אוהדי הפועל. צילום: זאב שטרן
אוהדי הפועל. צילום: זאב שטרן

הגרעון, הכנסת שותף, שמיר וחזרה לליגת העל: המתמודדים בבחירות לכחולה עונים על הכל

בתחילת החודש הבא ינסו 11 מועמדים לקבל את אמון חברי הכחולה בכדי להיכנס לוועד המנהל. הפננו לכולם ארבע שאלות זהות, התשובות לפניכם

פורסם בתאריך: 23.3.20 15:14

על רקע הפסקת הפעילות הכללית בענף הכדורגל בכלל ובהפועל פתח תקוה בפרט, העיניים מופנות כעת לבחירות לוועד המנהל שייערכו ביום ראשון, ה-5.4. הוועד המנהל של הכחולה, כמו גם הדירקטוריון שממונה על ידו, עברו טלטלה גדולה בשנה האחרונה. היו"ר לשעבר דרור שי וחברי הוועד לשעבר חזי בן עמי ואלעד סלע התפטרו מתפקידם עוד לפני סיום הקדנציה שלהם, כאשר בוועד המנהל נותרו ארבעה חברים בלבד, שניים מהם, כולל היו"ר הזמני אביעד לוי, בחרו שלא להתמודד לקדנציה נוספת.

בבחירות הקרובות יתמודדו 11 חברים, כאשר בימים הקרובים צפויה להעלות להצבעת חברי העמותה השאלה האם להותיר את מספר החברים בוועד על שבעה, או להקטינו לחמישה. אגב, מספר לא מועט של ערעורים על מועמדים הוגשו לוועדת הבחירות  של העמותה, כאשר ההכרעה בנושא צפויה להתקבל היום. על מנת להתרשם מחזונם וכוונותיהם של 11 המועמדים, הצגנו למתמודדים ארבע שאלות זהות:

  1. 1. על פי תמונת המצב הנוכחית, הפועל תסיים את העונה מבלי שעמדה ביעד המקצועי שלה ועם גרעון משמעותי שצפוי להשפיע גם על העונה הבאה. מה חשוב יותר מבחינתך – עליית ליגה כבר בעונה הבאה תוך סיכון כספי, או ייצוב המצב הכלכלי של המועדון, גם במחיר הישארות של עונה נוספת בליגה הלאומית?
  2. 2. האם אתה תומך בהכנסת שותף למועדון, אם כן באילו אחוזים. האם מכירת כל הבעלות או יותר מחמישים אחוז ממנה על הפרק מבחינתך?
  3.  3. מה דעתך על קיום מגעים מול הבעלים לשעבר מאיר שמיר?
  4.  4. מדוע בחרת להתמודד לוועד המנהל?

 

אלי ארד, 35, עוסק במערכות מידע

  1. 1. אם ב-"סיכון כספי" הכוונה לבניית תקציב שעלול להוביל בסבירות גבוהה למצב שבו לא ניתן לשלם משכורות לעובדים או תשלומים לספקים וכו', אז אתמוך בתקציב נמוך יותר במידה ואדרש להצביע על כך בוועד המנהל ו/או באסיפה הכללית.
  2. 2. אני תומך בהכנסת שותף, אך אחרי כל כך הרבה שנים עגומות שהביאו אותנו למצב שבו נאלצנו לרכוש את המועדון מבית המשפט בלמעלה ממיליון שקלים כדי להציל אותו, לא הייתי ממהר לחזור למצב שבו שוב אין לנו יכולת השפעה והגנה על המועדון. לכן, במידה ותתקיים הצבעה על כך בוועד המנהל ובאסיפה הכללית, אהיה בעד שותפות של עד 50%.
  3. 3. אפשר לקיים מגעים עם כל אדם וכל מי שרוצה יכול לתרום ולהצטרף כחבר עמותה. בגלל רגישות העניין, במקרה הזה קיום מגעים צריך להיות משותף ומשוקף לחברי העמותה בצורה מסודרת.
  4. 4. בחרתי להתמודד כדי לקדם בעמותה דרך הוועד את הנושאים אותם הטמענו בשלב ראשון בוועדת קבלה ובחירות בה אני חבר מאז ראשית העמותה: קיום מפגשי עמותה תקופתיים, שקיפות ושיתוף פעילות כל הוועדות בעמותה, סדר וסנכרון בעבודה בין חברי כל הוועדה, ליווי והדרכה של פעילים חדשים בוועדות וקבלת החלטות בצורה דמוקרטית בוועדות.
אלי ארד

אלי ארד

עידן משה, 40, מנהל מחסן בחברת פוינטר

  1. 1. מבחינתי הדבר הכי חשוב כרגע הוא המשך הבנייה שלנו וכחלק מהבנייה אנחנו צריכים להמשיך להשתמש בשחקני הנוער המתאימים. לכן, גם בגלל המצב הכספי, צריך להמשיך לייצב כלכלית את המועדון גם במחיר של הישארות עונה נוספת בלאומית.
  2. 2. אני תומך בהכנסת שותף למועדון בכ-49% ואנחנו האוהדים נמשיך לשלוט בכ-51%.
  3. 3. איו לי שום בעיה אם מקיימים מגעים מול מאיר שמיר, הבנאדם איש עסקים בעל ממון גדול מאוד ואם הוא יכול לעזור לנו כלכלית זה מבורך.
  4. 4. בחרתי להתמודד לוועד המנהל כי המועדון יקר לליבי והוא חלק בלתי נפרד מחיי. מאוד כואב לי על מצב הקבוצה בשנים האחרונות וברצוני לתרום ככל שאוכל על מנת שהמועדון סוף סוף ישתקם ולאט לאט יחזור למרכז הבמה של הכדורגל הישראלי.
עידן משה. צילום: סער כרמלי, הפועל פתח תקוה

עידן משה. צילום: סער כרמלי, הפועל פתח תקוה

רונן גרינר, 45, הנדסאי נוף, עוסק בפיתוח פארקים ופרויקטים גדולים

  1. 1. העונה עדיין לא הסתיימה אכן ככל הנראה לא נצליח מקצועית להשתלב בפליאוף העליון. לצערי הרב, אסור לשכוח את תקציב השחקנים הנמוך שהיה לנו בתחילת העונה. בנושא הכלכלי, הוועד עושה הכל יחד עם הדירקטוריון כדי לגייס עוד כספים ולצמצם הוצאות כדי להגיע למינימום, או אפילו להגיע לאיזון. בקשר לעונה הבאה, אני מאמין שכל חברי העמותה צריכים להגדיל את ההשקעה בקבוצה, לגייס עוד חברים ויותר ספונסרים, כי העמדת תקציב ראוי תגרום למועדון להעמיד קבוצה שתתמודד על עליה. בנוסף, זה יאפשר להמשיך במה שהתחיל חזי בן עמי ולקדם את פרויקט "בית להפועל". מעבר לזה, אין סיבה להוציא כספים שאין לנו וזה הימור שאני לא מוכן לו.
  2. 2. תומך בהחלט ולא רק אני. זה אחד היעדים של העמותה. אנחנו חייבים לחזק את המותג של העמותה והחיבור עם המועדון, כדי לגרום למשקיעים לרצות להתחבר למיזם הזה. זו אחת הסיבות שאני נותן את כל כולי לעשייה בקהילה בכל מקום אפשרי, לחזק את המותג ולעשות יחסי ציבור חיוביים למועדון. אחוז השותפות או כל שינוי במבנה הבעלות תלוי בשותף, ובכל מקרה חייב לעבור את אישור חברי העמותה.
  3. 3. אני לא מתייחס לשם כזה או אחר. כחבר ועד נפגשתי עם אנשים שונים כדי לקדם את מטרות העמותה והמועדון כחלק מהמנדט שהוענק לי.
  4. 4. כבר שנתיים אני מתפקד כחבר ועד מנהל. החלטתי להתמודד פעם נוספת כיוון שאני מרגיש שיש לי עוד מה לתרום. בשנה האחרונה הקמנו ביחד עם עובדי המועדון והדירקטוריון את המועדון ובית הספר לכדורגל מאפס. עכשיו, כאשר הדברים במועדון התייצבו מעט והדירקטוריון שמונה מתפקד מצוין, הוועד המנהל יכול לפעול לחיזוק העמותה ולייצר שיתוף פעולה פורה ויעיל יותר עם המועדון בנוסף, חשוב שחברי העמותה יהיו מעורבים יותר והשקיפות והעברת המסרים מהעמותה/מועדון יפעלו טוב יותר. זה בהחלט משהו שנצטרך לחזק.
רונן גרינר

רונן גרינר

טל שפירא, 37, מנכ"ל חברת TripleW

  1. 1. עליית ליגה בעונה הבאה חשובה ומטרה עליונה. לצורך כך, עלינו לגייס תקציב שיאפשר זאת, הכל תלוי במספר חברי העמותה שיחדשו/יצטרפו. אם נגיע ל-1,500 חברים או יותר, נוסיף נותני חסויות ב25% עד 30% ונשמור את הספונסרים הקיימים, יהיה לנו תקציב לקבוצה שתתמודד בצמרת הלאומית. הגרעון של העונה הקודמת היה צפוי כתוצאה מעלויות הרכישה ועוד הוצאות בלתי מתוכננות שנסחבו מהפירוק, אבל אני מאמין שנוכל לבנות קבוצה חזקה למרות הגרעון. אני לא מאמין בכל מקרה בסיכון כספי והשקעה שלא נוכל לכסותה, אסור לנו למצוא את עצמנו מול שוקת שבורה.
  2. 2. תומך בהכנסת שותף למועדון עד 49%, כאשר השליטה נשארת בידי העמותה. העמותה לא צריכה לקחת על עצמה איבוד שליטה בשלב זה לבעלים כזה או אחר. מניסיון השנים האחרונות אנחנו עלולים להביא את המועדון לפירוק נוסף אם ניצור תלות בבעלים אחד השולט במועדון. צריך לאתר איש/אשת עסקים שירתמו אלינו כי הם מאמינים ומחויבים לדרך העמותה בחיבור לקהילה, במחלקת הנוער ובקבוצה הישגית לבוגרים. גם מייסדי העמותה תמיד דגלו בכך שלאחר ייצוב המערכת והעברת הבעלות לעמותה, נצא לחפש שותפים לדרך.
  3. 3. אם יהיה רצון מצד מאיר שמיר לסייע לעמותה בתרומה, כמובן שנשמח לקבל אותה. יש לעמותה מספר תורמים שמסייעים לה רבות. מאיר שמיר, למיטב ידיעתי, לא מעוניין לשוב ולהיות הבעלים של הפועל פתח תקוה. אם תהיה הצעה קונקרטית לסיוע בדרך של שותפות, נעלה את הנושא להצבעה של חברי העמותה, כפי שנעלה כל הצעה שכזו. אנחנו עמותה דמוקרטית. הפגישה שאירגן ראש העיר יצרה מחנאות בין האוהדים ואנחנו צריכים להתעסק באיחוד השורות והגדלת כוחנו.
  4. 4. בחרתי להתמודד כי אני אוהד הפועל פתח תקוה דור רביעי, ומרגיש מחויבות כלפי המועדון בתקופה קריטית של שנה שנייה לרכישת העמותה. מאחר ומונה דירקטוריון של אנשים טובים ובעלי קבלות בתחומים מגוונים, תפקיד הוועד המנהל הינו בשלושה מישורים: פיקוח על עבודת הדירקטוריון, דיווח לאוהדים/בעלים והגברת השקיפות, וכן סיוע בגיוס משאבים כלכליים ואנושיים לעמותה, שיאפשרו את הצלחת המועדון. אני מאמין שמהניסיון שלי בעסקים ובהתנדבות בעמותה בשנים האחרונות, אוכל לתרום ולסייע משמעותית בכל המישורים.
טל שפירא

טל שפירא

שגיא שיינר, 47, יזם נדל"ן

  1. 1. אני חושב שמועדון בסדר גודל של הפועל פתח תקוה חייב להצהיר בכל תחילת עונה על עליית ליגה, גם אם זה כרוך במאמצים להגדיל את כמות החברים, ובמאמצים לשימור הספונסרים הקיימים ולגיוס ספונסרים נוספים.
  2. 2. לגבי הכנסת שותף, דעתי היא שאפשר וצריך לנהל מו"מ עם כל אדם שמעוניין לתרום למועדון. כמובן שאני חושב שהשליטה, דהיינו 51%, חייבת להישאר בבעלות האוהדים. מכירת כל הבעלות או 50% ויותר לא באה בחשבון מבחינתי.
  3. 3. לאור ההיסטוריה הידועה לכולם ותוצאותיה, דעתי על שמיר הינה שלילית, אבל כמובן שאני חושב שנושא מהותי זה חייב לבוא להצבעה בקרב כל חברי העמותה, והרוב הוא שייקבע. כמו כן, נושאים מהותיים נוספים צריכים להתבצע באופן הזה.
  4. 4. בחרתי להתמודד לוועד המנהל מכיוון שאני מאמין ביכולתי לתרום למועדון. עברתי הרבה בכדורגל ואני מכיר היטב את צרכי המועדון ועובדיו, וכמובן את צרכי השחקנים. יש ביכולתי לעזור בגיוס ספונסרים כפי שעשיתי עד היום, וכמובן יש לי את יכולות הניהול הנדרשות.
שגיא שיינר

שגיא שיינר

גל רזינסקי, 32, מתמחה במשרד עורכי דין

  1. 1. הפועל פתח תקוה הוא מועדון מפואר ומקומו הטבעי בצמרת ליגת העל. כרגע זה בגדר חלום, אך אם נמשיך בדרך של עמותת הכחולה, בהחלט נצליח להגשים אותו. מוטלת עלינו המשימה להחזיר עטרה ליושנה.
  2. 2. אתמוך בשותף עד 49%. זאת בהתאם לחזון העמותה ולפי אימוץ המודל הגרמני בו האוהדים מחזיקים ב-51% ממניות הניהול.
  3. 3. מצער מאוד שזו עדיין שאלה רלוונטית בכלל. אני מופתע מאוד שדווקא עיתון זה נותן את השאלה הזו כאופציה.
  4. 4. בחרתי להתמודד כדי להמשיך את העשייה והפעילות שלי למען המועדון והעמותה. בשנה שעברה נבחרתי לעמותה ללא בחירות, אך הפעם צריך לבחור בי, בעיקר בכדי ששאלה 3 תישאר בהיסטוריה ולא תשפיע על העתיד.
גל רזינסקי

גל רזינסקי

שמעון בן שושן, 55, מנהל תפעול ושירות בחברת דורטק טכנולוגיות כניסה

  1. 1. עליית ליגה חשובה מאוד כבר בעונה הבאה וצריך לעשות הכל בכדי שזה יקרה. לגבי הגירעון צריך לראות ולבחון את הדו"חות הכספיים ולהבין מדוע הגענו לגירעון.
  2. 2. אני תומך מאוד בהכנסת שותף למועדון, אפילו 50/50, אחרת יהיה מאוד קשה להחזיק את המועדון עם הראש מעל המים וחבל לי מאוד על המיזם שילך לאבדון.
  3. 3. אני בעד לנהל מגעים עם כל אדם שיכול לעזור למועדון בכדי להחזיר עטרה ליושנה.
  4. 4. בחרתי להתמודד לוועד המנהל כי הייתה לי המון ביקורת על ההתנהלות ולכן החלטתי להעמיד את עצמי לבחירה בכדי לנסות ולבצע שינויים על פי האני מאמין שלי.
שמעון בן שושן. צילום: זאב שטרן

שמעון בן שושן. צילום: זאב שטרן

יניב מרקל, 41, מהנדס מכונות, עובד במדטרוניק, חברה המפתחת מוצרים רפואיים

  1. 1. העונה הזו החלה עם גיבנת כבדה של תשלומים וסגירת חובות, בהמשך נפגענו מהמצב הפוליטי והכספי הקשה וסבלנו מחוסר ניסיון בהתנהלות – בלתי נמנע בעונה ראשונה. כל החבילה הזו הביאה לצמצום בתחילת העונה ולגירעון כספי בהמשך. לכן, בתנאים שנוצרו, לא היה כאן כישלון מקצועי, אבל גם לא הצלחה גדולה.לגבי העונה הבאה, אם היה מתכון או השקעה שבוודאות מחזירה את עצמה בדמות עליית ליגה, הייתי שוקל זאת ברצינות. היות ואין, אני לא חושב שלשים את כל הביצים בסל אחד ולהמר על עלייה זו הדרך שנכונה לנו, במיוחד כשבעונה הבאה, בהנחה שהעליות יוקפאו, נפגוש שוב את מכבי וראשון לציון שמעמידות תקציבים ברמה של ליגת על. כן, אני רוצה לראות קבוצה שמתחזקת מאוד מעונה לעונה, בטח בסטנדרטים של הליגה הלאומית, ואין לי ספק שאם נתמיד בזה, נמצא את עצמנו מהר מאוד במקום הראוי לנו – ליגת העל.
  2. 2. אני מאוד מאמין ברעיון של קבוצת אוהדים, בה הכוח בידיים שלנו, וחושב שפשוט זכינו. היו פה אנשים עם חזון שהביאו למהלך שלא האמנתי שאפשרי, ומגיע להם כל הכבוד. הבאת שותף או שותפים שיקבלו עד 49% זו מטרה שצריך לחתור ולהגיע אליה. זה יהיה הדבר שיקפיץ אותנו מדרגה ויוביל אותנו לאן שאנחנו שואפים להגיע.
  3. 3. מאיר שמיר הוא נקודה כואבת כמעט לכל אוהד, לאחר שעשה מהלכים שריסקו את הקבוצה. כעקרון, לא אסכים שאדם כלשהו יקבל שליטה מוחלטת על המועדון וזה בוודאי כולל את שמיר. יחד עם זאת, אם תהיה הצעה שבה שמיר תומך בקבוצה מבחוץ או בשליטה חלקית (עד 49%) והמועדון יוצא נשכר מהמהלך, מבחינתי זה בסדר גמור. החלטה בנושא זה תצטרך לעבור משאל של כלל חברי העמותה.
  4. 4. בחרתי להתמודד כי חשוב לי לוודא שהמועדון מתנהל לפי סדרי עדיפויות ואינטרסים שטובים אך ורק לו, ופה לא אזוז במילימטר. מטרותיי, בין השאר, לוודא שהמועדון עומד בתקציב המתוכנן, ששחקנים איכותיים מוחתמים על חוזים של שנתיים לפחות ושחקני בית ממשיכים להיות הלב של הקבוצה. בנוסף, חשוב לי שהחלטות שמתקבלות ישוקפו החוצה ויהיו מנומקות.
יניב מרקל

יניב מרקל

דניאל איזיקוביץ', 33, סוכן ובעלים של משרד נסיעות

  1. 1. לפי תמונת המצב, אכן הפועל לא עמדה בחלק העיקרי של המטרות שלה – פלייאוף עליון. לגבי הגירעון, הפועל התחילה את העונה בגירעון ועשתה ככל שניתן כדי לצמצם אותו. הכי חשוב עבורי היא עליית ליגה, אבל לא בכל מחיר ולא בכל גירעון. גם גרעון לא מבטיח עליית ליגה.
  2. 2. אני תומך בהכנסת שותף או שותפים עסקיים עד 49.9% ולא יותר מזה. לא אסכים למכירת המועדון לאיש עסקים יחיד.
  3. 3. כמו שנאמר בסעיף זה הקודם, אין רלוונטיות לסעיף הזה, ובמיוחד עם העבר של מאיר שמיר בהפועל, אתנגד לרעיון ולא יקרה בתקופתי!
  4. 4. בכל מערכות הבחירות הקודמות רציתי להתמודד, אך לא היה לי את הזמן הפנוי. אחרי העונה הנוכחית הבטחתי לעצמי לפנות את הזמן הדרוש להצלחת הפרויקט.
דניאל איזיקוביץ'

דניאל איזיקוביץ'

מוטי דרור דרויש, 62, עוסק בפיתוח מוצרי תוכנה

  1. 1. העמותה חייבת לאוהדים ולהמשך צמיחתה, להעמיד קבוצה לעלייה לליגת העל. אם נקצץ במשרות ניהול לא הכרחיות ומשרות ניהול אחרות יאוישו בהתנדבות על ידי עמיתים עם יכולת ניהול מוכחת, אפשר יהיה להעמיד תקציב לעלייה ללא סיכון כלכלי. אסור לקחת סיכון כלכלי.
  2. 2. בעלות האוהדים על המועדון באמצעות עמותה, מתאימה להפועל פתח תקוה ולקהל אוהדיה. העמותה בתחילת דרכה ואם תתנהל נכון, תצליח לחבר שוב את אלפי האוהדים למועדון. אני מתנגד לצירוף שותף עם זכויות שליטה למועדון (הסיכון גדול מהסיכוי). גם אין אחד כזה, כך שהדיון תיאורטי.
  3. 3. מתנגד. הפיצוי הראוי על  סוגיית האוורווה, נאמד, לפי מסמכי בית משפט שהגישו המפרקים הראשונים, בעשרות רבות של מיליוני שקלים. לא הגיוני ששמיר ישלם ישירות ומרצונו הטוב להפועל פתח תקוה את הפיצוי הנ"ל. יחסו של שמיר לאוהדי הפועל פתח תקוה הינו לטעמי תערובת של זלזול ותיעוב. "המגעים" משדרגים את תדמיתו הציבורית ויתכן שמשרתים את האינטרסים שלו. המחשבה של חלק מהאוהדים ששמיר יחזור וירים את המועדון, היא אשליה. לאוהדי הפועל אין סיבה טובה לשרת את האינטרסים שלו.
  4. 4. תשוקה להצלחת הפועל פתח תקוה וערך מוסף בתחום הניהולי.
מוטי דרור דרויש

מוטי דרור דרויש

רועי פרי, 58, גנן

  1. 1. אני מאמין יותר בתהליכים ולכן חושב שעדיף קודם לייצב את המועדון והעמותה, ורק אחר כך לנסות להתקדם לליגת העל, אבל אם במקרה תזדמן לנו הזדמנות, כדאי יהיה לנצל אותה.
  2. 2. הכנסת שותפים למועדון מופיע כחלק מ"האני מאמין" של העמותה.
  3. 3. מתנגד!
  4. 4. מאמין שיש לי מה לתרום.
רועי פרי

רועי פרי

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר