בית כנסת מוריה ברחוב שולזינגר 14. צילום זאב שטרן

בעירייה מבהירים: למרות הנאמר במכתב, בית הכנסת מוריה לא ייסגר

מכתב ששלחה העירייה ב-26.12 לעמותת מוריה מודיע כי עליהם לפנות את בית הכנסת בתוך 30 יום משום שהסכימו להשכיר אולם לביצועיסטים להדלקת נרות חנוכה. הטקס לא קוים, העירייה לא הוציאה מכתב מתקן, אך אומרת כי איום הפינוי הוסר. אהד: "בכל מקרה מדובר בהוראה לא חוקית"

פורסם בתאריך: 12.1.20 11:38

עיריית פתח תקווה הבהירה כי בית הכנסת מוריה ברחוב שולזינגר לא יפונה. זאת למרות ששלחה בסוף חודש דצמבר מכתב לעמותת מוריה ובו דרישה לפנות את בית הכנסת בתוך כ-30 ימים, כתגובה על כך שהעמותה התכוונה להשכיר את בית הכנסת לסיעת הביצועיסטים לצורך טקס הדלקת נרות חנוכה. בסופו של דבר הטקס לא התקיים בבית הכנסת לאחר שהעירייה הזהירה מקיומו ואיימה לבטל הקצאות, והוא הועבר לרחבת בניין העירייה. ואולם עדיין לא יצא מכתב אל העמותה שמבהיר שמבטל את הוראת הפינוי.

המכתב המדובר נשלח לעמותה שלושה ימים לפני המועד המתוכנן להדלקת הנרות עם הביצועיסטים, אך לדברי גורמים בעמותה התקבל רק היום. בתגובה לכך הדגישו בעירייה כי בית הכנסת לא יפונה, אך לא ברור מדוע לא יצא מכתב חדש המבהיר זאת. 

במכתב ששלחה מנהלת אגף הנכסים של העירייה, מילה גרינהוייז, לעמותה, ב-26.12, היא כתבה: "בין עיריית פתח תקווה לבין עמותת בית כנסת מוריה פתח תקווה נחתם חוזה רשות לשימוש לפיו רשאית העמותה להפעיל ולקיים בית כנסת במבנה שנבנה במקרקעין עירוניים הידועים ברחוב שולזינגר 14. סעיף 5 ג' לחוזה קובע כי 'העמותה מתחייבת לא לקיים בכנס פעילות פוליטית מפלגתית כלשהי'. לאחרונה פורסמה הודעה בנוגע לקיום הדלת נרות ביום 29.12.19 בשעה 20:00 לסיעת הביצועיסטים. מכתב בנוגע לפעילות פוליטית במקום נשלח אליהם אף ביום 3.3.2015 לאחר שהתקיימו במבנה פריימריז של מפלגת הבית היהודי. בנסיבות אלה הם התרתם שוב קיום פעילות פוליטית-מפלגתית בכנס העירוני שהוקצה לכם, הפרתם את החוזה".

בהמשך המכתב ציינה גרינהוייז כי בהתאם לסעיף 15 לחוזה העירייה מודיעה כי היא העירייה דורשת את פינוי המבנה לאלתר תוך 30 ימים ממועד המכתב, ובעמותה נדרשים להעביר את החזקה בנכס לידי העירייה כשהו פנוי מכל חפץ או אדם.
מנגד, אורי אהד, יו"ר סיעת הביצועיסטים, שהיו אמורים לקיים את הטקס בבית הכנסת, הגיב הבוקר: "מדובר בעוד הוראה בלתי חוקית שנובעת מההיסטריה של גרינברג והבריונות שלו לחסל בכח ובהפחדה כל דעה אחרת ושונה, תוך איום על תושבים. יותר מדי דוגמאות לכך ראינו לאחרונה", אומר אהד, "בהתאם לחוק הבחירות דרכי תעמולה מותר לקיים במבנה ציבורי פעילות בתשלום. גם בהנחיות שפרסם רשם העמותות בשנת 2015 עודד רשם העמותות את העמותות השונות לפעול להשכרת הנכסים בהן הם משתמשים כדי שהתשלום ישמש את פעילות העמותה ולא על הקופה הציבורית. אין כל הבדל בין השכרת אולם האירועים של בית הכנסת להדלקת נרות של סיעה במועצת העיר או לברית/בריתה/יומולדת שבו מבקשת המשפחה לשכור את האולם. אין לי ספק שהוראה זו לא תצא לפועל וכבר עכשיו נראה את גרינברג "מתרץ תירוצים" ו"מנמק" את ירידתו מהעץ הגבוה עליו טיפס".

מלשכת ראש העיר נמסר: "מדובר במכתב התראה שנשלח אל הנהלת העמותה המפעילה את בית הכנסת לפני כחודש, בחג החנוכה. כזכור, הנהלת העמותה רומתה ע"י גורם שביקש להשתמש באולם ולא ציין שזה לטובת קיום אירוע פוליטי בבית הכנסת. עם בירור פרטי האירוע, ביטלה ההנהלה את האירוע וזאת משום שאסור לקיים אירוע פוליטי בבית כנסת וכן בגלל שלא ידעה כי מדובר באירוע פוליטי. מדובר בקריטריונים ברורים אשר העמותה נדרשת לעמוד בהן כמו כל מפעיל מבנה עירוני אחר. מאחר והאירוע לא התקיים, הרשות לא תאכוף את ההתראה שנשלחה לפני כחודש".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר