נחום סטלמך, ניסים קלדרון. צילום באדיבות אשר גולדברג

ניסים קלדרון לעירייה: הנציחו את נחום סטלמך ז"ל בכיכר או רחוב בעיר

קלדרון פנה אל ראש העירייה רמי גרינברג ואל סגנו צדוק בן משה וביקש להנציח כראוי את סטלמך, בכיכר, ברחוב, או בפארק החדש בשכונת נווה גן

פורסם בתאריך: 28.7.20 20:21

היסטוריון הפועל פתח תקוה ומנהל קבוצת הפייסבוק פרלמנט הספורט, תושב היא ניסים קלדרון, פנה אל ראש העירייה רמי גרינברג ואל סגנו צדוק בן משה בבקשה להנציח את שמו של נחום סטלמך ז"ל בעיר בקריאת כיכר או רחוב על שמו. אופציה נוספת שהציע קלדרון היא לקרוא על שמו של סטלמך את הפארק החדש הנבנה בנווה גן. קלדרון פנה בעקבות הידיעה על כך שעיריית חיפה החליטה להנציח את שחקני העבר שכיכבו במכבי חיפה ונפטרו כדוגמת אבי רן, ג'וני הרדי וישעיהו שווגר.

קלדרון ליד קברו של נחום סטלמך ז"ל צילום פרטי

סטלמך היה מכוכבי הפועל פתח תקוה ונבחרת ישראל במשך שנים והביא כבוד רב לעיר ולמדינה. לקראת משחקי מוקדמות יורו 2000, מינה אותו מאמן הנבחרת שלמה שרף לעוזרו. במסגרת תפקיד זה יצא סטלמך ב-1999 לספרד  לקראת משחק של נבחרת ישראל בבמוקדמות אליפות אירופה. הוא נפטר שם במפתיע מדום לב. אלפים ליוו אותו בדרכו האחרונה, במסע לוויה שיצא מאיצטדיון רמת גן ששימש במשך שנים כמגרשה הביתי של נבחרת ישראל, ובו כבש סטלמך את השער שאף חובב כדורגל בארץ לא שוכח, לרשתו של לב יאשין, שוערה של נבחרת ברית המועצות.

קלדרון ציין שלמרות שבעבר הוגשה בקשה אליה צורפו מעל עשרת אלפים חתימות, ביניהן של נשיא המדינה אז שמעון פרס ז"ל וחברי כנסת רבים, ולמ רות הבטחות שהאיצטדיון בפתח תקוה ישא את שמו של סטלמך שכונה "ראש הזהב", ההבטחות לא קויימו. הפעם מקווה קלדרון שזכרו של סטלמך יונצח כראוי. "אני מקווה שראש העירייה רמי גרינברג וסגנו צדוק בן משה יניעו את התהליך, יעשו את מה שלא נעשה עד עתה, וינציחו כראוי את זכרו של נחום סטלמך ז"ל. שמם יירשם באותיות של זהב לדורי דורות".

תגובת לשכת דובר העירייה: "נחום סטלמך ז"ל גדול השחקנים מונצח בעיר באולם ספורט מודרני בשכונת כפר גנים, המתאים לרוח העשייה של סטלמך ולכישרונו. באצטדיון המושבה יש שער על שמו והעיר פתח תקוה מכבדת ומוקירה את זכרו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אוריאל הרף

    חובה מוסרית להנציח את שמו של שחקן העיר נחום סטלמך בכל דרך אפשרית. רחוב, ככר, גן, אולם. אין אחר שמתאים ליצוג העיר פתח תקוה.

  2. משה אפטר פ"ת.

    ניסים קלדרון כמה שאתה צודק, כל העיר איתך אנו פונים לראש העיר בבקשה לקרוא רחוב או ככר ע"ש נחום סטלמך תודה.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר