ההרס במרכז המסחרי ירקונים
ההרס במרכז המסחרי ירקונים

ההרס, הביזה, והאירוע המוחי של לוי שטרית: כך נראה מה שהיה פעם המרכז המסחרי ירקונים | צפו

מה שהיה במשך שנים אחד המרכזים המסחריים הפופולאריים באיזור, נטוש והרוס כיום, כשמלבד ערמות של אבנים לא נשאר כלום. אחד הבעלים, לוי שטרית: "הייתי שם לפני שנה וראיתי את ההרס, לא הרגשתי טוב ובבית החולים הסתבר שקיבלתי אירוע מוחי"

פורסם בתאריך: 13.10.20 14:08

הרס גדול: קשה להאמין, אבל כך נראה המרכז המסחרי – הפאואר סנטר בירקונים, שהיה במשך שנים רבות מרכז מסחרי שוקק חיים במשך כל ימות השבוע. סיור במקום מגלה כי הוא נראה כמו לאחר הפצצה. שרידים של המבנים שפיארו את המקום ושרתו תושבים רבים, וערימות של אבנים על פני כל השטח.

אחד השותפים במקום, לוי שטרית, ביקר במקום ולקח קשה את מה שראה. הוא מספר הבעלים לא הרסו, וההרס הוא תוצאה של ביזה של חומרי בניין וחומרי גלם. שטרית מספר בהתרגשות ובכאב שלאחר הביקור במקום לקה באירוע מוחי, ומאז אינו מסוגל להגיע לשם.

צפו במה שנשאר ממתחם ירקונים (צילומים מזל טלבי לוי):

תזכורות: לפני כשנתיים, אחרי 20 שנים של פעילות מסחרית לצד מאבקים משפטיים, נסגר (ב-31/12/2018) הפאואר  סנטר – המרכז המסחרי בירקונים, בהוראת בית המשפט המחוזי המרכזי בלוד.
כיום המקום נטוש והרוס, כשמלבד ערמות של אבנים וקצת ברזל לא נשאר בו כלום. לוי שטרית מספר בכאב: "כשאני רואה את המקום, הלב שלי נקרע. אנשים הגיעו למקום והרסו אותו לחלוטין. גנבו את הברזל, בזזו כל מה שאפשר והרסו את כל המבנה לחלוטין. גנבו מזגנים, מדפים וכל מה שהיה במקום. הגשנו מספר פעמים תלונות במשטרה על ההרס וכן הגשנו עדויות שראו אנשים מגיעים ובוזזים ולצערי המשטרה לא עושה כלום. אנחנו לא שברנו ולא הרסנו כלום. זה הכל נעשה על ידי בוזזים".

מתחם הפאואר סנטר ירקונים צילומים:

מתחם הפאואר סנטר ירקונים

מתחם ירקונים: הפעם זה באמת הסוף

מתחם הפוואר סנטר ירקוניםשטרית מספר שלפני כשנה, כאשר ראה בעיניו את ההרס, הוא לקה באירוע מוחי: "זה היה ב-30 ביולי 2019. הגעתי למקום וראיתי את ההרס ולא יכולתי לישון כל הלילה. לא הרגשתי טוב ולקחו אותי לבית החולים. הסתבר שקיבלתי אירוע מוחי. אושפזתי כמה ימים, עברתי בדיקות ולצערי נפגעה לי היד וקצת הדיבור ובעיקר הלב שלי נשרף. מאז אני לא מגיע למקום. אין לי כוחות נפשיים לראות את המקום. קנינו את השטח במיטב כספנו, השקענו בו עשרות מיליונים ולצערנו אנחנו מרגישים שהפרקליטות החליטה לקחת אותנו כדוגמא ורצתה להראות שהם חזקים ולכן הוציאו לנו צו סגירה. אני לא מצליח להבין מה היה כל כך קשה למדינת ישראל להמשיך לאשר לנו להפעיל את המקום, במיוחד כשהפעלנו אותו במשך 20 שנה והיו לנו היתרים לכך. לצערנו, אנחנו עשינו טעות טיפשית והסכמנו להגיע איתם להסדר והמקום נהרס. הרסו לנו ולמשפחות שעבדו אצלנו את החיים. כואב לי שהפרקליטות עושה איפה ואיפה.יש מקומות שפתוחים כמו שפיים ואנחנו סגורים, בגלל שלצערי פעלנו כאזרחים הוגנים".

מתחם הפוואר סנטר ירקונים

כזכור, מיד לאחר הסגירה אמר עמוס לוזון, אחד הבעלים, שהמבנים יישארו בינתיים ואין כרגע צו הריסה ותיאורטית זה יכול להישאר ככה סגור גם עוד 10 ו-20 שנה. על מנת שהמקום לא יהפוך למאורות סמים, הבעלים גידרו את המקום. שטרית מסביר שהגידור לא מנע מבוזזים להיכנס למקום.
התייחסתו של לוזון תובא בהמשך.

מתחם ירקונים נסגר. עמוס לוזון: בינתיים לא נהרוס את המבנים

 


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. מיכל

    היה מתחם מהמם, היה כיף שיש מקום להתאוורר קצת אחרי הנסיעה ברכבת. וקניות טובות לבית.

  2. אבי

    ליבי עם אלה שאיבדו את מקום עבודתם. לא עם היזמים.
    המתחם הוקם בניגוד לחוק מיומו הראשון.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מדובר בשטח פתוח שעבריינים השתלטו עליו
    כל הכבוד לבית המשפט שאגף את החוק
    נא לפנות הכל וליצור שם פארק וטבע, זה היעוד של המקום הזה.

  4. אנונימי

    אות קין על כל אלה שנתנו יד להרס המקום ,לא כיכרות מוארות עם עצי זית יפצו על ההרס של המקום, או גני שעשועים לילדים ואפילו לא פארקים.
    כואב הלב לראות את זה ואין פיצוי לתושבי העיר על האובדן.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר