העבודות להקמת הפארק בראש העין. צילום קרן המחצבות
העבודות להקמת הפארק בראש העין. צילום קרן המחצבות

אחד הפארקים הגדולים בישראל יוקם בראש העין

הפרויקט יכלול שיקום שטחי חציבה בהיקף של כ־300 דונם, ויכלול הכשרת חניות, מבואה, שבילי טיול רגליים, שבילי אופניים, שטחי נטיעות, הסדרה בטיחותית ושיקום אקולוגי. במקביל יוקמו ארבע בריכות חורף אקולוגיות על שטח של 80 דונם

פורסם בתאריך: 18.12.17 09:29

עבודות להקמת אחד הפארקים הגדולים בישראל יצאו לאחרונה לדרך, לאחר שהקרן לשיקום מחצבות החלה העבודות השיקום ובניית פרויקט הטיילת הצפונית בראש העין בהיקף של 60 מיליון שקלים. הפרויקט אותו מבצעת הקרן, שהוקמה על מנת לשקם אתרי מחצבות ישנים, מתבצע בשיתוף עם רשות הטבע והגנים ועיריית ראש העין. העבודות לביצוע בריכות חורף צפויות להסתיים בסוף מרץ 2018, העבודות על הטיילת הצפונית ימשכו 24 חודשים.

הטיילת הצפונית הינה חלק מפרויקט שיקום כולל של הגן הלאומי מגדל צדק שנמצא בעיר, וששימש בעבר כמחצבה. השטח כולו משתרע על פני 1,700 דונם, והפארק כולו עתיד להיות אחד הפארקים הגדולים בישראל עם סיום עבודות השיקום.

הבריכה הדרומית. צילום קרן המחצבות

הבריכה הדרומית. צילום קרן המחצבות

בקרן ציינו כי הפרויקט יכלול שיקום שטחי חציבה בהיקף של כ־300 דונם, ויכלול הכשרת חניות, מבואה, שבילי טיול רגליים, שבילי אופניים, שטחי נטיעות, הסרת מפגעים, הסדרה בטיחותית ושיקום אקולוגי. במקביל לעבודות על טיילת הצפונית, יתבצעו במקום עבודות להקמת ארבע בריכות חורף אקולוגיות שיתפרשו על שטח של 80 דונם. המטרה בבריכות אלו היא ביצירת גופי מים עונתיים שיהוו בעונת החורף מוקד עניין עבור מבקרים וישמשו כבית גידול עבור בעלי החיים השונים.

 

"אנו רואים חשיבות רבה בשיקום הגן הלאומי מגדל צדק והחזרת השטחים המשוקמים לטובת ציבור", התייחס לפרויקט יו"ר הנהלת הקרן לשיקום, יוסי ורצבורגר. "במגדל צדק, ששימש בעבר כמחצבה, קיימים אלפי דונמים במיקום אסטרטגי שיהפכו בקרוב לריאה ירוקה ומוקד משיכה בקנה מידה ארצי. מדובר בפארק עצום שיהיה השלישי בגודלו בישראל, ויאפשר לתושבים ליהנות ממנו, במקום לסבול מפגעי מחצבה נטושה. שיתוף הפעולה עם רשות הטבע והגנים ועריית ראש העין מוביל להצלחת השיקום החשוב ומשרת את האינטרס הלאומי והציבורי של שמירה על ערכי הטבע והאדם. קרן המחצבות פועלת בכל רחבי הארץ, לשיקום מחצבות נטושות. בימים אלה אנו פועלים במקביל בשיקום של שלוש מחצבות גדולות".

יש לציין כי בישראל קיימות למעלה מ-1,000 מחצבות נטושות, אשר שימשו במשך שנים לכריית חומרי גלם לתעשיית הבנייה ולהקמת תשתיות, ובתום השימוש הפכו לפצע בנוף, מה שהוביל להקמת הקרן, הפועלת תחת משרד התשתיות, האנרגיה והמים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עידן

    התמונה היא לא תמונה של " בנייה של הפארק "
    היא תמונה של אגם חורף שנוצר באופן טבעי ללא כל עזרה במשך שנים במזרח ראש העין ליד המחצבות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר