הודעה על פטירתו של יהודה רביוב
יהודה רביוב ז"ל מתוך עמוד הפייסבוק של הפועל פתח תקוה

הלך לעולמו שחקן העבר של הפועל, יהודה רביוב, שהיה חלק מדור הזהב

רביוב היה חלק מדור האליפויות של הפועל. יהי זכרו ברוך

פורסם בתאריך: 21.4.20 20:27

שחקן העבר של הפועל פתח תקוה, יהודה 'ידה' רביוב, הלך לעולמו אתמול, יום שני. בן 87 היה במותו. מועדון הפועל פתח תקוה פרסם הודעה בה נכתב: "יהודה גדל במחלקת הנוער של הפועל פתח-תקוה וערך את הופעת הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת בשנת 1951. יהודה היה חלק מ"דור האליפויות" וזכה עם המועדון בחמש אליפויות וגביע אחד. יהודה שיחק בהפועל פתח-תקוה במשך 9 עונות, בהן רשם 117 הופעות ליגה וכבש 4 שערים. אנו משתתפים בצערה של משפחת רביוב ומקווים שלא ידעו עוד צער. יהי זכרו ברוך".

אוהד הפועל משה צאיג כתב עליו ברשת: "הכינוי ל"ידה" היה הטראפיק [ שוטר תנועה ] למי שזוכר, יהי זכרו ברוך".

ארגון אוהדי הפועל החזית הכחולה פרסם את ההודעה הבאה:

"ארגון החזית הכחולה 06 ואוהדי הפועל פתח-תקוה מרכינים ראש לזכר אחד מגדולי אגדות המועדון, יהודה רביוב אשר הלך לעולמו הלילה בגיל 86 והובא למנוחת עולם.

דרכו של 'ידה' לקבוצת הבוגרים החלה בשכונת הרכבת המפורסמת, דרך מחלקת הנוער של המועדון שם רכש אהבה, מסירות ונאמנות גדולה לכדורגל ולסמל, את חולצת הבוגרים לבש לראשונה ב1951.

במהרה תפס רביוב מקום קבע בהרכב הקבוצה הבוגרת בתפקיד הרץ השמאלי והיה לאחד מעמודי התווך של קבוצת האליפויות הגדולה, ידה בלט כאיש הכושר הגופני והפועל השחור של הקבוצה ובקרב האוהדים ידוע היה רביוב בשם החיבה "הטרפיק" שם שהודבק לו בגלל משחקו הנוקשה, עצירת כל ניסיון התקפה, וכוון השחקנים משך תשעים דקות המשחק.
לצד ענקים בני דורו העניק גם הוא ברגליו למועדון הפועל פתח-תקוה ולמושבה הצעירה את האליפות הראשונה ההסטורית ב1955, מה שהיה הפתיח לתקופת השיא של המועדון בשנות ה50 וה60.

רבים משחקני המועדון, בני דורו והדור שאחרי חלקו כבוד גדול מאד לרביוב, הצעירים יותר הסתכלו עליו ביראת כבוד ואף חששו מנוקשותו ואלה שלצידו אמרו שהרבה מההישגים של אותה התקופה קרו בזכותו שכן היה ידה שחקן חסון, מופנם, מסור ועצמתי, כזה שהיה הכח במרכז המגרש שיצר שקט לקו האחורי וחופש פעולה לקו הקדמי.

לקראת סוף הקריירה ב1961 הופיע רביוב בשורות הפועל שהיתה בתקופה ההיא קבוצת היצוג של מדינת ישראל למשחק ראווה באצטדיון ר"ג נגד פלה וקבוצת סנטוס הברזילאית.

לאחר שפרש ממשחק פעיל, אימן תקופה ולאחר מכן פרש מכדורגל לגמרי לטובת עסק פחחות שפתח.

יהודה רביוב היה שותף מלא לאותו דור זהב עליו גדלנו כולנו.
במדי הפועל עם הספרה 6 על הגב, סיים רביוב עם 117 הופעות בליגה, 20 בגביע המדינה, 4 שערים, 5 אליפויות וגביע מדינה 1.

יהודה "ידה" רביוב, תודה!
יהי זכרך ברוך "הטרפיק"
נוח על משכבך בשלום.
תנחומינו למשפחה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר