טיפול שורש בפתח תקוה: הכירו את ד"ר סייף שיעלים את הפחד מהתהליך. צילום: יחיא שאוויש
טיפול שורש בפתח תקוה: הכירו את ד"ר סייף שיעלים את הפחד מהתהליך. צילום: יחיא שאוויש

טיפול שורש בפתח תקוה: הכירו את ד"ר סייף שיעלים את הפחד מהתהליך

"טיפול שורש" הוא צמד מילים שלא מעט אנשים חוששים ממנו ולו רק בשל יחסי ציבור גרועים שלא בצדק. הזנחה והימנעות מהטיפול עלולים לגרום לאובדן מוחלט של השן. כשאתם מגיעים לרופא השיניים הנכון, התהליך כבר לא מלווה בפחד וחרדה. ד"ר סייף הוא הכתובת בשבילכם

פורסם בתאריך: 23.4.20 18:20

"חשוב לדעת שאם רופא השיניים אבחן שאתם זקוקים לטיפול שורש, הדבר הכי טוב שתעשו לעצמכם הוא לעבור אותו. מי שיימנע רק בגלל פחד עלול לסבול בהמשך מכאבים שילכו ויחריפו וגם יסתכן באובדן של השן", אומר ד"ר סייף הבעלים והמנהל של מרפאת שיניים בפתח תקווה. "טיפול שורש נעשה תחת הרדמה מקומית והתהליך אינו כואב, אמנם ייתכן שבחלוף ההרדמה תחושו אי נוחות מסוימת, אבל היא בטלה בשישים לעומת כאב שיניים בשל הזנחה".

טיפול שורש נדרש כאשר עששת (דלקת זיהומית הנגרמת מהצטברות של חיידקים) חודרת לתוך תעלת שורש השן ופוגעת במוך השן בו נמצאים עצבים וכלי דם, פגיעה אשר גורמת בין השאר לכאבים חזקים. יש לציין שבמקרים בהם מוקד הדלקת לא יטופל תיתכן אף פגיעה בעצם שעליה ממוקמת השן.

בטיפול רופא השיניים יפתח פתח בכותרת השן ובעזרת ציוד משוכלל ועדין יורחבו תעלות השורש על מנת לנקות את העששת ואת רקמת המוך הפגועה ובכך למנוע הרס מוחלט של השן. לפני ובמהלך הטיפול יתבצעו צילומי רנטגן של השן כדי לוודא את דיוק הטיפול, כך שבמידה ויש ברשותכם צילומים קודמים הביאו אותם איתכם למרפאה.

לאחר ניקיון מלא של התעלות יוחדר למקום חומר איטום ותורכב כותרת זמנית לשן ובהמשך יהיה צורך בהשלמה של כתר קבוע. ההמלצה בתום הטיפול היא להימנע למספר שעות מאכילת מזונות קשים ובמידה ותחושו כאב ניתן ליטול משככי כאבים. בנוסף יש להקפיד על מעקב אצל רופא השיניים כדי להבטיח את הצלחת הטיפול ואי התפתחות של זיהומים מקומיים (נדיר).

ברובם המכריע של המקרים, טיפול שורש נעשה במהלך ביקור בודד במרפאת השיניים. במידה ומדובר בדלקת מורכבת וזיהום נרחב אשר מקשים על ניקוי יסודי של תעלות השן, תעשה בחינה מקיפה של המצב ותתקבל החלטה על מספר טיפולים להמשך.

אחד הכללים החשובים ברפואה בכלל הוא טיפול מונע וכך גם כשמדובר ברפואת שיניים. כמו בעיות נוספות הקשורות לבריאות השן והחניכיים, גם טיפול שורש יכול להימנע אם שומרים על היגיינת הפה באמצעות צחצוח פעמיים ביום ושימוש בחוט דנטלי לניקוי שאריות מזון, וכמובן ביקורים סדירים במרפאת השיניים.

"ברוב המקרים, כאשר יש התחלה של עששת ניתן לטפל בה באמצעות סתימה פשוטה של החור", מסביר ד"ר סייף. "טיפול בשלב מוקדם עשוי למנוע בהמשך טיפולים מורכבים וגדולים יותר שגם כרוכים בהוצאה כספית לא מבוטלת. במידה ודוחים טיפול שורש, השן בסופו של דבר תיהרס לחלוטין ולנו לא תיוותר ברירה אלא לעקור אותה ולהכניס במקומה שתל".

במרפאת השיניים של ד"ר סייף בפתח תקוה תקבלו מענה כולל לבריאות השיניים שלכם. החל מצילומים פנורמיים (חינם), טיפול של שיננית, יישור שיניים, הלבנת שיניים, כתרים, עקירות, שתלים, טיפול בחניכיים באמצעות לייזר, וכלה בהזרקות בוטוקס וחומצה היאלורונית על-ידי רופא שעבר הכשרה מתאימה לנושא. בנוסף, ד"ר סייף עבר השתלמות לטיפול בחולים סיסטמיים, כלומר מי שסובלים ממחלות רקע ומוגדרים כמטופלים בסיכון, כמו חולי סוכרת.

 

ד"ר סייף, רופא שיניים

גוטמן 28, פתח תקווה

חניה חינם, גישה לנכים

ד"ר סייף. צילום: יחיא שאוויש

ד"ר סייף. צילום: יחיא שאוויש

טלפון: 03-6006252

קישור לאתר

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר