מגרש מספר 1 בסירקין
מגרש מספר 1 בסירקין

"אנשים לא מאמינים שככה נראית הפועל פתח תקוה בשנת 2019"

כך נראה "הדשא" במגרש שאמור לשמש את קבוצת הבוגרים והחטיבה הצעירה של המועדון. חול ובורות שגורמים לפציעות של ילדים, העדר תאורה והורים שנאלצים לעמוד בבוץ ובקרבת מכוניות, הן רק חלק מהבעיות הקשות במחדל המתמשך במתחם סירקין. העירייה בתגובה: "התנהלות חסרת אחריות של הקבוצה"

פורסם בתאריך: 19.2.19 15:05

בזמן שקבוצת הבוגרים של הפועל עולה על דרך המלך בראשות האוהדים-בעלים, אחד הנושאים העיקריים עליהם יש לתת את הדעת בעידן החדש של המועדון הוא המצב הקטסטרופלי במתחם האימונים בסירקין, שמיועד לשימוש הקבוצה הבוגרת ומחלקת הנוער של הפועל. החולות והבורות על פני שטחים נרחבים לא רק שאינם מאפשרים אימונים סדירים לקבוצה הבוגרת, שהחלה לא מכבר במסע הנדודים השנתי שלה ובחיפוש אחר חלופות, אלא בעיקר מסכן את בריאותם של ילדי המחלקה וגורם לפציעות חוזרות ונשנות ולתלונות חריפות מצד הורים, כמו גם מצדם של אנשי הקבוצות היריבות, שמתקשים להאמין שאלה התנאים להם זוכים ילדי המחלקה שהייתה בעבר מהטובות בארץ.

"אנחנו מתביישים לארח בסירקין משחקים", מודה יו"ר מחלקת הנוער ומי שממלא את תפקיד המנכ"ל, איציק כהן. "צריך לעשות שם חריש עמוק ובכל שנה המצב חוזר על עצמו. אם מקזזים את תקופות השזרוע, יש לנו דשא ראוי לאימונים רק למשך חודש וחצי, מקסימום חודשיים בשנה".

יצוין כי המתחם כולל שלושה מגרשים, כאשר מגרש 1 המרכזי מיועד לאימוני קבוצת הבוגרים ועליו נערכים גם האימונים והמשחקים של החטיבה הצעירה במועדון, מגרש 2 הנו סינטטי ואילו 3 מוקצה בעיקר לקבוצת בית"ר פתח תקוה מליגה ב'. הבעיה העיקרית נוגעת למצבו של מגרש 1, שלכל הדעות לא ניתן לקיים עליו משחק כדורגל ראוי, או כל פעילות ספורטיבית אחרת. יש לציין כי הסכנה במקום גולשת גם לסביבת המגרש, כאשר בהיעדר יציע נאלצים ההורים והילדים לצפות במשחקים על גבי שטח כורכר בוצי מעבר לגדר ובקרבת מכוניות נוסעות – סכנה של ממש ודוגמא נוספת לאיכות המתקן הירודה בסירקין. המשחקים של קבוצת הנוער בתקופה האחרונה נערכים במגרש הסינטטי – הרע במיעוטו.

קצת דשא, הרבה חול. מגרש מספר 1 בסירקין

קצת דשא, הרבה חול. מגרש מספר 1 בסירקין

"חד משמעית יש במקום סכנה לפציעות ובגלל זה הבוגרים מעבירים לעיתים את אימוניהם למגרש הסינטטי, כשגם שם יש סכנה, בורות ותלונות על פציעות – לא דבר בריא לאימונים בעצימות גבוהה", מתאר כהן את המציאות היומיומית הבלתי אפשרית. אם לא די בפגיעה הקשה שסופגת מחלקת הנוער, נפגעה שגרת האימונים של הקבוצה הבוגרת, שנאלצה בשבוע שעבר לנדוד להוד השרון ולבית דגן. "הסינטטי פשוט מרסק את השחקנים", אמרו בהפועל. "השחקנים מרגישים את הגוף כואב אחרי האימונים שם וזה בטח לא כמו דשא רגיל. סינטטי מתאים למחלקות נוער ולילדים שהמשקל שלהם לא גדול. לבוגרים זה אסון".

"אנחנו כל הזמן מנסים למצוא סידור קבוע, אבל זה לא פשוט", הוסיף גורם בכיר במועדון. "מצד אחד אנחנו לא רוצים לצאת יותר מדי מהבית בסירקין אבל אין ברירה ובריאות השחקנים מעל הכל. הפועל פתח תקוה הוא המועדון היחיד בישראל שהקבוצה הבוגרת שלו מתאמנת על סינטטי וזה פשוט לא הגיוני".

"זה לא מבחירה, פשוט אין לנו אלטרנטיבות", מוסיף איציק כהן לגבי הנדודים של קבוצת הבוגרים. "לגבי הילדים, קבוצות מגיעות להתארח אצלנו וכולם נאלצים לבעוט בשטחים שלמים של חול. אנחנו מקבלים הרבה תלונות מההורים ומקבוצות אחרות שלא מאמינים שככה נראית הפועל פתח תקוה בשנת 2019. הם לא יודעים שהמתקן באחריות העירייה וזה לא תלוי בנו".

בריאות השחקנים מעל הכל. "כר הדשא" בסירקין

בריאות השחקנים מעל הכל. "כר הדשא" בסירקין

בעיה נוספת שגורמת למתקן להיראות בצורתו העלובה הנוכחית היא העובדה שאין אישור תאורה בסירקין. בימים כתיקונם אמורה לקיים המחלקה תשעה משחקים בימי שבת, אך בפועל המקסימום האפשרי בשעת ראות (במצב הנוכחי של שעון חורף) הוא עד ארבעה משחקים ביתיים. האלטרנטיבות שגורמות להרבה יותר בלגן מסדר – הקדמת משחקים לשישי, החלפת ביתיות או קיום משחקים באמצע השבוע – ימי לימודים, מה שמקשה מאוד על ההיערכות. בגלל מצבו של המתקן החליפה הפועל ביתיות לא מעט פעמים בתחילת העונה וכעת נוצר מצב בו יש לקבוצה רצף של משחקי בית – כאשר מן הסתם מצב משטחי "הדשא" לא השתנה, שלא לומר הפך גרוע יותר. יש לציין שלקבוצה הוקצו יחידות אימון באצטדיון המושבה, אך בהפועל ויתרו עליהן מתוך רצון לקיים את האימונים והמשחקים תחת המטרייה הביתית בסירקין. כחלק מהניסיון לפתור את הבעיות של שאר הקבוצות בעיר, הועברו אותן יחידות להפועל מחנה יהודה מליגה א'. "אנחנו כל הזמן מתלוננים בעירייה על המצב. אני לא יודע אם זה לא מעניין אותם, אבל פתרון אין", מסכם כהן. "אני מקווה שראש העיר יבין את המצב ויפעל במהרה לשנות אותו, כי המגרשים האלה נועדו לשרת את ילדי העיר".

מעיריית פתח תקוה נמסר בתגובה: "ראש העיר רואה בקידום הספורט בעיר חשיבות עליונה ומקדם את הספורט בכל רחבי העיר, יחד עם זאת אין בכוונת הרשות להתעלם מהתנהלות חסרת אחריות של קבוצה כלפי מתקן עירוני. העירייה משקיעה מאות אלפי שקלים בתחזוקה השוטפת של המתקנים, יש יציע במגרש הסינטטי במתחם ולאחרונה אף אושר תקציב לקירוי חלק גדול ממנו, לעניין התאורה כרגע מקדמים החלפה של כל התאורה במגרש. מדובר על עלויות גבוהות מאד והדבר נעשה בשלביות. למרבה הצער אנו לא זוכים לשיתוף פעולה מצד הצוות המקצועי של הפועל בשמירה על המתקנים ובמילוי ההוראות שיבטיחו את אפשרות השימוש לאורך זמן. למרות כל זאת, אנו רואים את טובת הילדים ההורים והתושבים שמשתמשים במתקן ונשקיע את כל הנדרש בכדי לשדרג את המקום לאחר הזנחה של שנים. בנוסף, ראש העיר נפגש השבוע עם ראש מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט וקיבל תקציב להקמת מגרשים נוספים שישרתו את כלל הציבור והקבוצות".

בתגובה לדברים של עיריית פתח תקוה אמר איציק כהן: "אנו רואים את ההשתדלות של העירייה לשפר את תנאי המתחם, ולאורך השנים באמת ישנה מגמת שיפור בהדרגתיות. אנחנו לא מחפשים אשמים ולא מתלוננים על אף גורם, אנו מבכים על מצב עובדתי בו תנאי מגרשי הדשא אינם ראויים ואף חמור מכך, מסכנים את בריאות המשתמשים בהם. המועדון פועל על פי הנחיות העיריה בצמצום כמות יחידות האימונים במגרש הדשא ומשתמש באופן מופחת מכמות היחידות המותרת. אין בשימוש המועדון במגרשים בכדי להעיד על עמידותם, שכן הבעיה קיימת שנים רבות ובכל מגרשי הכדורגל בעיר, והפיתרון יהיה בחריש עמוק בהשקעה ראויה בשיקום המגרש, שזרוע איכותי, וכן טיפול יום יומי".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר