חיים שאבו. צילום: סער כרמלי, הפועל פתח תקוה
חיים שאבו. צילום: סער כרמלי, הפועל פתח תקוה

חיים שאבו בראיון: "הגעתי לקבוצה במצב מאוד קשה, אבל תמיד הצלחתי לייצר יש מאין"

המאמן הגיע להפועל פתח תקוה כדי להושיע אותה מפתיחת העונה המזעזעת וממאבקי התחתית המדאיגים. בראיון "לספורט מלאבס" הוא מודה: "תמיד חלמתי להגיע למועדון כמו הפועל, אבל לא קפצתי מיד על ההצעה" ומחמיא: "הפועל פתח תקוה היא בית"ר ירושלים של הליגה הלאומית"

פורסם בתאריך: 22.12.20 12:58

בעיצומה של אחת מפתיחת העונה הגרועות שידעה הפועל פתח תקוה ולאחר פיטוריו של המאמן מסאי דגו, חתם במועדון חיים שאבו, שינסה בחודשים הקרובים להפוך את הכיוון המדאיג אליו נראה שהכחולים הולכים העונה, ולהרחיק את הקבוצה מאזור הסכנה. שאבו, שעבד עד כה כמאמן ראשי בקבוצות של אזור השרון, מגיע אחרי ששימש כעוזרו של רוני לוי בבית"ר ירושלים בעונה שעברה, ועבורו ההגעה להפועל פתח תקוה, אותה הוא מכנה "בית"ר ירושלים של הליגה הלאומית", היה רצון שכעת יצא אל הפועל.

אחרי שבועות של כדורגל רע, במשחק הבכורה של שאבו הציגה הפועל יכולת משופרת מול השנייה בטבלה בית"ר תל אביב בת ים, וסיימה את המשחק ב-1:1, משחק שיכול היה להסתיים גם עם שלוש נקודות לכחולים. "מצאתי חבר'ה צעירים מאוד שרוצים להצליח, שאני יודע שחסר להם ביטחון כי הקבוצה נמצאת בסיטואציה של תחתית", אומר שאבו בראיון ל"ספורט מלאבס". "זה לא פשוט עבור חבר'ה צעירים. אבל יש כאן אנרגיות טובות. כרגע חסרה איכות לקבוצה אבל השחקנים מאוד רוצים להצליח ואני מאמין שזה יקח אותנו למקום טוב".

ביום שישי ראינו קבוצה אחרת מזו שהורגלנו אליה העונה, איך הצלחת לעשות שינוי בשלושה אימונים?
"הבאתי את עצמי. דיברתי אל השחקנים בגובה העיניים, כמו שחקן שרוצה לעלות ולנצח. כשרוצים לנצח זה לא משנה נגד מי ואיפה, אלא מה אתה מביא למשחק. בית"ר תל אביב בת ים קבוצה טובה ואיכותית, אולי הכי טובה בליגה, וראינו שהפערים ניתנים לצמצום. כשהקבוצה עומדת טוב טקטית וממושמעת, אז יש תוצאות. בטוח שזה לא יספיק לבד להמשך, אבל יחסית לקבוצה שנמצאת עכשיו בתחתית אני מרוצה מההופעה של השחקנים. לפעמים כמאמן, אתה בא למקום כבוי וזה דבר שמקשה, פה יש אנרגיות וחיים, צריך לחזק קצת את הסגל עם שחקנים שעושים יותר מספרים ויש להם יותר ניסיון, ואז נוכל לקוות שיהיה מפנה לעונה הזאת".

חיים שאבו. צילום: סער כרמלי, הפועל פתח תקוה

חיים שאבו. צילום: סער כרמלי, הפועל פתח תקוה

הדעה הרווחת בקרב האוהדים היא שמדובר באחד הסגלים החלשים שהיו במועדון, אם לא החלש שבהם. בחומר השחקנים הקיים, אתה רואה פוטנציאל לעשות דברים שהם מעבר למאבקי תחתית?
"אני מטבעי אחד שלא מוותר לעולם, ובאתי כדי לנסות לעשות דברים אחרת. מצד שני, אני מבין שקיבלתי קבוצת תחתית שנמצאת מתחת לקו האדום, ולא קיבלתי קבוצה עם כלים לצמרת. אני אנסה לייצר מהקבוצה הזאת מה שאני יכול, בתקווה להפוך אותה לווינרית וכזאת שבאה לכל מגרש, מנסה לשחק כדורגל ולנצח. אני בטוח שלא יהיה לי קל, כי הסגל לא מספיק חזק ועמוק, ורובו מורכב משחקנים צעירים שהיו צריכים ליד שחקנים ותיקים עם ניסיון. באתי לפה כדי לנסות לייצב את המצב, ואני לא מאלה שבוכים על מה שאין, אלא מתמודדים עם מה שיש".

לא קפץ מיד על ההצעה

שאבו, בן 48, מתגורר ברמת השרון, נשוי ואב לשלושה ילדים. אחרי קריירת המשחק שלו, החל לעבוד במחלקת הנוער של הפועל רמת השרון עד שקיבל את ההזדמנות כמאמן ראשי בקבוצת הבוגרים. בהמשך אימן בהפועל כפר סבא, הפועל רעננה ומכבי הרצליה, עד שרוני לוי קרא לו לשמש כעוזרו בבית"ר ירושלים. בקיץ עזב יחד עם לוי את התפקיד, וחיכה להצעה הנכונה עבורו. אוהדי הפועל בוודאי ישמחו לשמוע שתחת שאבו ברמת השרון פרחו לא מעט שחקנים, בהם סאן מנחם, בן רייכרט, מאור קנדיל, קייס גאנם וקני סייף.

"אני לא אשקר, כשהגיעה ההצעה מהפועל פתח תקוה לא ישר קפצתי עליה", מודה שאבו. "מאוד רציתי להגיע למועדון כמו הפועל פתח תקוה, אבל אף אחד לא רוצה לקבל קבוצה בתחתית. אבל אם המצב לא היה טוב לא היו מפטרים את המאמן ולא היו פונים אלי. אני מטבעי אחד שכל החיים נלחם ותמיד היו לי קבוצות ללא תקציבים גבוהים והצלחתי לייצר יש מאין. אני לא יודע עד כמה בהפועל צריך לייצר יש מאין, אבל הגעתי לקבוצה במצב מאוד קשה וצריך לייצב את המערכת בקטע המקצועי. בימים הספורים שלי במועדון אני מנסה למצוא את האיזון ולשמחתי זה הצליח ביום שישי. עכשיו צריך לחבר איזה ניצחון או שניים כדי שזה ייתן לנו אמונה בדרך".

אני מתאר לעצמי שלא הכרת חלק גדול משחקני הסגל, איך בכל זאת בוחרים הרכב במצב כזה?
"ברור שהיו חלק שהכרתי וחלק שלא, וברור שנעזרתי בקלמי סבן ובשאר אנשי הצוות המקצועי. את חלק השחקנים אימנתי והכרתי וחלק לא. במשחק הגביע שהייתי התרשמתי מאיתי לוי, שחקן שלא הכרתי ועשה פעולות יפות. אני מטבעי אחד ששמות לא מדברים אליו, לא אכפת לי איך קוראים לשחקן ובן כמה הוא. אם יש לו פוטנציאל והוא רוצה לעבור ולהצליח, אני תמיד אתן צ'אנס".

אוהדי הפועל, שהם גם הבעלים, רואים חשיבות גדולה בקידום שחקני בית של המועדון. עד כמה אתה שם לך את זה כמטרה?
"כרגע אני צריך לבחור את השחקנים הטובים ביותר שיעזרו לקבוצה לנצח משחקים. יש לי רשימה ארוכה של שחקנים שעברו אצלי וקידמתי שאף אחד לפני לא נתן להם צ'אנס. אני אשמח מאוד לתת צ'אנסים לשחקנים של הפועל, ואני גם אשמח לתת הזדמנויות לשחקנים שעולים מהנוער, אבל קודם כל הקבוצה צריכה להתייצב ולעשות ניצחונות".

חיים שאבו. צילום: עזרא לוי

"קודם הקבוצה צריכה להתייצב". חיים שאבו. צילום: עזרא לוי

במועדון מדברים בשבועות האחרונים על צורך בחריש עמוק בינואר, שיכלול שחרור מספר רב של שחקנים. מה דעתך בנוגע לזה?
"בשביל חריש עמוק צריך תקציבים ולא נראה לי שזה המצב בהפועל. ננסה לפגוע בינגו בשחקנים ולראות באמת מה הקבוצה צריכה ואיזה שחקנים נוכל להביא במסגרת התקציב. כשבאתי אמרו לי שלא יהיה תקציב להביא שחקנים, וכל שחקן שנרצה נצטרך לשחרר 3-4 שחקנים בשביל לצרף אותו. כרגע אני בשלב הניסוי והטעייה, עד שנגיע לתחילת חלון ההעברות בינואר".

עד כמה משמעותי לדעתך עבור הפועל לשחק בלי קהל העונה?
"באתי מבית"ר ירושלים וראיתי מה זה משחקים עם קהל ובלי קהל, כמה זה משפיע על הקבוצה. בטח בקבוצה כמו הפועל פתח תקוה, שהיא בית"ר ירושלים של הליגה הלאומית. אני בטוח שזה משפיע אבל זה מה שיש ועם זה צריך להתמודד".

בשישי (15:00, עפולה) מצפה לשאבו ולהפועל קרב תחתית קריטי מול הפועל עפולה, שמקדימה אותה בשני נקודות ונמצאת מעל הקו האדום. "גם נגד בית"ר תל אביב בת ים חיפשתי ניצחון וגם הפעם, אני תמיד עולה במטרה לנצח", מבטיח שאבו. "בטח במשחק כזה שהוא על שש נקודות. אני אעשה את המקסימום מבחינתי כדי להכין את הקבוצה, במטרה שנבוא ונשיג את הניצחון".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר