גדית שמש פניזלל, צילום מהפייסבוק
גדית שמש פניז'ל, צילום מהפייסבוק

כואב הלב: גדית הלכה לעולמה לאחר מאבק ממושך בסרטן, חמישה ילדים נותרו ללא אמא

רבים ליוו במהלך השנים האחרונות את גדית שמש פניזל במאבקה העיקש וההירואי בסרטן. בתקופה האחרונה עברה טיפולים מיוחדים בארצות הברית. בשבוע שעבר למרבה הצער היא נפטרה

פורסם בתאריך: 4.7.22 13:08

אבל כבד: ביום רביעי האחרון, הלכה לעולמה גדית שמש פניזל, לאחר מאבק ממושך, נחוש והירואי במחלת הסרטן, מאבק שנגע באנשים רבים שהתגייסו לסייע לה ולמשפחתה במהלך השנים, מאבק שסוקר בהרחבה בתקשורת המקומית. גדית, אם לחמישה, נלחמה במהלך השנים האחרונות בסרטן שד גרורתי. בשנה האחרונה עברה טיפולים מיוחדים בארצות הברית, שלמרבה הצער לא הצילו אותה.

בעלה של גדית, רפי, פרסם פוסט כואב בעמוד הפייסבוק שלו וכתב: "שלום לכולם, לפני מס' ימים, הכריעה מחלת הסרטן את אשתי אהובתי אם חמשת ילדיי, אשתי הלביאה שנלחמה שנים ללא חת עד הרגע האחרון. אחרי שנים של מלחמה במחלה הארורה, ביום ד' האחרון נשמה אהובתי, הנפש התאומה שלי, את נשימתה האחרונה, ובכך נגרמו למשפחתנו אובדן, שבר וצעקה בלתי מתוארים.
אני גאה בך אהובתי שנלחמת עד הרגע האחרון, חצינו יחד אוקיינוסים ויבשות במלחמתך ולא ויתרת ולו לרגע.
אנו סיימנו את מסענו בארה"ב, וגדית מוטסת יחד איתנו היום ומחר מארה"ב לישראל על מנת להביאה למנוחות בישראל.
בהזדמנות זו מבקש להודות לכל מי שעזר ועדיין עוזרים הן מישראל, קהילת ארויין בקליפורניה וקהילת מאיירלנד ביוסטון טקסס.
הלוויה תערך ביום ב' (מחר) בשעה 20:00 בבית הקברות בסגולה אשר בפתח תקווה (היות שזה תלוי בטיסות מארה"ב, עיכובים בלתי צפויים בטיסות וכו' ייתכן ויהיו שינויים ונודיע על כך).
יהי זכרך ברוך אהובתי, תמיד נזכור אותך ונוכחותך תיהיה בכל רגע איתנו. רפי".

על הפוסט, הגיבו עשרות אנשים שליוו את גדית ומשפחתה במסע ארוך השנים, בין אם הכירו אותה אישית או לא. אחד מהם כתב: "עקבתי מרחוק לאורך השנים, גדית ואתה מהווים מודל למאבק ולרוח לחימה. עצוב מאוד לשמוע, הכאב בוודאי קשה מנשוא. שלא תדעו עוד צער". תושב אחר כתב: "כל כך התפללנו שתנצחו, יהי זכרה ברוך. כולכם נלחמתם, היא גאה בכם. וכולנו גאים". עוד תושב כתב: "רפי היקר, נהגת באצילות נפש ונלחמת כמו אביר במלחמה המרה יהי זכרה של גדית ברוך". תושבת שהכירה את המשפחה כתבה: "אני כל כך משתתפת בצערכם, משפחה מקסימה. גדית הייתה אישה טובת לב, חכמה ולוחמת אמיצה. שלא תדעו עוד צער".

 

קיראו גם:

"הילדים בבית כבר שנה". גדית פניזל ממשיכה להילחם בסרטן בטקסס

צפו בסרטון: מבית החולים בארצות הברית קוראת גדית שמש פניזל לתושבים לסייע לה

 

בשנת 2017, התגלה אצל גדית סרטן שד גרורתי ואלים מאוד אשר הטיפול בו לא היה זמין בארץ. בני המשפחה ואנשים נוספים מהעיר, נרתמו למשימת איסוף כספים עבור הטיפולים היקרים, אשר זמינים רק בקליפורניה שבארצות הברית. שלושה אירועי התרמה אורגנו בעזרת העירייה, בתי הספר בעיר והתושבים, ובנוסף קמה קרן לגיוס תרומות. בסרטון שהכינה גדית בשנת 2019, היא פנתה לתושבים, וסיפרה במונולוג קורע לב על רצונותיה כאמא לחמישה: "אני מאוד רוצה להיות בבר מצווה של הבן שלי", אמרה גדית, "אפילו אם זה רק בבית הכנסת, אפילו אם זה משהו קטן. אני מאוד רוצה לקחת את הילדה שלי שבכיתה ה' להגיד לה שאני אבריא, היא כל הזמן שואלת מתי אני אהיה בריאה. את התאומים שלי, ארז ותמר, אני רוצה לקחת לכיתות א', להעלות אותם, לנדנד את נוגה בנדנדה, את הקטנה שלי, לחתן אותם, לראות אותם".

 

 

הטיפולים שעלותם הייתה מאות אלפי דולרים, היו ניסיוניים ולרוע המזל לא הצליחו לעזור לגדית. לאחר מכן, נמצא טיפול חדש עבור גדית בטקסס, ובעקבותיו עברה המשפחה כולה לשם. מלבד העול הכלכלי העצום של הטיפולים והמחיה של משפחה עם חמישה ילדים, המשפחה נאלצה גם לבודד עצמה מהעולם כשהתפרצה מגפת הקורונה. בראיון במרץ 2021, סיפר רפי כי הילדים נמנעים מכל המסגרות שקיימות בכדי שלא לסכן את בריאותה של גדית.

הלווייתה של גדית ז"ל תתקיים היום, יום שני ה-4.7 בשעה 20:00 בבית הקברות בסגולה.

גדית הותירה אחריה בעל וחמישה ילדים.

יהי זכרה ברוך.
מערכת מלאבס משתתפת בצער המשפחה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר