שחקני הפועל. צילום: שרון בוקוב
שחקני הפועל. צילום: שרון בוקוב

פגרת הקורונה של הפועל פ"ת. דגו: "זה סיוט", ניב טל: "אסור לחשוב שהליגה תדחה"

בהפועל מתרגלים לחיים בלי כדורגל ועם חוסר ודאות. "האמת היא שאף אחד לא יודע מה לעשות וכולנו באותו סרט", הודה המאמן. ואיך שומרים על כושר במחלקת הנוער?

פורסם בתאריך: 19.3.20 13:35

הפועל פתח תקוה, כמו שאר קבוצות הכדורגל בישראל, נותקה בעל כורחה משגרת היום יום. בין לבין, ניסו להבין את ההשלכות של התפשטות נגיף הקורונה, שבאות לידי ביטוי כמעט מדי יום באמצעות הנחיות מחמירות ומחמירות עוד יותר. בהיעדר אימונים ומשחקים – נשמת אפו של כל ספורטאי תחרותי, יצאנו לבדוק (לא פיזית, כי מומלץ לא לצאת מהבית) איך בכל זאת מתמודדים ומסתגלים לאורח חיים חדש לחלוטין, שכל קשר בינו לשגרה מקרי בהחלט.

בהפועל תכננו לקיים אימון בבוקר יום ראשון, אך הוא בוטל ברגע האחרון, בין השאר בשל ההנחיות הקפדניות על שמירת מרחק ואיסור כל מגע בין השחקנים. במקום זאת, קיבלו השחקנים תכנית אימונים אישית ליום שני, כשכלל לא ברור מתי יוכלו לשוב להתאמן. בנוסף, במוצאי השבת שעברה הודיעו ראשי הקבוצה על הקפאת הפעילות במחלקת הנוער למשך 48 שעות, ובשלישי החליטו להוציא את עובדי המחלקה לחל"ת.

"אנחנו המאמנים מדברים בינינו ומתייעצים, אבל האמת היא שאף אחד לא יודע מה לעשות וכולנו באותו סרט", אמר מאמן הפועל, מסאי דגו. "זה סיוט, המצב קשה וגם אין יותר מדי לאן ללכת. תן לי רק לחזור לאימונים למרות שזה לא רק הכדורגל, כל החיים נעצרו. עוברים מהמחשב לטלוויזיה, משחקים עם הילדים וחוזר חלילה".

מסאי דגו. צילום: זאב שטרן

"תן לי רק לחזור לאימונים". מסאי דגו. צילום: זאב שטרן

על ההנחיות לפיהן מותר להתאמן בקבוצות קטנות ללא מגע הוסיף המאמן בייאוש: "זה מה שיהיה כנראה, אבל בלתי אפשרי לעבוד ככה לאורך זמן. זה בלוף ובסופו של דבר צריך לקיים משחקונים. אני מאמין שהליגה תחזור לפעילות בסוף אפריל ותעבור למתכונת של שני משחקים בשבוע. מציאות בלי כדורגל? אני בכלל לא רוצה לחשוב על זה, אבל הבריאות מעל הכל".

"אנחנו מתמודדים עם המצב ברמה היומיומית ומקיימים ישיבות, אבל הדברים משתנים מהר ויש המון גורמים שצריך לקחת בחשבון כמו ההתאחדות, המנהלת, העירייה וכמובן משרד הבריאות", מוסיף המנהל הספורטיבי של הפועל, ניב טל. "זה מאתגר, אבל חשוב שנשמור על אורח חיים ספורטיבי ורמת מוכנות, כי מבחינתי 100% שיחדשו את הליגה ותהיה צפיפות גדולה בין המשחקים. אסור להיות שאננים ולחשוב שהליגה תידחה".

סטנגה למתחילים

ומה עם השחקנים, ששכחו מתי ראו מגרש לאחרונה? "מה עושים כל היום? מדליקים את הסוני ומשחקים בפורטנייט", אמר חלוץ הפועל עוז פרץ, ששילב בתחילת השבוע גם פילאטיס ואימון כושר אישי. במקביל לכדורגל, לומד פרץ לתואר ראשון בחינוך גופני במכללת וינגייט ובנה על לימודים מקוונים, אבל נכונה לו אכזבה.

עוז פרץ. צילום: זאב שטרן

"בזמנים כאלה מחזקים את הזוגיות, אחרת אשן במלונה ". עוז פרץ. צילום: זאב שטרן

"המרצה שלחה שיעור מקוון על משהו שלא היינו צריכים ללמוד וביקשה להסתמך על סרטון, רק שאת הסרטון היא בכלל לא שלחה", מתמרמר פרץ ושומר על חוש הומור בו זמנית. "זו שגרה שאנחנו לא רגילים אליה. כרגע אני מתייחס לזה כמו אל פגרת נבחרות, אבל במקרה הזה בכלל לא ברור כמה זמן היא תימשך ואם הליגה תחזור. גם אימונים לא ברור אם מותר ואיך, כשגם מי שנותן את ההוראות לא בטוח אם הן נכונות, מה שמגביר את חוסר הוודאות. בזמנים כאלה מחזקים את הזוגיות, אחרת אשן במלונה מחוץ לבית".

מי שנאלצים לשבות בעל כורחם מפעילות לתקופת זמן לא ידועה הם ילדי מחלקות הנוער. ההורים אמנם חסרי אונים כמו כולם, אך מנסים לסייע במידת האפשר. "האימונים האישיים תופסים עכשיו חזק והפרסומים שלהם ממש כפטריות אחרי הגשם", אומר ערן כהן, אביו של שוער ילדים ב' של הפועל, אושר כהן בן ה-12.

בשנה האחרונה דאג ערן עבור בנו לאימון אישי שבועי אצל מאמן השוערים ועוזר מאמן בני יהודה, יעקב אסייג, מה שמקבל כעת משנה חשיבות בהיעדר אימונים קבוצתיים. מעבר לכך הוא מקפיד שאושר ייצא לריצה מדי ערב וישמור על כושר בבית, דוגמת שכיבות שמיכה. "כמובן שהמצב לא נעים, יש בו חוסר ודאות ואנחנו מקווים שייגמר במהרה, אבל הבריאות מעל הכל", הוסיף האב. "מעבר לזה, לפני שבוע וחצי הגענו לדרבי מול מכבי שזכתה בטורניר בבלארוס, קיווינו לא לקבל בראש ובסוף סיימנו בתיקו 1:1. אם כבר לצאת לפגרה כפויה, לפחות עם טעם טוב בפה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר