חטיבת אחד העם. צילום: זאב שטרן.
חטיבת אחד העם. צילום: זאב שטרן.

ההורים לא מוותרים: עתירה והפגנה נגד סגירת חטיבת אחד העם רמת ורבר

ההורים יפגינו היום מול ישיבת מועצת העיר. בעתירה שהוגשה נטען כי השיקולים לסגירת החטיבה מוטעים ומפלים

פורסם בתאריך: 28.2.21 08:07

תושבים משכונת רמת ורבר וביניהם הורים מבתי הספר פיק"א וקפלן, יפגינו היום נגד הסגירה המתוכננת של חטיבת אחד העם רמת ורבר. ההפגנה תתקיים בשעה 18:00 מול היכל התרבות, במקביל לישיבת מועצת העיר שתתקיים במקום. ההורים נוקטים בצעדים נוספים במסגרת המאבק שהם מנהלים נגד סגירת החטיבה, והגישו עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי נגד עיריית פתח תקווה בדרישה להורות על ביטול ההחלטה.

בעתירה אותה הגישה עורכת הדין ויקטוריה ז'יגלוב בשם קבוצת הורים, מצוין כי ההורים נפגשו עם ראש העירייה רמי גרינברג, ובפגישה נאמר להם לטענתם שהסיבה לסגירה היא ירידה בכמות התושבים בשכונה. בית הספר היה אמור להיסגר בשנת הלימודים הקודמת, אך המהלך התעכב לאור מגפת הקורונה ואי סיום בניית השש שנתי יצחק שמיר, אליו אמורים לעבור חלק מתלמידי רמת ורבר. תלמידי פיק"א שובצו בחטיבת בן צבי הממוקמת בשכונת עין גנים.

לטענת ההורים, חטיבת אחד העם רמת ורבר משרתת שלושה בתי ספר יסודיים – קפלן, קרול ופיק"א והשיקולים לסגירת החטיבה מוטעים ומפלים את תושבי השכונה, מאחר ומדובר בחטיבה היחידה בשכונה ולכל תלמיד הזכות לבית ספר במקום מגוריו. עוד מתייחסים ההורים לנושא התחבורתי והריחוק מהשכונה אם יעברו לבית ספר אחר.
עו"ד ז'יגלוב מציינת: "הורי החטיבה ובתי הספר המזינים אותה, מבקשים מעיריית פתח תקווה, לא לסגור את החטיבה מאחר ומדובר בחטיבה יחידה בשכונה, חטיבה שבעתיד אמורה לקלוט את התלמידים לאור ההתחדשות העירונית המתוכננת במקום. העירייה שיבצה חלק מהתלמידים בחטיבת בן צבי המרוחקת, חטיבה שהיא איננה שש שנתי, דבר האומר שבסיום החטיבה, הם יצטרכו לעבור לבית ספר אחר וזה נוגד את עיקרון ההמשכיות עליו מתבססת העירייה. אנו דורשים מהעירייה לא לסגור את החטיבה, מה גם שלא כל ההורים קיבלו הודעה על סגירה וחלק רק התבשרו שמדובר בסגירה זמנית לצורך שיפוץ".
יו"ר הנהגת ההורים של החטיבה, דרורה סנגו, אמרה: "תושבי שכונת רמת ורבר מוחים על סגירת החטיבה היחידה בשכונה, תלמידי השכונה ייאלצו ללכת מרחקים ארוכים על מנת להגיע לחטיבות מרוחקות ביותר וזה גזר דין מוות. לצערנו מרגיש לנו שיש פה עניין פוליטי ואין מי שדואג לשכונה באמת. העירייה טוענת להידללות התלמידים בחטיבה ומי שאשם בכך זו העירייה שכבר בשנה שעברה שינתה את אזורי הרישום והעבירה חלק מבתי הספר שמזינים את החטיבה, לחטיבות אחרות".

קיראו גם:

בעקבות משבר הקורונה: חטיבת אחד העם רמת ורבר לא תיסגר השנה

לא רק אחד העם רמת ורבר: חטיבת ביניים נוספת בעיר עשויה להיסגר בסוף השנה

פרסום ראשון: החטיבה הראשונה בעיר, אחד העם-רמת ורבר, תיסגר

מדוברות העירייה נמסר: "כפי שהובהר בעבר, מבנה חטיבת ורבר יהפוך בעתיד לבית ספר יסודי עם ההתחדשות העירונית המתוכננת לאזור. זאת במקביל לפתרונות התחבורתיים שמוצעים לאזור, כמו הקו האדום של הרכב הקלה שיחל לפעול במהלך השנה הנוכחית מצפון לשכונה והרכבת התחתית מצד דרום, ברחוב ארלוזורוב. נכון לעכשיו חטיבת ורבר מכילה מספר מועט של תלמידים באופן יחסי ועל כן משרד החינוך לא מכיר בכך. מטרת המהלך הוא ליצור רצף שש שנתי ועל כן מחזירים את החטיבה ליצחק שמיר, מקום חדיש ומשודרג הרבה יותר. בניגוד לנטען, המבנה של החטיבה לא ימסר לבית יעקב בקביעות ואף ייתכן כי בשלב הביניים עד להתחדשות העירונית, מכללת העיר תפעל ממנו. יודגש כי המהלך נבנה כחלק מתכנית אסטרטגית עירונית אשר מטרתה לייעל את המערך החינוכי לטובת תלמידי העיר ורווחתם. במסגרת התכנית ארוכת הטווח שנבנתה ע"י היועץ המוביל בתחומו, ד"ר איציק כהן, נלקחו בחשבון כלל השיקולים, לרבות התאמת היקף התלמידים בכל בית ספר וכן נבחנו דרכי הגישה. בניגוד לנטען, מבנה חטיבת בן צבי ממוקם על שטח גדול הרבה יותר מהשטח של אחד העם, ובתחומו מגרש ספורט מוצל ואולם ספורט וכן המבנה עצמו הוא ברמת תחזוקה פיזית מתקדמת וכולל כיתת מדעים ומופ"ת. כמו כן יודגש כי כיתת מופ"ת היא כיתה על אזורית ובין היתר קיימת כיתה מופת על אזורית גם בחט"ב בין צבי. ראש העיר הבטיח לסייע בכל הקשור להעברות ושיבוצי תלמידים בהתאם ליכולת וכן סיוע בהסעות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר