ניסוי בנהיגה מרחוק ברכב אוטונומי, ד"ר אורן מוזיקנט, צילום דוברות אוניברסיטת אריאל

נהיגה מרחוק ברכב אוטונומי: נציגי אור ירוק התנסו באוניברסיטת אריאל

"אחד הפתרונות שיאפשרו ליהנות כבר בשנים הקרובות מרכב אוטונומי, הוא הפעלה מרחוק על ידי נהג אנושי", הסביר ד"ר אורן מוזיקנט, חוקר במעבדת המחקר במרכז לרכב אוטונומי באוניברסיטה

פורסם בתאריך: 20.10.21 14:44

נציגי הנהלת עמותת אור ירוק, ביקרו באוניברסיטת אריאל כדי לבחון טכנולוגיות לצמצום תאונות הדרכים. במסגרת זו הם התנסו בעצמם בנהיגה מרחוק ברכב אוטונומי, רכב הניסוי של מעבדת המחקר (Mobile-Lab).
"התועלות החברתיות ממעבר לרכב אוטונומי הן רבות אולם הטכנולוגיה עוד לא בשלה", מסביר ד"ר אורן מוזיקנט, חוקר במעבדת המחקר (Mobile-Lab) שבמרכז לרכב אוטונומי באוניברסיטת אריאל. "אחד הפתרונות, שיאפשרו כבר בשנים הקרובות, ליהנות מהתועלות החברתיות של השימוש ברכב אוטונומי, הוא הפעלה מרחוק על ידי נהג אנושי. נהגים מרוחקים יכולים להתחבר מרחוק ולשלוט ברכב כאשר זה נתקל במצב מאתגר".

מנכ"ל אור ירוק ארז קיטה וד"ר אורן מוזיקנט מאוניברסיטת אריאל צילום דוברות האוניברסיטה

במפגש שהתקיים לאחר מכן נדונו היתרונות והאפשרויות ליישום שליטה או ליווי מרחוק בקרב אוכלוסיות שונות, למשל אוכלוסייה מבוגרת שנמנעת מנהיגה במצבים מסוימים (בחשיכה למשל), כמו גם אוכלוסייה צעירה שעדין זקוקה לליווי, בקרה והשגחה מרחוק. ניתן ליישם ליווי מרחוק גם בכדי לנטר נהיגה של נהגים שחוזרים לנהוג לאחר עבירות מרובות או נהגים מקצועיים הנוהגים שעות מרובות.

 

על מנת להפיק את מירב התועלת משירות כזה, נדונו בין השאר שאלות כמו על כמה כלי רכב ניתן יהיה לשלוט במקביל באמצעות מפעיל/ה בודד/ת, מה הכישורים הנדרשים על ידי מפעיל/ה מרחוק ומה יהיו המיומנויות שיש להקנות למי שינהגו מרחוק את אותם רכבים אוטונומיים.
ארז קיטה מנכ"ל אור ירוק, אמר: ״אני מודה לד"ר אורן מוזיקנט ולאוניברסיטת אריאל על מפגש מרתק ומלמד. אני חש הערכה גדולה לאוניברסיטת אריאל שלוקחת צעד קדימה את תחום המחקר ופועלת למען הצלת חיי אדם בכבישים. החתירה לתועלת הכלל, הרבה מעבר ללימודים תיאורטיים, מהווה דוגמא ומופת לדרך שבה יש לשלב לימודים אקדמיים עם תרומה לחברה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר