רועי אלרום. צילום: סער כרמלי, הפועל פתח תקוה
רועי אלרום. צילום: סער כרמלי, הפועל פתח תקוה

אלרום מודה: "חוסר הוודאות בהפועל פ"ת גדול, לא יכול לאמוד את הנזקים כרגע"

המנכ"ל מודאג לגבי ההשלכות של משבר הקורונה. גורמים במועדון טוענים כי הגרעון מוערך בכמיליון שקלים, אלרום מכחיש: "הגרעון התפעולי הוא 700 אלף שקלים והוא צומצם משמעותית"

פורסם בתאריך: 25.3.20 14:18

אולי יותר מהאכזבה המקצועית, הגרעון המשמעותי אותו צברה הפועל בעונה הנוכחית הוא ללא ספק הכישלון הגדול של עונת הבכורה של הכחולה כבעלים. גורמים במועדון טוענים כי חרף תכנית ההתייעלות שהוכרזה לפני מספר חודשים ועוד לפני משבר הקורונה, הגרעון של המועדון בסוף השנה צפוי היה לעמוד על מיליון שקלים, סכום אותו מגדירים חלק מאנשי המועדון כ"מחדל של הצוות הניהולי". מנגד, ישנם גורמים אחרים, בהם המנכ"ל רועי אלרום, הטוענים כי הסכום נמוך יותר.

"אני לא יודע ממי שמעת את ההערכות האלה. הגירעון התפעולי הוא 700 אלף שקלים, וגם הוא צומצם משמעותית", אומר אלרום בשיחה עם "ספורט מלאבס". "כשהעמותה קנתה לפני שנה את המועדון הוא לא היה נקי מחובות, והגירעון מהעונה שעברה התגלגל לעונה הזאת, זה לא קשור לסגל השחקנים. באסיפה שהייתה הסברנו בדיוק את הסיבות, כמו אי עמידה ביעדי הכנסות או תביעות פיפ"א, שיוצרים בסופו של דבר צפי לגירעון תפעולי. כל מועדון כדורגל הוא גירעוני".

המצב הנוכחי, בו יצא המועדון כולו לחל"ת ומושבת מפעילות, מעמיד כמובן באי ודאות גם את היכולות הכלכליות בעונה הבאה. "אם הליגה נפסקת אין זכויות שידור ואין כספים מהמנהלת, מהטוטו ומהעירייה. זה יוצר גירעון משמעותי", מוסיף אלרום. "אם הייתי מדבר איתי לפני שבועיים, יכולתי לתת לך הערכות ברורות, אבל כרגע אי אפשר לדעת שום דבר. אם לא נקבל כספים ובנוסף נצטרך להחזיר תשלומים להורים, אין לי דרך לאמוד את הנזקים כרגע".

השאלה האם במצב כזה, אפשר לדבר על שאיפות לעלייה בעונה הבאה?

"נכון לעכשיו, אני לא חושב שמישהו יכול לדבר על משהו. מי יודע מה יהיו ההכנסות מספונסרים וכמה חברי עמותה יהיו. חוסר הוודאות הוא גדול".

לאור ההבטחות שלא תוציאו כסף שאין ושגירעונות העבר במועדון לא יחזרו, אתה מרגיש אחריות אישית לגירעון הזה?

"יש לי אחריות אישית על כל דבר שקורה במועדון, לטוב ולרע".

מעבר לזה, מדגיש אלרום שחרף היציאה לחל"ת של כלל עובדי המועדון, אין אפשרות לשיתוק כללי במערכת וכל העובדים התגייסו לעבוד בהתנדבות, אם ברמה המנהלתית ואם המקצועית. בזמן שיחתנו הוא בדרך לפגישה עם רואה החשבון של המועדון, במטרה להגיש למנהלת דו"חות של אובדן הכנסות והפסדים. לדבריו, גם צוות האימון הכללי ממשיך לעבוד – אם בתכניות אימון לשחקני הבוגרים, ניתוח משחקים לקראת העונה הבאה או שמירה על קשר בין המאמנים לשחקנים במחלקת הנוער. "כל העובדים נרתמו למען המועדון בכל הרמות ומגיעה להם מילה טובה", הוא מסכם. "אי אפשר לשתק אותנו לחלוטין. אני מקווה שהליגה תחזור והכל יבוא על מקומו בשלום".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר