יוני טלבי. צילום אייל מדר
יוני טלבי. צילום אייל מדר

המפיק הבא: "אני רוצה להתחבר לאמנים בסגנון של פעם"

בגיל 23, יוני טלבי מראש העין נחשב לאחד המפיקים הצעירים המבטיחים במוזיקה הישראלית. את העבודה שלו תשמעו אצל ישי לוי, נסרין, שלמה בר ואפילו עומר אדם. נכון, הוא חשב לפרוש מהתחום וכבר כמעט התחיל לעבוד במלצרות, אבל אז הוא ראה זמרת צעירה ביוטיוב ולא יכול היה להחזיק את עצמו

פורסם בתאריך: 6.7.18 13:14

הוא בסך הכל בן 23, אבל כבר עבד עם מיטב הזמרים בארץ כמו עומר אדם, אמיר דדון, עופר לוי, ישי לוי ועוד. החלום שלו הוא לשתף פעולה עם האמן הצרפתי "חלאד" וכבר הפיק אלבום שלם לזמרת הצעירה צליל דיין.

יוני טלבי ולא, אין קשר משפחתי, הוא מפיק מוסיקלי תושב העיר שנולד למשפחה מוסיקלית מה שאומר שהוא אוכל מוסיקה לארוחות הבוקר ונושם אותה לאורך כל היום. "אני מלווה את האמן מהרגע שהשיר נכתב, מהטון הראשון ועד שהוא רואה אור ויוצא החוצה ומתחיל לרוץ", הוא מספר על עבודתו.

מבחינת טלבי, השנה האחרונה הייתה מאוד פורייה מיוחדת והפיגה מחשבות לפרוש מהתחום. הוא התחבר לאנשי מקצועי ואמנים, עובד בשיתוף פעולה עם מארק אליהו, הנגן של עידן רייכל – אחד מהנגנים המובילים בארץ ולאחרונה הוא עבד עם הזמר אמיר דדון, שהשאיר עליו חותם עמוק.

"הגעתי לרמה שאני הטכנאי של אמיר דדון ומבחינתי זה כבוד", הוא אומר. "בכלל, הקשר שלי עם אמיר מאוד מיוחד, הוא עזר לי השנה לא מעט. עברתי בחודשים האחרונים תקופה קשה שכללה הרבה מתחים ולחצים, מחשבות של לפרוש מהמוסיקה ושד קטן שמדבר מבפנים שאולי אני לא מספיק טוב. אמיר מהבחינה הזאת עזר לי המון. היו לנו לא מעט שיחות ואני שמח שיש אנשים טובים בחיים שלי, שתומכים בי מעבר למוסיקה. אמיר ישב איתי בלילות הכי קשיים שלי, חיבק אותי ועזר לי ואפילו כתבנו ביחד שיר. זו כבר לא רק מוסיקה, אלא חברות של ממש".

יש סיכוי שתפיק לו שיר או אלבום?
"בעזרת השם, זה הדבר הכי קטן שאני יכול לעשות בשביל להוקיר לו תודה".

אסף אטדגי פירגן

טלבי, נולד וגדל בראש העין, למד בתיכון עתיד בעיר והמוסיקה עטפה אותו מגיל צעיר. אביו הוא רפי טלבי, אחד מנגני הבוזוקי והקלידים הידועים בארץ שניגן במשך השנים עם זוהר ארגוב, ישי לוי וצלילי הכרם. "מוזיקה תמיד הייתה חלק מהבית שלנו והחלום שלי היה לראות את אבא שלי מנגן, חלום שהתגשם רק לפני ארבע או חמש שנים, כשראיתי אותו מנגן בהופעה".

יוני טלבי צילום אריק פרייס

יוני טלבי. צילום אריק פרייס

למה?
"אבא שלי עצר בשלב כלשהו עם המוסיקה ופנה לדרך אחרת בחיים. עוד לא נולדתי כשהוא ניגן עם זוהר ארגוב ולא זכיתי לראות אותו על הבמה. תמיד שמעתי סיפורים ותמיד שאלו אותי עם אני הבן של רפי. מצד אחד אמרתי בגאווה שכן ומצד שני, רציתי להצליח ולהיות בזכות עצמי ולא בזכות שאני הבן של. נכון שיש בכך יתרון, אבל אני יודע שזה רודף לא מעט אנשים ולא תמיד עוזר כשמצפים ממך לגדולות כי אתה חלק ממשפחה".

עם המוסיקה התחיל לעסוק בתקופת השירות הצבאי שלו, הוא היה מקליט חברים מהבסיס ואפילו המפקד שלו הגיע לאולפן שלו בראש העין. בזמן השירות הצבאי, קיבל הצעה להיות מנהל הבמה של עומר אדם וכך במשך תקופה היה מכוון את הגיטרות לפני ההופעות. אחרי השירות ישב וחשב מה הוא רוצה לעשות. מה הדרך המוסיקלית בה הוא רוצה ללכת ומה יש לו להציע לאחרים. כך הגיע למסקנה שהוא רוצה לעשות משהו אחר, ולאו דווקא להיות בקדמת הבמה.

"הבנתי שמה שקורה במוסיקה היום, זה לא מה שגדלתי עליו בבית", הוא מסביר. "היום הכל הרבה יותר מהיר, היום השיר יוצא ומחר כבר לא זוכרים אותו. אני רציתי להתחבר לאמנים בסגנון של פעם".

טלבי, התחיל לעבוד עם נתי לוי והפיק לו את השיר "אל תלכי". "לנתי היה פרויקט בו הוא חידש שירים ישנים שלו. אחרי שראינו שהדברים עובדים הפכתי להיות המפיק המוסיקלי שלו ופתאום קיבלתי עוד ועוד הצעות. במוסיקה המזרחית צריך להבין שהכל זה עניין של שם. הם בודקים מי עשה מה ואז פונים אליך, סוג של תחרות סמויה".

"עברתי תקופה קשה שכללה הרבה מתחים ולחצים, מחשבות של לפרוש מהמוסיקה ושד קטן שמדבר מבפנים שאולי אני לא מספיק טוב. אמיר דדון מהבחינה הזאת עזר לי המון"

אחרי נתי לוי, התחיל טלבי לעבוד עם ציון גולן, עופר לוי, לירון רמתי, שיר לוי, יוני יעיש וגוסטו. יותר ויותר זמרים מהז'אנר פונים אליו. "הגעתי לשלב שאני מרגיש שאני לא באמת עושה את מה שאני אוהב, למרות שזה הכניס לי המון כסף. אבל לא הייתי במקום שאני רוצה להיות".

והרגשת כך כי?
"כי במזרחית יש קרב קשה. לאמנים יש מקום מכובד בסצנה המזרחית, אבל הרגשתי שאנשים פחות מחפשים השקעה, אלא משהו שהוא זול, פשוט ומהיר, מה שהולך היום בשוק. בעוד אנחנו מדברים, עוד ארבעה אנשים הקליטו שיר".

יוני טלבי

יוני טלבי וצליל דיין. צילום אייל מדר

הלחץ וחוסר הרצון להתפשר עשו את שלהם וטלבי החליט שהוא לוקח פסק זמן מהמוסיקה. הוא חיפש עבודה מסודרת וכבר התקבל לעבוד כמלצר, סגר את האולפן וחשב שהוא יוצא לדרך חדשה. "למרות שהחלטתי שאני לא ממשיך, אנשים היו מתייגים אותי בפייסבוק בסרטונים של אנשים ששרים", הוא נזכר. "בכל פעם שהייתי פותח הייתי רואה גברים שמחקים את אייל גולן ובנות שמחקות את עדן בן זקן ומעלים שלושה – ארבעה סרטונים ביום. כשפותחים בשבוע ובשבועיים המון סרטונים אתה מרגיש ששום דבר לא קורה, אז זה מייאש".

באחת הפעמים התגלגל אל טלבי סרטון וויראלי של בחורה שיושבת במרפסת בבית שלה ומנגנת. האינסטינקט הראשוני שלו אמר לו למחוק את הסרטון ולהמשיך הלאה, אבל משהו דחף בו להיכנס ולצפות. "אני לא יכול לשכוח את מה שהרגשתי בגוף שהיא התחילה לשיר", הוא מסביר. "הבנתי שזה הדבר החדש במוסיקה ואני חייב למצוא את הבחורה הזו. צריך להבין שרגע לפני שסגרתי את האולפן עומר אדם בא לעשות אצלי סקיצות והתחלתי לקבל מחמאות. אבל הרגע ששמעתי אותה היה אחר. הבנתי שאני חייב למצוא אותה, למרות שהיה לי קצת מוזר לפנות לבנאדם שלא מכיר אותי".

בסופו של דבר הוא יצר קשר עם צליל דיין מכפר סבא. היא השמיעה לו את השיר והוא הבין שזה מה שהוא צריך. "לא האמנתי שהיא כתבה והלחינה את השיר", הוא מספר. "היום אנחנו אחרי שסיימנו להקליט את האלבום וצליל היא הנר שהדליק בחזרה את האור שלי. היא נתנה לי את הראייה הזו בחזרה והבנתי למה בחרתי במוסיקה הזו. הסגנון שלה הוא יותר בסגנון של עידן רייכל ואמיר דדון וזו המוסיקה שאני צריך לעשות. לא מזרחית".

היא הדבר הבא?
"בלב שלם, אני לא מתבייש להגיד שכן. כבר הרבה אמנים בתעשייה שמו עליה עין ואני יודע שהיא תצליח. אני יכול להגיד שזכיתי בחרה טובה לחיים. היא מאוד מוכשרת וכבר יש לה שיתוף פעולה עם אמיר דדון".

אתה באופן אישי כותב ושר?
"אני כותב מוסיקה. כתבתי לכמה אמנים דברים שעדיין לא ראו אור. בחודש הבא אמור לצאת שיר שכתבתי ללירון רמתי. בגדול, אני יותר האיש מאחורי המחשב. פעם הייתי יוצא לנגן בהופעות, אבל זה פחות קורה עכשיו".

"לאמנים יש מקום מכובד בסצנה, אבל הרגשתי שאנשים פחות מחפשים השקעה, אלא משהו זול, פשוט ומהיר, מה שהולך היום בשוק. בעוד אנחנו מדברים, עוד ארבעה אנשים הקליטו שיר"

ואתה בקשר עם עומר אדם?
"היום פחות יש בנינו קשר, אבל מכל אמן שאני עובד אני לוקח ממנו משהו אישי. למשל אסף אטדגי, האמרגן של עומר אדם, כתב לי הקדשה בתקופה שעבדנו ביחד שאת הדרך שלו הוא התחיל בדיוק כמוני, כאיש במה וחתם ב'יגעת ומצאת תאמין' שזה משהו שאני לוקח איתי עד לחיים".

עם איזה אומן היית רוצה לעבוד?
"יש לי חלום קצת מוזר. יש זמר גדול בצרפת ששר מוסיקה אלג'רית בשם חלאד. החלום שלי להפיק לו אלבום, לעבוד איתו, לעשות אתו משהו. בארץ, אני מאוד אוהב את אמיר דדון ועידן רייכל – שעובד לבד ולא צריך מפיק".

ישי לוי צילום יח"צ

ישי לוי. צילום יח"צ

עומר אדם צילום אילן אסייג

עומר אדם. צילום אילן אסייג

אמיר דדון צילום רגב גל

אמיר דדון. צילום רגב גל

הזמר חאלד

הזמר חאלד

"אבא נותן בראש כשצריך"

טלבי, הוא הבכור בין שני בנים, הוא מנגן על אקורדיון וקלידים, מאזין למוזיקה חדשה וגם לחומר ישן בשביל הפרספקטיבה והעשרת הידע המוזיקלי שלו, גם אם זה לא הסגנון האישי שלו. "מבחינת העתיד, אני קודם כל מתכוון להמשיך להתעסק במשהו שאני אוהב", הוא אומר. "לעשות במוסיקה דברים שאני אוהב וזה לא מובן מאליו שזו העבודה שלי. יש אנשים שמאבדים את החלומות שלהם, כי המציאות לא מאפשרת להם את זה, ואני שמח שיש לי את ההזדמנות הזו".

מה אבא אומר?
"אבא שלי מאוד מפרגן ונותן בראש כשצריך. הוא מגיע מהדור שעשו מוסיקה אמתית".

ולא לוחצים עליך ללכת ללמוד?
"הרבה פעמים אומרים לי את זה, אבל אני חושב שאתה צריך לעסוק במשהו שאתה אוהב ולא בשום דבר אחר".

אתה היום עובד בתל אביב.
"אני מאוד אוהב את ראש העין, אני חושב שאין עיר יותר מוסיקלית ממנה והרבה אומנים טובים נמצאים בעיר הזו".

אז למה שם?
"התחלתי לעבוד בשיתוף פעלה עם המפיק המוסיקלי נדב ביטון והתחלנו לעשות פרויקטים משותפים כמו האלבום החדש של שלמה בר, שני שירים שנכנסו לאלבום של נסרין ועבודה משותפת על האלבום החדש של ישי לוי שאמור לצאת בקרוב. חוץ מזה, האולפן בתל אביב הוא אולפן גדול ועוברים בו המון אנשים ואני מכיר שם אנשים נוספים וזה פותח לי דלתות נוספות, זה לעלות כל פעם עוד ועוד מדרגה. התחלתי לעבוד באולפן כשבקושי היו בו מקום לשלושה אנשים. היום אני נמצא בסטודיו שנחשב לאחד החזקים בארץ, אני עובד כעצמאי ולפעמים אנחנו עושים עבודות גם של האולפן. מבחינתי זה לצאת מהאזור הנוחות שלי".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עופר ארי

    יוני טלבי תותח על ומוסקאי בחסד עליון שלא מתפתה למוסיקה זולה בלי משמעות אלא הולך עם הלב והאמונה שלו .
    עלה והצלח

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר