רמי גרינברג, אורי אהד. צילומים מטה גרינברג, פרטי

הביצועיסטים: גרינברג מנע מאיתנו מלקיים אירוע בבית כנסת. לשכת ראש העיר: הם הסתירו את העובדה שזה אירוע פוליטי

חברי הסיעה כבר הזמינו את אולם האירועים של בית הכנסת מוריה כדי לקיים בו טקס הדלקת נרות. הם יסתפקו בטקס שיקיימו הערב מול בניין העירייה

פורסם בתאריך: 29.12.19 13:41

סיעת הביצועיסטים שבאופוזיציה במועצת עיריית פתח תקוה תקיים היום (ראשון), בשעה 18:30, טקס הדלקת נרות בכניסה לבניין העירייה. זאת לאחר שלטענת חברי הסיעה ראש העירייה רמי גרינברג ביקש למנוע מהם מלשכור את אולם האירועים בבית הכנסת מוריה, שבו ביקשו לקיים את טקס הדלקת הנרות.

"גרינברג, בפחדנות מכוערת, מנסה למנוע ממני ומסיעת הביצועיסטים לקיים את טקס הדלקת הנרות באולם האירועים של בית הכנסת מוריה", טוען יו"ר הסיעה אורי אהד, "החוק קובע כי ניתן להשכיר נכס ציבורי גם לגוף פוליטי, ולראיה, רק לפני כשבועיים, גרינברג ערך כנס מפלגתי של ראשי עיר מהליכוד בהיכל התרבות. זוהי לא רק פגיעה בדמוקרטיה, אלא פגיעה ישירות בתושבים, שכן שכר הדירה שנגבה מאתנו, לא נועד לעשיית רווח אלא לשרת את צרכי הקהילה. יש הנחיות של רשם העמותות שמעודדות השכרת אולמות לא למטרת רווח, מאחר והכסף חוזר לקהילה וההוצאות לא נופלות כנטל על הציבור". הוא הוסיף כי "מאחר וקהילת המתפללים בלחץ שהם ייפגעו במידה והם ישכירו לנו את האולם, החלטנו לרדת מזה. אין לנו מטרה לסבך את התושבים בגלל הבריונות של רמי".

אחד מבאי בית הכנסת טוען: "לפני כחודשיים קיבלתי פניה מאורי אהד לקיים במקום אירוע ציבורי, כמו שעשינו בעבר להם ולסיעות אחרות כמו הבית היהודי והאולם הוזמן. ביום חמישי האחרון, מי שאחראי על האולם הודיע שראש העירייה פנה לאחד מחברי הקהילה ואמר לו שהוא שמע שנתנו את האולם לאורי אהד והוא מודיע לקהילה שזה נוגד את החוק ושאם האירוע לא יתבטל הוא הנחה את מחלקת הנכסים להוציא מכתב על ביטול הקצאה והוא יעצור את התמיכות שבית הכנסת מקבל. הגבאים נלחצו, במיוחד עכשיו שבית הכנסת עומד לחגוג 25 שנה וביקשו עזרה לכך. זה יצר בהלה בקרב הגבאים שביקשו לנסות להוריד את אורי מהעניין. פניתי לאורי והסברתי לו את העניין והוא אמר שהוא לא רוצה שבית הכנסת יינזק ושהוא יבטל את האירוע ויעבירו למקום אחר".

מלשכת ראש העירייה נמסר בתגובה: "חבר המועצה אהד, המתמחה בסילוף עובדות וביצירת שקרים ופרובוקציות, שלח באופן פחדני איש קש מטעמו כדי שיסגור אירוע כללי בבית הכנסת. לאחר בירור הדברים נתגלה להנהלת בית הכנסת כי מדובר באירוע פוליטי אשר הוסתר מהם בעת הסגירה. לכן, הנהלת בית הכנסת היא זו שהתרעמה על התרמית בשל העובדה כי נעשה ניסיון להכניס אירוע פוליטי בתוך בית כנסת, מבלי ליידע את הגורמים הרלוונטיים. נציין כי אירועים פוליטיים מתקיימים מפעם לפעם באולמות התרבות השונים ברחבי העיר וזאת לאחר שמזמין האירוע עושה זאת באופן שקוף ובדרכים המקובלות. במקרה המדובר נעשה ניסיון לעשות אירוע פוליטי ללא האישורים הנדרשים ובתוך בית תפילה שנמצא מטבע הדברים מחוץ לפוליטיקה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר