אבי יחיאל. צילום: סער כרמלי, הפועל פתח תקוה
אבי יחיאל. צילום: סער כרמלי, הפועל פתח תקוה

מנכ"ל הפועל, אבי יחיאל: "לוקחים את כל האפשרויות בחשבון, יכול להיות שנצטרך לעשות שינויים"

הסגר השני והפסקת ההקצבות מהטוטו מעמידות את המועדון במצב בעייתי, כאשר כל העובדים כבר הוצאו לחל"ת. "אם יהיו פחות הכנסות נצטרך לראות איך אנחנו יוצאים מהמצב הזה בצורה הכי טובה שאפשר", אומר המנכ"ל. על פתיחת העונה המאכזבת: "זה עוד לא שלב הסקת המסקנות"

פורסם בתאריך: 6.10.20 15:11

בסוף השבוע ימלאו לאבי יחיאל שלושה חודשים בתפקיד מנכ"ל הפועל פתח תקוה, תקופה קצרה יחסית שכללה לא מעט קשיים, כשהאחרון שבהם הוא הסגר השני בעקבות משבר הקורונה, והוצאת כל עובדי המועדון, כולל יחיאל עצמו, לחופשה ללא תשלום שלא ברור מתי תסתיים. השבתת הפעילות המוחלטת בכדורגל עליה החליטה המדינה, יחד עם הפסקת ההקצבות עליהן הודיע הטוטו השבוע, מעמידות בפני המועדונים מצוקה כלכלית שעלולה להחמיר במידה וההגבלות יימשכו ולא יגיע סיוע כספי.

"אנחנו עם יד על הדופק, מקווים לטוב אבל גם לוקחים את כל האפשרויות בחשבון", אומר יחיאל בראיון ל"ספורט מלאבס". "הפגיעה הכלכלית המשמעותית הייתה כבר בגל הראשון, והרגשנו אותה בתחילת העונה הזאת. חלק מהפגיעה הייתה ישירה וחלק פגיעה עקיפה של ספונסרים וכספים שהיה קשה יותר לגייס מבדרך כלל. עכשיו הפגיעה היא אמיתית, עם הפסקת ההקצבות מהטוטו, מנהלת הליגה והטלוויזיה. אלו דברים שאם קבוצות לא מקבלות אותן, במיוחד קבוצות בסדר גודל פחות גדול מבחינת תקציבים, זה מאוד משמעותי. זה עניין של כמה שבועות עד שנדע בדיוק מה קורה ובהחלט יכול להיות שנצטרך לעשות שינויים בהתאם. בסופו של דבר יש תקציבים, אם יהיו פחות הכנסות נצטרך לראות איך אנחנו יוצאים מהמצב הזה בצורה הכי טובה שאפשר".

חושש שתאלצו לחסוך עלויות בכל מה שקשור לעלויות השחקנים או המנהלה?
"זה עוד לא שלב שצריך לקבל החלטות, כי עדיין קיימת אפשרות שהכל יגמר יחסית בסדר. אני מאוד מקווה שבניגוד לגל הראשון, המדינה תעביר את הכספים במסגרת 'רשת הבטחון' שהוכרזה במסגרת הגל הראשון ואם יצטרכו, וכנראה שיצטרכו, שיתנו סיוע גם לנזקים בגל השני. אם נקבל את הכספים וההפסקה לא תהיה ארוכה אז אולי כולנו נצא בזה בצורה סבירה. אבל אם ההגבלות יהיו ארוכות יותר וכספים לא יגיעו אז נכנס למצב בעייתי ולא רק אנחנו".

עבור העובדים מדובר בפגיעה לא פשוטה, שכן מהביטוח הלאומי הקצבה היא בגובה של כ-70 אחוזים מהשכר הקבוע.
"אנחנו עדיין חושבים על זה ואני מדבר עם מי שצריך במועדון כדי לראות איך ניתן לעשות שהפגיעה תהיה כמה שפחות קשה עבור כולם. אם יש משהו מנחם הפעם, זה שהמועדון כבר עבר את זה בסגר הראשון ואנחנו יודעים יותר טוב איך לנהוג עם זה. אני באמת מקווה שנוכל לעשות הכל כדי שגם שהעובדים והשחקנים לא יפגעו יותר מדי ברמה האישית. כולנו נפגעים מהקורונה בצורה זו או אחרת, וננסה למזער נזקים כדי שנצא מזה והמועדון ימשיך לרוץ קדימה. אין טעם להכנס לפאניקה מיותרת אבל צריך גם להיות מוכנים להכל, אנחנו ערוכים לזה".

אצל חלק מהאוהדים הייתה אנחת רווחה עם הפסקת הפעילות בכדורגל, אחרי שלושה הפסדים ויכולת לא משכנעת. גם במועדון מרגישים שזה הגיע בזמן?
"אני דווקא הייתי מעדיף שנוכל לשחק ולנסות לשפר את התוצאות שלנו. אחד הדברים הטובים בכדורגל זה שיש הזדמנות לתקן מהר בדרך כלל. עכשיו אנחנו תקועים עם שלושה הפסדים ומסתובבים עם זה כבר שבועיים וכנראה שזה עוד יימשך. אם הייתה הפסקה שהיינו יכולים להתאמן ולהתכונן בה אז עוד מילא, אבל הפסקה מוחלטת זה לא פתרון למצב שלנו והייתי מעדיף שנוכל לשחק ולחזור לנצח".

אחרי שחרורים של שני שחקנים ותוצאות מאכזבות עד כה, מרגיש שנעשו טעויות בקיץ?
"מבחינתי זה עוד לא שלב הסקת מסקנות. יש דברים שאני עוד לומד. בהתחשב בנסיבות הספקנו לעשות הרבה דברים, כמובן שהתוצאות לא כמו שרצינו בתחילת העונה אבל יש עוד דרך ארוכה לעשות מבחינה מקצועית ולא הייתי קופץ להסיק מסקנות. ברור שמסתכלים, שואלים וחושבים, אבל עוד לא הייתי מכריז מה טעות ומה הצלחה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. רונן

    תחליפו מאמן למאמן מקצועי די עם הפדיחות להפסיד לכל מיני קבוצות הזויות בושה וחרפה וכלימה לקבוצה לאנמתאים בכלל המצב הזה להתעורר חבריה היקרים למען המועדון המפואר שלנו שנקרה הפועל פתח תקווה.

  2. מיקי

    אל תבזבזו כסף תשקיעו בנוער ועוד שלוש שנים ננסה לעלות עם גאווה מקומית ולא כל עונה נחליף 15 שחקנים ועד שאנחנו לומדים להכיר אותם הם כבר עוזבים סבלנות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר