אוהדי הפועל, עו"ד יצחק יונגר. צילום: זאב שטרן, יח"צ
אוהדי הפועל, עו"ד יצחק יונגר. צילום: זאב שטרן, יח"צ

עו"ד יונגר יורה: "הכחולה פשוט חוצפנים, לא יודעים לנהל, התנהלות של 'גרושניקים'"

המנהל המיוחד זועם על עמותת האוהדים שרכשה ממנו את הפועל פ"ת: "היה אדם שהיה מוכן לקחת את הגרעון, הם אפילו לא פנו אליו, הטיפשים האלה. ההתנהלות היא כמו אחרון התפרנים, הם ייפלו מהר מאוד". הכחולה: "נגיב בבית המשפט"

פורסם בתאריך: 2.7.19 12:29

עו"ד יצחק יונגר כועס, מאוד. המנהל המיוחד של הפועל, שנפרד מניהול המועדון לפני כשלושה חודשים, מתמודד כעת עם עמותת הכחולה בבית המשפט, כאשר עמותת האוהדים דורשת לקזז את שכר הטרחה אותו הוא דורש, בדגש על התוספת שדרש בגין "מאמץ המיוחד".  כפי שפרסמנו ב"ספורט מלאבס", הגישה הכחולה בקשה להתנגד לבקשה, כשמנגד המפרק ביקש שלא לאפשר לעמותת האוהדים להגיב בנושא. השופטת עירית וינברג נוטוביץ אפשרה לעמותת האוהדים להגיב לדבריו של עו"ד יונגר, בטרם תקבל החלטה בנושא.

"בכחולה עושים את עצמם כאילו הם לא מבינים על מה חתמו. הם פשוט חוצפנים", אומר עו"ד יונגר בשיחה עם "ספורט מלאבס" ומסביר את הנוהל המשפטי במקרים מסוג זה: "באופן כללי למי שרכש את הקבוצה אין שום מעמד להגיב על שכר הטרחה. בעקרון מי שעושה זאת הוא הכנ"ר (כונס הנכסים הרשמי, א"ב) ובמקרים מסוימים נותנים להגיב גם לנושים מהותיים. זו לא שאלה של להתנגד, אלא הכנ"ר הוא זה שמפקח על בעל התפקיד וצריך להביע את דעתו. לכן כל בקשה לשכר טרחה מועברת לתגובת הכנ"ר. יותר מזה, במקרה הנדון היה ידוע מראש כחלק מבקשת הרכישה שיש בתקציב סכום של 300 אלף שקלים שמיועד לזה והם מחויבים לשלם אותו. הכחולה חתמה על זה".

בדיעבד, תוהה עו"ד יונגר מדוע היה לעמותת האוהדים דחוף כל כך לרכוש את הפועל. "אני רואה איך הם (הכחולה, א"ב) מתנהלים וזו בושה. הם ייפלו מהר מאוד", הוא אומר. "כל פעם מבקשים ממני 'תעביר לנו עוד קצת'. נשארו שאריות וכל פעם מגיעה עוד הפרשה לפנסיה או משהו מביטוח לאומי, כך שאין בעיה ואני מעביר להם, אבל כל ההתנהלות היא כמו אחרון התפרנים. פה אין להם כסף להעביר משכורות ושם צריכים עוד להפרשות הסוציאליות. כשאני התנהלתי היו לי כל הזמן בחשבון השוטף 100-200 אלף שקל. אני לא יודע איך יהיה תקציב בשנה הבאה, זה יהיה מעניין. בינתיים ההתנהלות היא של "גרושניקים". הם הרי הבטיחו חיזוק וכל המטרה הייתה להעביר את הקבוצה מוקדם כי רוצים לחזק אותה. מה הם חיזקו? אז היו לי התחייבויות ל-200 אלף שקל רק לחיזוק. הם לא הביאו כלום. בסוף יעבירו תקציב, אבל זה יהיה המינימום של המינימום. בנו שם על תקציב של דמי עמותה, אבל הבנתי שגייסו מכל זה פחות מחצי מיליון שקל. ציפיתי שברגע שיקבלו את המושכות הם יתנהלו כמו בעלי הבית, יביאו כסף וחיזוק כמו שצריך. הרי זו הסיבה שלחצו עלי למכור והגישו בקשה לבית המשפט כדי שזה יקרה לפני תום חלון ההעברות".

עורכי הדין תומר פרסלר ויצחק יונגר

עורכי הדין תומר פרסלר ויצחק יונגר

מעבר לתקציב הבוגרים, בכחולה טוענים כי בתקופתו של יונגר נוצר גרעון כבד של כ-600 אלף שקלים במחלקת הנוער. "זה לא נכון ואלה לא המספרים שהם אומרים אלא הרבה פחות", הגיב יונגר. "אני לא יודע מה הם עשו, אבל בתקופתי היה גרעון מסוים של כ-200 אלף שקל. מצד שני, ידעתי איך לסגור אותו והייתה לי התחייבות של אדם שאם אני ממשיך לנהל את העסק הוא לוקח את הגרעון על עצמו. בכחולה אפילו לא פנו אליו, הטיפשים האלה. הם הרי חושבים שהם חכמים גדולים ומנהלים לבד. אני לא הייתי לוקח סיכון של גרעון כזה. איך נוצר החוב? כשזורקים הביתה את התורמים וכל מי שאכפת לו ומוכן להביא כסף. הם חיים בלה לה לנד. זה בדיוק מה שקרה כשנכנסתי לתפקיד. אמרו לי תמכור מנוי בסכום מסוים ואנחנו נביא בין 1,500-2,000 מנויים. בסוף כמה היו? אולי 300-400. הם פשוט לא יודעים לנהל".

במסגרת ההליכים המשפטיים המתקיימים בזמנו יו"ר הבקרה התקציבית לשעבר, רו"ח עופר אורליצקי, לבעלי הפועל לשעבר דורון גלנט, טען האחרון בחודש שעבר כי המפרק אינו מתכוון לדרוש כספים מדורון בן דקון, הבעלים שקדם לגלנט. "לא שאלו אותי על זה ולא אמרתי שום דבר כזה", הגיב יונגר. עניין נוסף שעלה נגע לקיצוצים שביצע לכאורה המפרק בסכומים של חלק מתביעות החוב שהוגשו לביטוח לאומי, בהם כספים אותם תבעו עובדי מחלקת הנוער. "בדקתי את הדברים, השקענו בזה הרבה מאוד זמן ועשינו את העבודה כפי שאנחנו חושבים", הבהיר עו"ד יונגר. "מי שחושב שלא בדקתי נכון את תביעות החוב יכול להגיש ערעור לבית המשפט. אף אחד לא פנה לי ואמר לי 'טעית פה ושם'. יש דברים שלא אישרתי כי אני לא חושב שמגיע".

יש לציין כי עו"ד נדב לב, המייצג בין השאר את עובדי מחלקת הנוער, ביקש לדון עם עו"ד יונגר באשר למספר מיוצגים שלו. לדברי יונגר, פגישה בין השניים שנקבעה ליום ראשון בוטלה על ידי לב והצדדים צפויים להיפגש במועד אחר. "את רוב התביעות הגשנו ועובדי המועדון הם האחרונים שאני רוצה לפגוע בהם", סיכם המפרק. עו"ד יונגר, צפוי להגיש את דו"ח הפירוק לאחר פגרת בתי המשפט ולאחר החגים, בסביבות חודש אוקטובר.

עמותת הכחולה מסרה בתגובה לדברים: "השופטת נתנה לנו אפשרות להגיב משפטית לדברים של עו"ד יונגר ונגיב בבית המשפט, לא בתקשורת".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. גיל ד

    מי המושחת שבזבז עשרות מיליונים על איטסטדיון למפגרים? את מי מעניינת הקבוצה הטיפשית הזו? יש עשרות מטרות טובות יותר להוציא מליוני שקלים בשנה.. די לתקצוב עירוני עבור הטמטום הזה

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר