הפארק הצופני בנווה גן

העירייה החלה לגדר את הפארק הצפוני בנווה גן, בלחץ התושבים הגדרות פורקו

עבודות הגידור בפארק הצפוני בשכונה עוררו תגובות זועמות של תושבים, והופסקו. האם מדובר בביטול מוחלט של הגידור, או בהפסקה זמנית?

פורסם בתאריך: 6.10.20 11:55

עיריית פתח תקוה החלה לגדר את הגינה בפארק הצפוני בשכונת נווה גן, אך בלחץ תושבים הופסקו העבודות והגדרות שהותקנו במקום פורקו. בעירייה לא השיבו עדיין לשאלה האם מדובר בביטול מוחלט של הגידור או בהפסקה זמנית. העבודות הופסקו לאחר ביקור של ראש העירייה רמי גרינברג במקום.

זה התחיל כאשר תושבים, אשר ראו את העבודות בשטח, העלו פוסטים כועסים וטענו שמעבר לכך שזה מכער את הפארק, זה הופך אותו ל"סוג של כלא". עוד הם טענו שדווקא בימים אלה, כאשר אנשים בבית, צריך להשאיר את הגינה פתוחה לטובת אלו שגרים בסמוך, על מנת שיהיה מספיק מקום לשהות בו בלי צפיפות. בעקבות הלחץ הציבורי ובעיקר לאור הפוסטים הרבים,  כתב חבר המועצה רועי פן שהופתע מהעבודות. פן ציין: "ביקשתי מרמי גרינברג לשקול את הנושא מחדש (אישית אני בעד שיטור ולא גידור) ואם הוא בכל זאת מחליט על גידור – אז לגדר רק את מתחם מתקני המשחק ולא גם את המדשאות. להבנתי ראש העירייה הגיע לשטח ולאחר שראה את המצב הורה על הפסקת העבודות. מגיעה לו תודה על הפעולה המהירה ועל האוזן הקשבת לרצון התושבים".
תושבת המתגוררת בסמוך אמרה אתמול: "במקום לשים גדרות ולסגור אותנו כמו בכלא, שידאגו שיסתובבו במקום פקחים ויחלקו דוחות למי שלא נוהג כמו שצריך. אנחנו מבינים שיש לא פעם התקהלות, אבל זה לא פתרון לסגור, צריך להסביר ולאכוף גם עכשיו בתקופת הקורונה וגם בשגרה שבני הנוער מגיעים ומפריעים לתושבים. אני מאמינה שברגע שפעם, פעמיים הם יקבלו דוחות, בפעם השלישית כבר לא יהיה במקום רעש, ברגע שישימו גדרות, הם כבר לא יירדו".
גם ראש העירייה רמי גרינברג הגיב בקבוצת הפייסבוק נוה גן פתח תקווה וכתב: "לאור תלונות רבות על רעשים בלילות בגלל התקהלויות אנחנו מגדרים ונועלים מהשעה 22:00 בלילה ועד הבוקר".

תושב השכונה הגיב: "אנחנו מכבדים את תשובת ראש העיר, אבל האם הוא יכול להבטיח לנו שהגינה תינעל רק בשעות הערב? החשש שלנו הוא שהגינה תסגר גם בשעות הבוקר וגם בסופי שבוע וברגע שהיא תינעל כמו שעשו בגינות אחרות בעיר, זה יצור עומס בגינות הפתוחות וזה הרבה יותר גרוע".

בהמשך כאמור, הופסקו העבודות ופורקו הגדרות.

גידור הפארק הצפוני בנווה גן צילום באדיבות התושבים

גידור הפארק הצפוני בנווה גן צילום באדיבות התושבים

חבר המועצה ותושב השכונה רועי פן אמר: "אני פחות בעד גידור ויותר בעד שיטור. נוכחות מוגברת של שיטור עירוני יכולה להביא לשקט בלילות ולמניעת התקהלויות מבלי ליצור מפגע אסתטי. ואם כבר גידור – אז לפחות שיהיה רק סביב מתקני המשחק ולא יכלול גם את המדשאות".

מלשכת דובר העירייה נמסר: "בשל העובדה כי תושבים רבים סבלו מרעש בשעות הלילה ואיכות חייהם נפגעה קשות, במשך שנים עלו בקשות בכל רחבי העיר לגידור הגינות הציבוריות. בעבר הם היו נענים שהדבר כרוך בעלויות תקציביות רבות ולכן אינו ישים וכן בתשובות לא ענייניות אחרות. התלונות עלו מתושבים שהתקשו להרדם בלילות בעקבות הרעשים שעלו מהגינות וחלקם אף הגיעו בתחנונים למקבלי ההחלטות בעבר שיפעלו לטובת הנושא. ראש העיר רמי גרינברג, עם כניסתו לתפקיד, פעל כדי לגדר גינות רבות ברחבי העיר ולהביא להפסקת סבלם המתמשך של התושבים הגרים בסמיכות לגינות. מדובר בהחלטה שמשפרת פלאים את איכות חיי התושבים והם כמובן מברכים על כך".

התשובה לשאלה האם האם בנווה גן מדובר בביטול הגידור או בהפסקה זמנית תובא כאן כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דורון אלמגור

    שיטור עירוני לא עוזר. בימי ברוורמן זה לא הוכיח את עצמו. בו ברגע שמפזרים אותם הילדים מתקבצים בגינה אחרת. הרעש בלתי נסבל כי הנוער ער כל הלילה. רב הציבור מעוניין בגדר, והפוליטיקאים שמנסים להראות שגדר זה רע, מנסים לקושש קולות על חשבון תושבי נוה גן. 3 חברי מועצה בשכונה לא עוזרים מלבד לקושש קולות.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר