עבודות המטרו יוצאות לדרך: מינהל התכנון אישר אתמול את הקמת מתחם התחזוקה – דיפו סגולה בפתח תקווה. קו מטרו M2 הינו אחד משלושת קווי המטרו וחלק מרשת התחבורה הציבורית במטרופולין תל אביב, אשר נמצאת בהליכי אישור מקצועיים ברשות הרישוי הארצית ובביצוע.
הדיפו מהווה תשתית חשובה להפעלת קו המטרו ובתחומו ימוקמו שימושים שונים לשירות הקו, לרבות משרדים, מבני תחזוקה ותפעול וכן חנייה של הרכבות. מדובר בביצוע עבודות מקדימות, להגבהת מפלס הדיפו, אשר יאפשרו בהמשך את ביצוע יתר העבודות להקמתו המלאה של הדיפו, והכל כדי לאפשר את הקמת הקו בהתאם ללוחות הזמנים.
מתכנן רשות רישוי ארצית, רון רקח: "מדובר בחבילה עבודות ראשונה להקמת מערכת קווי המטרו, אשר מובאת לאישור ועדת המשנה למסמכי תכנון מפורט וכי חבילות עבודה נוספות לקידום עבודות בקווים ובמקטעים נוספים הוגשו לתיאום מול רשות הרישוי הארצית. אלה יובאו בקרוב לאישור הוועדה. ויאפשרו את ביצוע העבודות להקמת יתר קווי המטרו".
בכך נכנס כאמור פרויקט הרכבת התחתית בגוש דן (המטרו) לשלב המעשי, עם אישור העבודות הראשונות להקמת הדיפו בפתח תקווה. מדובר במיזם התשתית הגדול ביותר בישראל מאז הקמתה. העלות הכוללת של שלושת קווי המטרו המתוכננים במטרופולין תל אביב נאמדת בכ-150 מיליארד שקל.
מתחם התחזוקה של המטרו בפתח תקווה, מהווה תשתית להפעלת קו המטרו וכולל אתר טיפול, אחזקה ותפעול שוטפים של הקטרים והקרונות של רכבת המטרו. כמו כן, הוא ישמש לחניות עבור צי הרכבות של קו המטרו (M2).
קו המטרו (M2) יהיה באורך 25 קילומטרים וינוע בציר מזרח-מערב. הקו ישרת את הערים פתח תקוה, רמת גן, בני ברק, גבעתיים ותל אביב, וכן אזורי פיתוח עתידיים, בהם אזור סירקין. על פי התכנית, קו המטרו (M1) יהיה באורך של כ-85 קילומטרים וינוע בציר צפון-דרום בין הערים רעננה, הרצליה, רמת השרון, כפר סבא, הוד השרון, תל אביב, בת ים, חולון, ראשון לציון, נס ציונה, רחובות, באר יעקב, רמלה ולוד, וכן אזורי פיתוח עתידיים ובהם תע"ש השרון, צומת גלילות, חולון וצריפין.
קו המטרו (M3), באורך 32 קילומטרים, יהיה קו חצי טבעתי שיחבר בין כל הקווים. הקו ישרת את הערים בת ים, חולון, אזור, אור יהודה, גבעת שמואל, קרית אונו, פתח תקוה, תל אביב, רמת השרון והרצליה, וכן אזורי פיתוח עתידיים, בהם גליל ים ומערב רמת השרון, תל השומר ואור יהודה.





תגובות