גלעד שי
גלעד שי

האיש החזק בדירקטוריון של הפועל פ"ת בראיון ראשון: "נעשה הכל בשביל להצדיק את האמון של האוהדים"

בעיצומו של משבר הקורונה שלא פסח גם על הפועל, קיבל עו”ד גלעד שי את המושכות להוביל את הדירקטוריון החדש של המועדון. בראיון ראשון הוא מספר על ההחלטה להוציא את העובדים לחל”ת (“כולם שמו את המועדון לפני טובתם האישית”), המבנה הניהולי (“כל הגופים הקיימים הכרחיים") והאהדה למכבי תל אביב (“למדתי לשנוא את מכבי פתח תקוה כמו את הפועל תל אביב”)

פורסם בתאריך: 3.4.20 11:18

לא מעט טלטלות עברו על הגוף המבטיח הנושא את השם “דירקטוריון הפועל פתח תקוה” – ממאמצים כבירים שלא צלחו לשלב בתוכו דמויות מפתח במטרה לגייס בעלי ממון (בנצי סאו), דרך חיכוכים אישיים ועד עזיבות מתוקשרות תוך הטלת ספק באפקטיביות המיזם (גבע מרקוס). בניסיון אחרון לייצב את השורות מונו בתחילת החודש חברים חדשים – שחקן העבר עמירן שקלים, האוהד אודי אקר ועו”ד גלעד שי, שמונה כחבר דירקטוריון ומ”מ היו”ר. יחד עם זאת, ההערכה היא כי לא ימונה יו”ר קבוע ושי יהיה האיש שימלא את התפקיד בפועל. בראיון ראשון ל”ספורט מלאבס” הוא מספר על האתגר החדש, ההחלטה הקשה להוציא את המועדון לחל”ת, נחיצותם הן של הדירקטוריון והן של הוועד המנהל וגם למה העובדה שאינו אוהד הפועל מבטן ומלידה דווקא מעניקה לו יתרון.

“התפקידים המרכזיים של הדירקטוריון הם להתוות מדיניות כנגזרת של המטרות שקובע הוועד המנהל שמייצג את האוהדים, לפקח על פעילות ההנהלה ולוודא שהמדיניות מיושמת ושהמועדון עובד לפי הסטנדרטים הניהוליים, הארגוניים והאתיים שהוועד המנהל והאוהדים מצפים ממנו”, פותח שי.

התחושה היא שלא מעט פעמים הייתה חפיפה בין התפקידים של הדירקטוריון, הוועד המנהל והמנכ”ל. יכול להיות שוויתור על אחד הגופים יאפשר למערכת להתנהל בצורה יעילה יותר?
“המערכת מנסה ליצור הגדרות תפקידים יותר נכונות ומתאימות. לתחושתי הוועד המנהל מבין כיום את תפקידו טוב מבעבר. לא נתקלתי במצב שהייתה התנגשות, כל הגופים הכרחיים וחייבים את כולם”.

לחברי הדירקטוריון הנוכחיים אין ניסיון בניהול מועדון כדורגל. עד כמה זה ישפיע?
“מהניסיון שלי בעבודה עם דירקטוריונים, דירקטוריון טוב הוא מגוון, מדיסציפלינות שונות, רקע שונה ומומחיות שונה. כל אחד מהחברים מנוסה במשהו אחר וכך זה צריך לעבוד. דירקטוריון הומוגני, גם אם האנשים עצמם כולם מוצלחים, תמיד יהיה פחות טוב בעיני”.

דירקטור בימי קורונה

כאמור, אחד הדברים הראשונים להם נדרש מ”מ יו”ר הדירקטוריון, הוא כיצד לנהוג בעובדים בתקופת הקורונה. “אחת ההחלטות הראשונות כדירקטוריון הייתה להוציא את המועדון לחל”ת. זו הייתה החלטה קשה מאוד בגלל המשמעויות שלה, אבל הופתענו ושמחנו לגלות שבניגוד למועדונים אחרים, כולם – שחקני הבוגרים, צוות האימון והצוות הניהולי, נרתמו ושמו את המועדון לפני טובתם האישית. כולם גילו סולידריות, הקריבו חלק משמעותי משכרם ויצאו לחל”ת בהסכמה כדי להציל את המועדון ולאפשר לו להתמודד עם משבר הקורונה בצורה מיטבית. זה לא מובן מאליו, מרחיב את הלב ואני גאה בזה מאוד”. בהקשר זה, יש לציין כי בשיתוף המנכ”ל, רועי אלרום, הוקמו לאחרונה בדירקטוריון ועדות בנושאים שונים, הן על מנת להתמודד עם משבר הקורונה והן על מנת להיערך לעונה הבאה, בהיבטים פיננסיים ומקצועיים, ובנוסף בנושאי מחלקת הנוער ויחסי ציבור.

מדוע בעצם הוצג המינוי שלך כחבר דירקטוריון ומ”מ היו”ר, כאשר אין יו”ר מכהן?
“כרגע זה עוד לא אושר וההגדרות הן דירקטור ומ”מ יו”ר הדירקטוריון. יש פרוצדורה שצריכים לעבור”.

להחיות את הדירקטוריון

עו”ד גלעד שי, 45, מתגורר ברמת גן. נשוי ואב לתאומים – בן ובת, בני 5. בעל תואר ראשון במשפטים ובמנהל עסקים ומשמש כמשנה למנכ”ל ויועץ משפטי של חברה ממשלתית ונסחרת העוסקת בתחום התשתיות. במקור אוהד מכבי תל אביב בעקבות אחיו, אבל לא מאלה שרכשו מנוי או הסתובבו עם חולצה צהובה. במקביל, שורשי הפועל פתח תקוה טבועים במשפחה מצד אמו. דודו שיחק בקבוצת הנוער וכמי שבילה בילדותו בעיר, נכח עם חבריו בכמה משחקים היסטוריים של הפועל בתחילת שנות ה-90. הקשר הראשוני בתקופה הנוכחית שהשיב אותו לימים כחולים, נוצר תודות לקרוב משפחתו, עו”ד תומר פרסלר, היועץ המשפטי של המועדון והמשקיף מטעם הדירקטוריון.

חוץ מזה, מדובר בפריק של כדורגל אירופי וישראלי, אבל פעילותו בענף ממש לא מסתכמת בצפייה אדוקה על גבי מסך הטלוויזיה. גלעד הוא אחד המייסדים של נבחרת הכדורגל של לשכת עורכי הדין, שמשתתפת דרך קבע באליפות העולם ב-15 השנים האחרונות. בשנת 2016 גם הוכתרה כאלופה בטורניר שנערך בספרד, בהשתתפות כ-40 נבחרות מרחבי תבל, בהן ברזיל, איטליה, ארגנטינה וגם איראן. המשחק השבועי עם חבריו לעולם המשפט לא מספק את רעבונו של שי, והוא שותף גם לקבוצת הוותיקים של רמת השרון. קשר אחורי שיכול לתפקד גם כ-50/50, אם התעניינתם.

לא מעט גורמים במערכת מגדירים את צירופך כניסיון האחרון “להחיות” את הדירקטוריון, נוכח הטלטלות הרבות שעבר בשנה האחרונה.
“אנחנו מקווים להצדיק את האמון של האוהדים ונעשה הכל בשביל זה. המועדון זקוק מאוד לתמיכה שלהם. אני חושב שאנשים צריכים להיות יותר סבלניים, כי הקבוצה הזו הייתה בפירוק רק לפני שנה וחצי. מעבר לזה, הדירקטוריון מתפקד כיום מצוין ואנשים שעובדים בהתנדבות תורמים מהידע והניסיון שלהם. חשוב בעיני ליצור מגמה של שיפור משנה לשנה. ליותר מזה אני לא חושב שאף אחד יכול להתחייב”.

לסיום, גלה לנו איך אוהד מכבי תל אביב הופך לבכיר בהפועל פתח תקוה?
“גיליתי להפתעתי שאפשר לאהוד שתי קבוצות. תמיד הייתה לי פינה חמה בלב להפועל פתח תקוה, אבל אני רואה יתרון גדול בכך שאני לא אוהד הקבוצה מלידה ומגיע לתפקיד ממקום מקצועי נטו ופחות רגשי-אמוציונלי. מדובר במועדון עם הרבה אמוציות, ודווקא בגלל זה היתרון הזה מקבל משנה תוקף. מה שכן (צוחק), בוא נגיד שלמדתי לשנוא את מכבי פתח תקוה כמו את הפועל תל אביב”.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר