הנאשמות מגן הלולי של אורלי, אורלי דוידוביץ ודניאל ליבוביץ' בוידיאו קונפרנס עם בית המשפט צילום פרטי
הנאשמות מגן הלולי של אורלי, אורלי דוידוביץ ודניאל ליבוביץ' בוידיאו קונפרנס עם בית המשפט צילום פרטי

לשופטת נמאס: הסניגורים של הגננות המתעללות מהלולי של אורלי לא הגישו מענה לאישומים החמורים

זאת למרות שהשבוע נקבע דיון מענה לכתב האישום, כשנה לאחר שהפרשה המזעזעת התפוצצה. הסניגורים של הנאשמות טענו שמדובר ב"עבירות קלות". מטה המאבק למען הילדים: "הסרטונים מוכיחים את הזוועות שחוו כל ילדי הגן"

פורסם בתאריך: 4.1.23 14:50

הסניגורים של אורלי דוידוביץ' ודניאל ליבוביץ', האם והבת שהן גם הגננת והסייעת בגן לולי של אורלי, עדיין לא הגישו מענה לכתב האישום החמור נגדן. זאת למרות שביום שני השבוע נקבע דיון מענה לכתב האישום, כשנה לאחר התפוצצות הפרשה המזעזעת של התעללות בילדים בגן זה בפתח תקוה. לאחר דיון ארוך זה (בו השתתפו הנאשמות באמצעות וידיאו קונפרנס) דרשה שופטת בית המשפט המחוזי מרכז-לוד, מירב גרינברג, מענה תוך 10 ימים בכתב והדיון עובר להוכחות בפני שופט שתמנה השופטת ליאורה ברודי, סגנית הנשיאה. שופט זה יהיה כבר השופט השלישי שידון בתיק.

כזכור, על פי כתב האישום, הנאשמות הן אם ובתה, כאשר האם, דוידוביץ', היא בעלת הגן ומשמשת בו גננת ואלו בתה, ליבוביץ', משמשת בו סייעת. כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד טלי קרת, מתאר מאות מקרים בהם השתיים תקפו או התעללו בפעוטות אשר היו תחת אחריותן במסגרת עבודתן בגן.

אורלי דוידוביץ, מנהלת המעון "הלולי של אורלי", צילום באדיבות ההורים

אורלי דוידוביץ, מנהלת המעון "הלולי של אורלי", צילום באדיבות ההורים

הגננת ובעלת הגן, דוידוביץ',' נאשמת כי בהזדמנויות רבות תקפה תינוקות ופעוטות בגן בכך שבין היתר הרימה אותם תוך אחיזה בחולצתם והנפתם באוויר, וכן הכתה, דחפה ומשכה את הפעוטות. כמו כן, דוידוביץ' נהגה להעניש פעוטות על ידי הוצאתם מהגן והותרתם ללא השגחה, כל זאת תוך התעלמות מבכיים. בנוסף, דוידוביץ' נכחה וצפתה ברבים ממעשי ההתעללות והתקיפה של בתה הסייעת, מבלי שפעלה בנדון ובכך אפשרה את המשך התקיפה וההתעללות, וכל זאת תוך שהיא מסתירה מהורי הפעוטות את ההתרחשויות בגן.

הסייעת ליבוביץ' נאשמת כי תקפה בעשרות מקרים תינוקות ופעוטות בגן, בין היתר בכך שהרימה אותם באמצעות משיכת קצות ידיהם או תוך אחיזה בחולצתם והנפתם באוויר, וכן נהגה להכות, לדחוף ולמשוך את הפעוטות. עוד נהגה ליבוביץ' להותיר את הפעוטות לפרקי זמן ארוכים ללא השגחה ואף נהגה להותיר חלק מהפעוטות קשורים בטרמפולינה או בלול למשך שעות ארוכות. השתיים מואשמות בעבירות מרובות של התעללות בקטין חסר ישע בידי אחראי וכן בריבוי עבירות של תקיפת חסר ישע על ידי אחראי הגורמת חבלה של ממש. כתב האישום מגולל מאות מקרים בהם השתיים, אשר הפעילו גן שיועד לפעוטות בגילאי שנה עד שלוש, התעללו ותקפו באופן תדיר, ביחד ולחוד את הקטינים אשר היו תחת אחריותן. כמו כן, במקביל לכתב האישום, הוגשה גם בקשה תקדימית לחילוט גן הילדים בבעלות דוידוביץ', בו בוצעו העבירות המיוחסות לנאשמות בכתב האישום.

בדיון אמרו הסניגורים, עו"ד שחף אולמן ועו"ד ארי שמאי, כי כתב האישום יצא מפרופורציות וטענו כי בעוד שהמעשים כלפי פעוטות שונים הוגדרו על ידי הפרקליטות כהתעללות, הרי מדובר רק "בעבירות קלות". את ההורים מייצגים עו"ד יחזקאל היינרט ועו"ד מירה גולדנר ממשרדה של השופטת בדימוס שרה פריש. הם ציינו כי דווקא הם ביקשו בשם ההורים לתקן את כתב האישום וסורבו.

עו"ד אולמן, המייצגת את דניאל ליבוביץ', אמרה, בין השאר, כי מספיקים שני ימי דיונים על מנת לצפות בסרטונים מהגן ועל מנת לפרש אותם. לטענתה, "חלק מהאישומים המיוחסים כלל לא נצפים בסרטונים … רוב כתב האישום הוא הזזה של הילדים". עו"ד שמאי, המייצג את אורלי דוידוביץ', אמר: "אני במחלוקת ראייתית בחלק גדול מהאישומים. בעניין הנאשמת 2 (דוידוביץ, א.ע.), רוב המעשים הם מעשים שאף אם הם עבירות שלשיטתי לא, הן עבירות ברף הנמוך. אף אחד לא אמר שלא מגיע לה עונש, היא כבר שנה במעצר. יש דיספרופורציה איומה שזועקת לשמיים".

עו"ד קרת ענתה על כך: " יש ילד עם 55 מקרי אלימות. אנחנו חושבים שלקחת יום אחד שהילד 'רק' מקבל סטירה ולקרוא לזה תקיפה ולא התעללות אחרי שקדמו לזה 49 מקרים חמורים של אלימות קשה יותר או פחות, זה לנתק בעצם איזושהי סיטואציה מתוך איזושהי מסקנה. כתב האישום נערך בקפדנות רבה ובתיעוד של כל מעשה שמשתקף … שיתכבדו הסניגורים ויתנו מענה מפורט".

בסופו של הדיון החליטה השופטת גרינברג שיש לקדם את התיק לשמיעת הוכחות. "הנאשמות אינן כופרות כפירה גורפת במיוחס להן, והטענה היא בעיקר כי חלק מהמעשים כלפי פעוטות שונים בגן הילדים שהוגדרו על ידי המאשימה כהתעללות, לטענת ההגנה, מדובר בעבירות קלות יותר". לאור זאת, החליטה השופטת כי בהסכמת הצדדים יועברו כלל חומרי הראיות לעיון שופט ההוכחות והדיונים יתמקדו בצפייה בסרטונים ובניתוח חלק מהמעשים שמצויים במחלוקת בין הצדדים. כמו כן, כאמור, נדרשו הנאשמות לתת מענה בתוך 10 ימים ממועד הדיון.

אלונה דניאל, ממטה המאבק למען הילדים, אמרה: "מה-31.1.2022 אנחנו מלווים את ההורים, עוד בשלב הראשון של ההקלטה שחשפה את הזוועות בגן. בבית המשפט ניסו הסניגורים להפחית את חומרת העבירות למרות שהסרטונים מוכיחים את הזוועות שחוו כל ילדי הגן וכי שגרת גן תקינה לא הייתה שם. אנחנו מודים לפרקליטות שהביעה עמדה נחרצת וחריפה בכל הנוגע לכתב האישום וכי אינם מוכנים לשום הקלות, הסדרי טיעון וגישור בכל הנוגע לכתב האישום. לצערנו, הסניגורים מעלים שוב ושוב טיעוני סרק ודיבה כנגד הורים קורבנות עבירה, במקום לעשות את עבודתם ולתת מענה לכתב האישום, אך אנחנו כבר רגילים לכך מתיקים קודמים ואנחנו מודים לשופטת שעצרה את הסאגה הזו ודרשה מענה תוך 10 ימים בכתב. ההורים מחכים כבר שנה לשלבים המתקדמים בדיונים והגיע הזמן לספק להם את המענה הזה".

ספיר גליה, אמא לתאומים מהגן, אמרה: "לצערי, אין לנו מקום להשמיע את דעתנו בביהמ"ש. קשה לשבת בדיון ולשמוע את הסנגורית, עו"ד שחף אולמן, טוענת שכל מה שעשו בתיק זה להזיז את הילדים ממקום למקום כשרואים בסרטונים בבירור כי הן מטיחות את הבן שלי על הרצפה, זורקים את הבת שלי מגובה מחוץ לגן. באיזה עולם אנחנו חיים שסנגורים מנרמלים התנהגות כל כך אלימה? אני שמחה שהשופטת הביעה עמדה ברורה כי אין יותר מקום לדחיות של הדיונים ואני מקווה שבדיוני ההוכחות קול הילדים שלנו יישמע ושיראו מה באמת נעשה בגן ויפסיקו כבר להפחית מחומרת המעשים שלהן".

קיראו גם:

אכזרי ומזעזע: כתב אישום חמור נגד אורלי דוידוביץ ודניאל ליבוביץ' מגן הזוועות

עדויות חדשות מגן הזוועות: "זרקו להם אורז ולחם על הרצפה כדי שיילחמו על זה, כמו בשואה"

הורים מגן הזוועות הפגינו: דורשים להוסיף לכתב האישום אלימות כלפי ילדים נוספים


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר