צדוק בן משה. צילום זאב שטרן

סגן ראש העירייה בשיחה עם תושבת: "יש גירעון של 130 מיליון שקלים, המצב קטסטרופה" | האזינו

השיחה של צדוק בן משה עם התושבת עסקה בענייני חינוך בעיר. בן משה בתגובה: "מדובר בהקלטה חלקית שמנותקת מההקשר של השיחה". בתוך כך הודיעה העירייה כי רמי גרינברג יקצץ משכרו, ולעובדים רבים יקוצץ סכום של 5,000 שקלים בשנה

פורסם בתאריך: 29.6.20 13:59

קלטת בה נשמע סגן ראש העירייה, צדוק בן משה, מדבר  בדאגה על מצבה הכלכלי של עיריית פתח תקוה ועל גובה הגירעון שלה, מעוררת דאגה אצל לא מעו גורמים. זאת במקביל להודעות העירייה על צעדי התייעלות בהם היא נוקטת ועל קיזוזי שכר שהיא מבצעת לעובדים.

ההקלטה היא של שיחה שקיים בן משה עם תושבת, בנוגע לענייני חינוך בעיר. בשיחה אומר בן משה שלעיריית פתח תקווה יש גרעון שעומד על סך 130 מיליון שקלים, גירעון גדול לכל הדיעות. הקלטת השיחה הופצה בקבוצות וואטסאפ שונות. "אני מבטיח שאני מתאמץ הרבה הרבה, מאחורי הקלעים, אני מתאמץ ומשתדל", נשמע בן משה אומר בהקלטה, "בסופו של דבר אני שוב אומר, זו החלטה של ראש העיר והיא לא תהיה פשוטה, יש איזה 130 מיליון שקל גרעון, הוא קיצץ במשכורות של כל העובדים ושל כל המנהלים, קיצץ במשכורת שלו אלפי שקלים בחודש, אני אומר לך לא פשוט, המצב קטסטרופה". בתגובה ציין בן משה ש"מדובר בהקלטה חלקית שמנותקת מההקשר של השיחה, ומדובר על שיחה מלאה ובה היו דברים נוספים שלא הושמעו בהקלטה. תגובת העירייה, מדייקת את הדברים".

האזינו להקלטה שמסתובבת בקבוצות הוואטסאפ:

בימים האחרונים מתבקשים עובדי ובכירי העירייה לקזז במשכורתם ולהירתם לתהליך ההתייעלות אותו מבקשת לעשות הרשות. בשבוע שעבר פורסם שראש העירייה רמי גרינברג כינס את עובדי העירייה הבכירים כדי לרתום אותם לתהליך ובתוך כך, הוחלט על קיצוץ בהוצאות נסיעה ורכב שיוחזר לעובדים אלו בשנים הבאות. במסגרת הליך ההתייעלות, הוחלט על דחיית התשלומים בשנה קלנדרית בגין אחזקת הרכב – טסטים וביטוח, כאשר מדובר בהפחתה שנתית של כ-5,000 שקלים לעובד, לעובדים בכירים שיש להם רכב צמוד, יקוצץ סכום דומה מהשכר.  בעירייה מסבירים שמדובר בחיסכון של כעשרה מיליון שקלים. לצד זה הודיע ראש העירייה רמי גרינברג כי הוא יקצץ משכרו 5,000 שקלים ברוטו בכל חודש במהלך התקופה המדוברת וזאת בנוסף על הקיצוץ עליו הודיע בחודש נובמבר 2018, אז הודיע כי יקצץ את שכרו בעשרה אחוזים על מנת לפנות משאבים נוספים לטובת תושבי העיר.
מלשכת דובר העירייה נמסר: "לאור משבר הקורונה, עיריית פתח תקוה כמו כלל הרשויות נערכת לירידה בהכנסות וזאת בשל העובדה כי העירייה נתנה במהלך המשבר שיפוי לעסקים בסך כ-140 מיליון ש"ח, לצד הטבות רבות ברישוי העסק ועוד עשרות מיליוני שקלים נוספים לטובת רווחה, ביטחון, הסברה כנגד התפשטות הנגיף ועוד. לפיכך, עיריית פתח תקוה מתאימה את עצמה למצב שנוצר בעקבות המשבר: ראש העיר, עובדי העירייה ומנהליה קיצצו בשכרם (חיסכון שנתי של כ-10 מיליון ש"ח), ספקי העירייה התבקשו להפחית חמישה אחוזים מהתשלום, פועלים לגיוס כספים ממקורות חוץ וכן מגוון פעולות נוספות שיבטיחו את השמירה על רמת השירות לתושב".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. הרוזן

    כדי לחסוך יותר בשכר עובדים אתה חייב לקצץ עוד 7% אם לא תהיה בגירעון גבוה

  2. רוחה

    המיליונים שהעיריה משקיע בפארק הדרומי שיהיה מקור הטרדה לכל הדירים מסביב בנית הלונה פארק בגן והכל מסביב תלמדו מערים מסביב כפר סבא הוד השרון פארק מגודר ונעים לסביבה ומתחשב בדירים זה יהיה בכיה לדורות בכסף הזה היה אפשר להשקיע במקומות אחרים

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר