גינה ברחוב מבצע דקל 12 בשכונת נווה גן

צפו | החלו עבודות גידור נוספות בנווה גן. הוקמה קבוצת מחאה של תושבים 'מורידים את הגדרות'

אחרי עצירת עבודות הגידור בפארק הצפוני בשכונה, החלה העירייה בגידור הגינה במבצע דקל. ההסבר: "כדי שניתן יהיה לנעול בלילות, במענה לתלונות על רעש מדיירי הקומות הנמוכות". קבוצת תושבים שמתנגדת: "הופכים את השכונה למכלאה"

פורסם בתאריך: 8.10.20 08:53

נושא גידור הגינות בעיר הולך ותופס נפח יותר גדול ברשתות החברתיות ובפעילות תושבים. כזכור עיריית פתח תקווה עצרה את גידור הגינה בפארק הצפוני בשכונת נווה גן לאחר תלונות תושבים וביקור של ראש העירייה רמי גרינברג במקום. העירייה אף הסירה את הגדרות שכבר הותקנו. אבל זמן קצר לאחר מכן החלה העירייה לגדר את הגינה ברחוב מבצע דקל 12, סמוך למקום בו נבנה הפארק הדרומי באותה שכונה, בנווה גן, דבר אשר יצר כעס אצל התושבים אשר טענו שהגידור הופך את הגינה לסוג של מכלאה. מנגד מסבירים בעירייה שהגידור נעשה כדי שניתן יהיה לנעול את הגינה בלילות, זאת לאור תלונות רבות על רעש מתושבים, בעיקר אלו שמתגוררים בקומות הנמוכות יותר.

לצד זה נפתחה קבוצת וואטסאפ חדשה בשם "מורידים את הגדרות בעיר". הקבוצה נפתחה על ידי עורך דין חזי כהן, שפעל בימים האחרונים מול ראש העירייה לפתיחת פארק יצחק אוחיון לטובת תושבי נווה גן המתגוררים במרחק של עד 1,000 מטרים מהפארק. "העירייה החליטה להפוך את השכונה שלנו למכלאה בחסות "הרעש" שיוצרים בני נוער בלילות – תופעה קשה שאנו חייבים לטפל בה ביד קשה ולמגר אותה לחלוטין", אומר כהן, "אבל הדרך לעשות זאת היא לא על ידי גידור גני השעשועים בשכונה, אלא על ידי פעילות אכיפה בלתי מתפשרת תוך מתן קנסות מכבידים לנערים והוריהם לרבות עיכוב וחקירת משטרה למי שחוזר ומפר את שלוות התושבים בצורה חוזרת".

העירייה החלה לגדר את הפארק הצפוני בנווה גן, בלחץ התושבים הגדרות פורקו

בעקבות לחץ תושבים: פארק יצחק אוחיון ייפתח, הכניסה תהיה דרך שער אחד בלבד

גדרות בגינה בנווה גן צילום באדיבות התושבים

גדרות בגינה בנווה גן צילום באדיבות התושבים

תלונות על הגידור אפשר לשמוע מתושבים נוספים בשכונה. "אני לא מצליחה להבין מה מוביל את עיריית פתח תקווה לגדר את הגינה שלנו", אומרת תושבת בכעס, "מעבר לכך שזה נראה כמו כלא וסוגר את כל האוויר, הגידור נעשה ללא כל מחשבה והתחשבות בתושבים שמתגוררים בסמיכות לגינה. צריך להבין שמדובר בגינה שכונתית שנמצאת בין בניינים ומי שמגיע אליה הם התושבים מהבניינים הסמוכים. בני הנוער שיושבים בערב בגינה לא יעלמו, הם פשוט יעברו מהגינה לחצר האחורית ולחניות הבניין", היא אומרת.

תושבת נוספת מציינת: "צריך להבין שהגינה מעבר להיותה גינת משחקים היא שביל מעבר מצד אחד של השכונה לצד השני וברגע שיחסמו אותה, הם יחסמו את היציאה ואנשים יצטרכו לעשות סיבוב שלם וללכת דרך הכביש. לדוגמא בצד השני של הגינה יש גני ילדים ובנייני מגורים ואם פתאום יחליטו לסגור את השערים באמצע היום או לחלופין לא יפתחו בשעה המיועדת, זה יהיה בעייתי. הגינה אמורה להיפתח מידי יום בשעה 6:00 בבוקר, אבל מה יעשה מי שצריך להגיע לאוטובוס שנמצא בצד השני בשעה 5:00? הם יאלצו אותו לעשות סיבוב שלם בשביל להגיע לתחנה, ללכת על הכביש הראשי שבחלקו אין בכלל מדרכות. או אם החלטתי ללכת לחברה וישבתי אצלה עד השעה 22:05 והגינה נסגרת בשעה 22:00, גם אז אני אצטרך לעשות סיבוב שלם בשביל לחזור הביתה. וזה לפני שבכלל דברנו על כך שגם ילדי בית הספר עוזי חיטמן ואריק איינשטין חוצים את הגינה בשביל להגיע לבית הספר ועל ההגעה לרחוב ז'בוטינסקי שניתן להגיע אליו דרך הגינה".

מנגד יש תושבים שחושבים שונה מהם. "אנחנו מרוצים מכך שראש העיר החליט לגדר את הפארק. מה שקורה בלילות בסוף השבוע ועכשיו גם באמצע השבוע זה סיוט", אומרת תושבת האיזור. "בני הנוער יושבים בגינה עד השעה שלוש-ארבע לפנות בוקר וצועקים ואי אפשר להירדם. כשמתקשרים למשטרה, הם מגיעים, אבל בני הנוער בורחים ואז חוזרים. בתור מי שגר בקומות הנמוכות, אני שמח על ההחלטה לסגור את הגינה".

גם ראש העירייה רמי גירנברג הגיב באחד מדפי הפייסבוק של השכונה וכתב "הגידור בכדי לנעול בלילות בכדי למנוע התקהלות ורעש שמונע מתושבים לישון".
מלשכת דובר העירייה נמסר: "בשל העובדה כי תושבים רבים סבלו מרעש בשעות הלילה ואיכות חייהם נפגעה קשות, במשך שנים עלו בקשות בכל רחבי העיר לגידור הגינות הציבוריות. בעבר הם היו נענים בכך שהדבר כרוך בעלויות תקציביות רבות ולכן אינו ישים וכן בתשובות לא ענייניות אחרות. התלונות הופנו מתושבים שהתקשו להרדם בלילות וחלקם אף הגיעו בתחנונים למקבלי ההחלטות בעבר שיפעלו לטובת הנושא. ראש העיר רמי גרינברג, עם כניסתו לתפקיד, פועל כדי לגדר גינות רבות ברחבי העיר ולהביא להפסקת סבלם המתמשך של התושבים הגרים בסמיכות אליהן. יצויין כי הגינות נסגרות רק בשעות הלילה המאוחרות ונפתחות בבוקר שלמחרת. כמו כן, יעילות הדבר הוכחה במניעת ונדליזם, אלימות, רעש ומפגעים נוספים. הצבת הגדרות משפרת פלאים את איכות חיי התושבים ורובם כמובן מברכים על כך".

גם סיעת הביצועיסטים מצטרפת לבקשת תושבי נווה גן להפסיק את פעולות הגידור, מגדירה זאת כבזבוז כספי ציבור וחשש לסיכון בטיחותי ומבקשת לקיים דיון במועצת העיר. הסיעה כתבה לגרינברג: "בימים האחרונים החלה העירייה, ללא התראה מוקדמת ויידוע התושבים ובהשקעה הנאמדת בעשרות אלפי שקלים (להערכתנו אפילו יותר) בהצבת גדרות מסביב לגינה הצפונית בשכונת נווה גן. לאחר שתושבי האזור התרעמו על הנושא על ביצוע פעולות הגידור, בין היתר מהסיבה כי הדבר חוסם יציאות חירום בשעת מצוקה, מיהרת "להתייצב" במקום ול"הורות" על הפסקת העבודות, אותן העברת למעשה לגינה הדרומית, גם כאן ללא יידוע התושבים ובהשקעה כספית גדולה מן הקופה הציבורית". עוד מציינים חברי הסיעה, שלמרות שביקשו לא קיבלו את היתר הבנייה שהוצא לבניית הגדרות ולא אישור יועץ הבטיחות להקמתם ומדגישים שהם לא מתעלמים מהטענות לגבי הרעש שעולה מן הגינות, אך מציינים שניתן לטפל בכך בדרכים אחרות.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. תושב העיר

    אם דחוף להם לנעול גינות בלילה, בעירייה מוזמנים לנעול קודם את חורשת התעשיינים שעושה סיוט לתושבי סגולה.
    אנשים פונים למוקד לפעמים כמה פעמים בשבוע כשיש מזג אוויר טוב והצעירים יושבים שם עם הקריוקי בקולי קולות ואין מענה לבעיה ולא פתרון.
    העיקר שולחים שיטור שיכבו ואחרי שהוא הולך, מגבירים שוב.
    מה הבעיה לנעול שם???!!!
    במקום זה מחפשים לנעול שטחים ירוקים לרווחת התושבים.

  2. רטחה

    טוב מאד כל הכבוד לראש העיר שמתחב בדירים שגרים צמוד לגינה וסובלים מרעשים כל היום ולילה הצרה שמי שלא גר באזור מתערבים בטח להם לא מפריע וגם היא אפשר להגיד משהו הם מקללים רמי גרינברג מתחשב ושומע את התושבים.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למי שזה מפריע זה לאותם אנשים שלא גרים בצמוד ובשכנות והדירות שלהם לא פונות לכיון הגינה והם כמובן לא רועים לא שומעים ולא סובלים מהרעש וההטרדה בשעות הלילה אז אל תתערבו בדבר שלא פוגע באיכות החיים שלכם גינה עם גדרות מסביב זה לא כלא והאויר לא יכול להעצר פשוט צרות עין ןאנשים שמחפשים איפה אפשר להיות מעורבים אנשים שבאים לכאן מכל העיר להנות מגינת המשחקים לא יקבעו אתהאיכות חיינו ואנו שמחים על פעולת העיריה בהתקנת הגדרות יישר כוח וכל הכבוד וכל הטענות כנד אלו טענותהשלא משכנעות ומצוצות מהאצבע

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר