רועי אלרום. צילום: סער כרמלי, הפועל פתח תקוה
רועי אלרום. צילום: סער כרמלי, הפועל פתח תקוה

מנכ"ל הפועל, רועי אלרום, בראיון: "מאמין שגם המטרה להגיע לפלייאוף העליון תושג"

למרות פער חמש הנקודות מהמקום השמיני וההפסד השלישי ברציפות, אלרום מאמין שהסיפור לא גמור ועונה על כל השאלות. על ההחלטה למכור את סוקונה ב-100 אלף שקלים אמר: "העסקה הטובה ביותר מבין האופציות"

פורסם בתאריך: 13.2.20 18:07

זה לא רק שלושת ההפסדים הרצופים והחיזוק השנוי במחלוקת בחלון ההעברות, משהו לא טוב עובר על הפועל פתח תקוה בתקופה האחרונה. כשהמקום המוביל למבחנים הולך ומתקרב, דירקטוריון טרם מונה והאמון בין חברי העמותה להנהגת הכחולה התערער בעקבות אותו מפגש של נציגי העמותה עם מאיר שמיר בתיווכו של ראש העיר, התייצב השבוע המנכ"ל רועי אלרום כדי לענות על השאלות הקשות, על העתיד הצפוי בעונה הבאה וכמובן, פניה של הפועל לאן.

רועי, כמנכ"ל הובלת מהלך של גיוס המונים מצד הקהל במהלך חלון ההעברות. מצד שני, נתת יד לשחרור השחקן היקר במועדון במחצית מסעיף השחרור (אמאדו סוקונה, א"ב). האם אתה מסכים עם העובדה שהפועל נפגעה בצורה משמעותית בינואר ובדיעבד האם היית נוהג אחרת?
"לגבי גיוס ההמונים, זה מהלך שהיה כפניה לבעלים על מנת שיעזרו בצורך שנוצר בעקבות המצב הכספי. המטרה הייתה לאפשר לבצע שינויים מקצועיים נדרשים למרות הקושי ואני חושב שההירתמות והגיוס המוצלח הראו כי הבעלים מבינים את האחריות שלהם. באמצעות הכסף הזה הצלחנו לבצע חיזוק משמעותי לקבוצה שלא היה מתאפשר אילולא היה מתקיים. 'גיוס המונים' כפי שאתה קורא לו, הוא עוד אחד מהכלים שלי כמנכ"ל במועדון אוהדים להזרים כספים למועדון. במועדון בבעלות פרטית מרימים טלפון לבעלים ובהפועל שלנו פונים לבעלים בדרכים אחרות. זה בסיס המודל והקיום של המועדון. ההישגים של המועדון תלויים בחיבור בין הבעלים של המועדון להנהלת המועדון ולעובדים שלו".

לגבי השחרור של סוקונה, הוסיף המנכ"ל: "יש רגעים שצריך לקבל החלטות של ניהול סיכונים. בחנו את כל הנתונים שהיו בפנינו ועל בסיס הבחינה הזאת קיבלנו החלטה לבצע את העסקה כפי שהיא. ההחלטה על ביצוע העסקה הזאת הייתה הטובה ביותר מבין שאר האופציות שעמדו לפנינו כעובדות. חשוב לי לציין, כי אם מסתכלים על מכלול העסקה מול כפר סבא, ניתן לראות שמעבר למכירה של השחקן ושחרור מההתחייבויות החוזיות הישירות, התקבל גם כסף על המכירה, פלוס אחוזים על מכירה עתידית ובנוסף על כך קבלנו שחקן בהשאלה ללא תמורה. גם ניתן היום לומר שבעקבות מערכת היחסים שנוצרה עם הפועל כפר סבא, גם המעבר של עומר צלישר התאפשר בסופו של דבר בזכות זה. בשורה התחתונה שחררנו שחקן אחד שעמד לסיים חוזה וקיבלנו שני שחקנים פלוס סכום כסף, פלוס אחוזים ממכירה עתידית. את מה שקרה בדיעבד נוכל לבחון בסוף העונה".

אמאדו סוקונה במשחק הפרידה מהפועל. צילום: זאב שטרן

אמאדו סוקונה במשחק הפרידה מהפועל. צילום: זאב שטרן

מהי עמדתך בנושא הקשר עם מאיר שמיר?
"העמדה שלי כמנכ”ל היא שההחלטות על מבנה הבעלות, חלוקת הכספים והכנסת משקיעים למועדון היא של הבעלים, וכך אני חושב שקורה ויקרה בכל פעם שיש או שיהיה משהו ממשי .צריך להתחיל לשים דברים בפרופורציות הנכונות. הדרך ארוכה וקשה, עם הרבה מהמורות, אבל אנחנו בהחלט מתקדמים. השיח שנוצר בעקבות המפגש הזה, מראה שהיום בפלטפורמה של הכחולה ניתן להציף דברים ולגעת בנושאים הכי מהותיים ולקיים עליהם דיון. זה הניצחון האמיתי של המיזם לדעתי".

האם אתה חושב שהקבוצה עומדת עד כה בציפיות המוקדמות ממנה מתחילת העונה?
"נכון לעכשיו, אחרי ההפסד לעכו ולפי המיקום בטבלה, היא לא עומדת במטרה של פלייאוף עליון. עם עובדות אי אפשר להתווכח, אבל בצענו שינויים רבים גם בצירוף שחקנים וגם בעמדת המאמן ואני מאמין שגם המטרה הזאת תושג. אסור לשכוח שהיו עוד מטרות של בניית תשתית וקידום שחקני בית. שם אנחנו לדעתי מעבר לציפיות. אין ספק שנקודת ההתחלה של הקבוצה הבוגרת בעונה הבאה תהיה טובה יותר מעונה קודמת. זה מבחינתי תהליך בריא ובשורה משמעותית".

האם אתה חושש שבעקבות המצב הנוכחי וחוסר שביעות הרצון הכללית מצד הקהל, כמות חברי העמותה תפחת משמעותית בעונה הבאה ומן הסתם תפגע בהכנסות?
"ממש ממש ממש לא. האוהדים של הפועל פתח תקוה, שהם הבעלים של המועדון ממרץ 2019, מבינים יותר טוב מכולם את החשיבות של המהלך ואת העובדה שאין כיום אף אחד אחר. בסופו של יום המיזם הזה בחיתוליו, ההתחלה קשה ולא ברורה עם המון חבלי לידה וטעויות בכל הגזרות. מי שחשב שנעלה על דרך המלך תוך כמה חודשים, לא הבין באמת את המצב אליו המועדון הזה נקלע בשנים האחרונות. מי שמבין ויודע מה מתחולל במועדון מאז רכישת הבעלות, צריך להיות גאה מאוד בהתקדמות שנעשתה פה בתקופה קצרה יחסית. אמרתי בעבר ואני אומר גם היום – הטעות הגדולה ביותר  שלי כמנכ”ל הייתה ההסברה על התהליכים המדהימים שקורים ביום-יום של המועדון וזה משהו שאני עובד עליו מאוד קשה כדי לגשר על הפער העצום שיש".

אוהדי הפועל בדרבי אתמול. צילום: זאב שטרן

אוהדי הפועל. צילום: זאב שטרן

על תהליך ההתקדמות במישורים השונים הדגים אלרום: "בקבוצה בוגרת למועדון יש היום חוזים שהוא יחליט אם לממש על בסיס היכולת והמטרות שלו, ושלו בלבד. מחלקת הנוער עובדת במגמת שיפור האיכות ושיטת העבודה, כולל מדיניות חוזים ברורה שהכנסנו מול שחקנים, עבודה מול ההורים, השחקנים והמאמנים ברמת הסדר, הארגון והשירות, וברמה המקצועית של הקבוצות, המאמנים והשחקנים עצמם. בנוסף, בית ספר לכדורגל הוא הצלחה, מונה 270 ילדים ואנחנו רק נלך ונגדל. יש לנו המון פעילויות שמתבצעות לשיפור התדמית והתודעה של המותג – הקבוצה המשולבת, פעילויות בבתי ספר עם השחקנים, החיבור לבית ספר אורנים, הקשר עם גופים כמו ארגון 'פתחון לב', מחלקת ניו מדיה ושיווק, חנות אוהדים ופאן זון לפני משחקים. עדיין יש המון מה לשפר, מה לעשות ולהתייעל, אבל המועדון והמיזם כולו בדרך הנכונה לגמרי וכל יום שעובר יש התקדמות, למרות הקשיים הרבים”.

לסיום, האם אתה מרגיש שהנהלת העמותה נותנת לך את כל הכלים כדי להצליח?
"הנהלת העמותה, נציגי הבעלים, הבעלים עצמם, השותפים האסטרטגים, עובדי המועדון ועשרות המתנדבים בונים פה ביחד משהו חדש. אנחנו מתקדמים כל יום ומתווים את הדרך ביחד. המדדים להצלחה או הכלים שניתנים נוצרים כל יום מחדש ובלי חיבור של כולם לא נוכל להתקדם. זאת האמת וזה לא נכון לעשות את ההפרדה הזאת. אני כמנכ"ל מוציא לפועל מדיניות ברורה תחת תנאים משתנים ולא פשוטים, ואלמלא היו ניתנים לי הכלים, לא הייתה לי את האופציה לבצע את כל הדברים החיוביים שכן קורים במועדון".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר