במקרקעין עירוניים הידועים ברחוב שלוזינגר 14. סעיף 5 ג' לחוזה קובע כי 'העמותה מתחייבת לא לקיים בכנס פעילות פוליטית מפלגתית כלשהי'. לאחרונה פורסמה הודעה בנוגע לקיום הדלת נרות ביום 29.12.19 בשעה 20:00 לסיעת הביצועיסטים. מכתב בנוגע לפעילות פוליטית במקום נשלח אליהם אף ביום 3.3.2015 לאחר שהתקיימו במבנה פריימריז של מפלגת הבית היהודי. בנסיבות אלה הם התרתם שוב קיום פעילות פוליטית-מפלגתית בכנס העירוני שהוקצה לכם, הפרתם את החוזה". בהמשך המכתב ציינה גרינהוייז כי בהתאם לסעיף 15 לחוזה העירייה מודיעה כי היא, העירייה, דורשת את פינוי המבנה לאלתר תוך 30 ימים ממועד המכתב, ובעמותה נדרשים להעביר את החזקה בנכס לידי העירייה כלשהו פנוי מכל חפץ או אדם.

כנסו כאן לקרוא על ביטול האירוע של הביצועיסטים

כנסו כאן לקרוא את הידיעה על הסרת איום הסגירה

אורי אהד, יו"ר סיעת הביצועיסטים, התייחס היום למקרה ואמר: "אין לי טענה נגד בית הכנסת ואני חושב שזה חוקי כי אני מניח שימינה משלמים שכר דירה על האולם כמו שאני שילמתי. העניין הוא שגרינברג משקר לכולם והוא כבר שוכח למי הוא שיקר ובאילו נסיבות. רמי בשורה הסופית עושה שימוש לא חוקי מכוח המשרה כדי להשתיק כל דעה שונה ומנוגדת וכל ביקורת או עמדה אחרת. אני אומר זאת בשיא הרצינות, אבל כל אדם בפתח תקווה צריך להיות חרד שזה האיש שעומד בראש המערכת. היום הוא מנסה להשתיק אותי והוא לא יצליח. כך היה עם השתקת פעילים מהדר גנים או מבילינסון. יש פה ניסיון לחסל דעה אחרת וזו סכנה אמיתית לפתח תקווה. המקרה של מוריה מוכיח זאת".
מלשכת ראש העירייה נמסר: "הנושא אינו מוכר לגורמי הרשות והוא ייבדק. לצד זאת נדגיש כי על פי חוזר מנכ"ל משרד הפנים והנחיות הלשכה המשפטים בעירייה, אין מניעה לקיים אירוע פוליטי במקום ציבורי, כל עוד הדבר נעשה בצורה רשמית וגלויה ובכפוף לנהלים ולתשלום שכרוך בכך. מה שלא היה בחנוכה כאשר קבוצה פוליטית ניסתה לקיים אירוע פוליטי במבנה עירוני. כזכור, הדבר נעשה במרמה ובהיחבא תוך הסתרת מהות האירוע מגבאי בית הכנסת על ידי שליחת איש קש שיסגור את המקום. כאמור, לאחר בירור הדברים, הגבאים הופתעו ממהות האירוע וביקשו גם הם לבטלו".
אוהד הגיב לתגובת לשכת ראש העירייה ואמר: "מדובר בשקר מצוץ מהאצבע שמנסה לכסות על הפעילות הבריונית של רמי, ומאוד קל לחשוף אותו. אם היה שימוש במרמה או משהו לא חוקי, אז בית הכנסת היה בעצמו עוצר אותנו. אם בית הכנסת רומה, אז מה פתאום העירייה היא זאת ששלחה לו מכתב התרעה. העירייה סותרת את מה שהיא מגיבה לתקשורת. המכתב שהעירייה שלחה אז לא אומר שאין לקיים אירוע אלא אם כן זה נעשה על פי חוק וכל מה שהיא טוענת עכשיו. היא בעצמה אף כתבה שכבר הזהירו בעבר את בית הכנסת, והיום היא אומרת שמותר אם משלמים עליו. על ההזמנה שלנו לכנס היו חתומים אני, איציק ישראל ותמי ז'יטלני. את הכנס שלנו במוריה אנחנו ביטלנו, וזאת כדי למנוע מהתושבים וחברי הקהילה מצב בו הם מאויימים על ידי גרינברג".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר