הקטל בדרכים לא נפסק: 351 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2022, כמעט הרוג אחד בכל יום בממוצע, כך עולה מנתונים שפרסמה עמותת "אור ירוק" המבוססים על נתוני הלמ"ס.
שנת 2022 הייתה שנה קטלנית לכלל משתמשי הדרך – 108 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים כהולכי רגל, 79 בני אדם נהרגו כרוכבי אופנוע וקטנוע, 18 בני אדם נהרגו כשרכבו על אופניים חשמליים וקורקינטים חשמליים, 10 בני אדם נהרגו כשרכבו על אופניים רגילים ו-49 נהגים צעירים עד גיל 24 מצאו את מותם בדרכים.
עוד עולה מהנתונים כי 127 מההרוגים בשנה זו נהרגו בתאונות דרכים בתחום העירוני. מעל ל-9,500 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בערים וביישובים בשנת 2022, מתוכם 1,466 נפצעו קשה.
בתל אביב-יפו נרשם מספר הנפגעים הגבוה ביותר בשנת 2022, במדד הערים הגדולות המונות מעל ל-50,000 תושבים. בתל אביב-יפו נפגעו 1,323 בני אדם בתאונות דרכים, בירושלים נפגעו 1,274 בני אדם, בחיפה נפגעו 738 בני אדם בתאונות דרכים.
את המקום הרביעי בארץ תופסת פתח תקוה כאשר בתחומה נפגעו 420 בני אדם בתאונות דרכים בשנת 2022, מתוכם שבעה בני אדם נהרגו, 43 נפצעו באורח קשה ו-370 נפצעו באורח קל.
ומה המצב בשאר ערי האזור? בכפר סבא נפגעו 142 בני אדם בשנת 2022 כאשר מתוכם אדם אחד נהרג, 19 נפצעו באורח קשה ו-122 נפצעו באורח קל.
בהרצליה נפגעו 135 בני אדם ללא אף הרוג: 15 נפצעו באורח קשה ו-135 באורח קל. ברעננה נפגעו 71 בני אדם: 2 הרוגים, 10 פצועים קשה, 59 פצועים קל. בראש העין נפגעו 54 בני אדם בשנת 2022, כאשר מתוכם נהרגו שניים, 4 נפצעו באורח קשה ו- 48 באורח קל.
הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בכל יום נהרג אדם בתאונת דרכים. בכל יום עוד משפחה מצטרפת למשפחת השכול. ילדים, אימהות ואבות, סבתות וסבים. משפחות שלמות שמתפרקות בגלל הקטל בכבישים. בשנת 2022 ראינו את קבוצות הסיכון המרכזיות אשר ממשיכות להיפגע, זו תוצאה של הזנחה רבת שנים. כולנו מסתובבים ברחובות ובכבישים ומרגישים את חוסר הביטחון והחשש הגדול. על שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, לאשר את התכנית הלאומית לבטיחות בדרכים שהוכנה בקדנציה הקודמת שלה, כדי לצמצם את ההרוגים בשיעור של 50%, כך גם נוכל לחסוך את הצער והכאב שהן מביאות על כולנו. הממשלה הנוכחית חייבת לשנות את סדרי העדיפויות ולהשקיע תקציבים בבטיחות בדרכים בדגש על פעילויות בקרב קבוצות הסיכון המרכזיות. במקביל יש לחזק את משטרת התנועה, ולהטמיע אמצעי אכיפה טכנולוגיים שיצילו חיים. רק יישום של תכנית אסטרטגית ארוכת שנים תשיב את ישראל למסלול של ירידה קבועה בתאונות הדרכים. זו האחריות והמחויבות של הממשלה וזה מה שהציבור דורש ממנה לבצע".
תגובות