ניתאי גרייס במדי הנבחרת צילום באדיבות המשפחה

אחרי החתימה באיטליה: ניתאי גרייס ממשיך ללמוד בזום בתיכון גולדה

הישג גדול: שוער קבוצת הנוער של מכבי פתח תקוה הוחתם באודינזה מהליגה האיטלקית הראשונה. האבא הגאה, יעקב, מספר על תוכנית הלימודים המיוחדת שנבנתה עבור בנו, על התפתחות הקריירה שלו, ואומר: "אנחנו בקשר יומיומי והקבוצה דואגת לו להכל"

פורסם בתאריך: 7.2.21 12:42

הישג גדול למחלקת הנוער של מכבי פתח תקוה ולשוער קבוצת הנוער, ניתאי גרייס בן ה-16.5, שהוחתם על ידי קבוצת הכדורגל האיטלקית מהסרייה א, אודינזה, באמצעות סוכניו גלעד קצב ומייקל זנזורי. גרייס מתאמן באודינזה מחודש ספטמבר ומיועד לשחק בשלב זה בקבוצת הנוער של המועדון. מיד לאחר החתימה הוא אמר: "שמח ונרגש לחתום בקבוצת הפאר האיטלקית אודינזה ולהגשים חלום. תודה רבה למשפחה המדהימה שלי שתמכה בי לאורך כל הדרך. רוצה להודות למועדון הכדורגל מכבי פתח תקוה, לאופיר לוזון מנהל מחלקת הנוער ולסוכנים שלי".

ניתאי גרייס מוצג באודינזה מתוך האינסטגרם של ניתאי

קודם לכן נבחן גרייס והרשים גם ביובנטוס, אך במועדון הפאר ביקשו שיגיע לחודש באקדמיה של המועדון כדי לבחון את מידת ההתאקלמות שלו במדינה זרה, ולעשות זאת לאחר משבר הקורונה. יעקב גרייס, אביו הגאה של ניתאי, סיפר הבוקר למלאבס: "ניתאי משחק במכבי פתח תקוה כבר מגיל שבע. הוא התחיל בתור שחקן ובתחילת הדרך היה שחקן שמנמן חמוד שפחות אהב לרוץ והשער קסם לו יותר. בגיל 12 הוא פרץ, הוא גבה, הפך ליותר אתלטי וראו שיש בו משהו אחר. בגיל 13 הוא פנה לגלעד קצב, שהוא חבר משפחה ושימש כסוכן שלו ואמר לו שהוא רוצה לשחק בחו"ל, גלעד אמר לו שאין בעיה, שיביא דרכון אירופאי והוא יתחיל לטפל בכך, וכך החלו הדברים להתגלגל. לפני כשנה, מייקל זנזורי שקשור לסוכנות שחקנים באיטליה ושהיה בעצמו שחקן כדורגל, הגיע לארץ ופנה לגלעד כדי שיעזור לו לחפש שחקנים וגלעד חיבר ביניהם. התחלנו להעביר סרטונים ונתונים על ניתאי ויום אחד הוא בא ואמר שיש לו הזמנה מיובנטוס להגיע למבחנים. זה היה אחד הדברים המיוחדים, כי יובנטוס זה אחד משני המועדונים הגדולים בעולם. הם התרשמו ממנו, נתנו לו תוכנית אימונים וזימנו אותו שוב פעם למבחנים בחודש בפברואר, ואז התחיל כל הבלגן של הקורונה, שעיכב את כל העניין הזה".
אז איך הדברים הסתדרו?
"מי שמאוד האמין בו ורצה שהוא כן יגיע לאיטליה, זה היה מאמן השוערים הראשי של יובנטוס שהוא סלל לו את הדרך, הוא זיהה את הפוטנציאל שיש בו, אבל בגלל הקורונה יובנטוס החליטו לדחות את כל הקניות והעברות שלהם. ואז הסוכנים מצאו לו קבוצה אחרת שהוא יוכל לשחק בה. בספטמבר שנה שעברה, הוא הצטרף לאקדמיה של אודינזה ומאז הוא שם. הוא מתאמן עם הקבוצה הבוגרת, שזה משהו שלא קרה באודינזה לעולם, הוא מתאמן עם שחקנים ששווים עשרות מיליוני יורו ועכשיו הגיע אישור העברה הבינלאומי".

משפחת גרייס, מימין: יורן, ניתאי, מיי, נגה ויעקב

בתור הורה, הילד נמצא לבד בארץ זרה, זה לא מלחיץ?
"זה מלחיץ, את אמא שלו כמובן יותר. אני הייתי אצלו, ביקרתי אותו וראיתי מה הוא עושה, אנחנו בקשר יומיומי והקבוצה דואגת לו להכל. הוא נמצא עם עוד ילדים בני גילו שהם שותפים לחדר שלו והוא הגיע לארץ בחג המולד לבקר".

ואיך מסתדרים מבחינת הלימודים?
"הוא תלמיד י"א בתיכון גולדה והוא ממשיך ללמוד בזום. בית הספר, המנהלת ירדנה כהן, המחנכת שלו שרון רונאי בן ארויה, ומנהלת האגף העל יסודי ירדנה חדד, בנו לו תוכנית לימודים מיוחדת והם עושים מאמצים לעזור לו בלימודים, הם נותנים לו שעורים פרטניים ונלחמים שהוא יצליח".
לאן הוא רוצה להגיע?
"הוא רוצה להגיע לטופ, הכי גבוה שאפשר מבחינתו. זה לא מובן מאליו לילד בגילו לנסוע לשם לבד, וכל החברים שלו, החברה שלו, המשפחה שלו נמצאים בארץ. יש לו הרבה רגעים של קושי, אבל יש לו תמיכה ואנחנו עוטפים אותו ויש לו פסיכולוג ספורט שמדבר איתו ואנחנו מדברים איתו כל הזמן והוא לגמרי בתוך זה. זו בחירה שלו ואנחנו רק מאפשרים לו את זה".
איך נושא השפה? 
"הוא לומד איטלקית וכבר התחיל לתקשר איתם בשפה שלהם".

# # # 

אודינזה קאלצ'ו הוא מועדון כדורגל איטלקי מהעיר אודינה בצפון איטליה. תלבושת הבית המסורתית של הקבוצה היא בפסי שחור ולבן, מכאן הכינויים הביאנקונרי והזברטה. הקבוצה משחקת באצטדיון פריולי, בעל 25,144 מקומות. הקבוצה הבוגרת מדורגת עתה במקום ה-14 מתוך 20 קבוצות.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר