עקירה כירורגית בפתח תקווה: ד"ר סייף מסביר מה ההבדל בינה לבין עקירה "רגילה". צילום: wavebreakmedia, Shutterstock
עקירה כירורגית בפתח תקווה: ד"ר סייף מסביר מה ההבדל בינה לבין עקירה "רגילה". צילום: wavebreakmedia, Shutterstock

עקירה כירורגית בפתח תקווה: ד"ר סייף מסביר מה ההבדל בינה לבין עקירה "רגילה"

אם השן נשברה, נרקבה או אם היא כלואה ולא ניתן לאחוז בה בקלות ולהוציאה, נדרשת עקירה כירורגית. לא נעים אבל לא נורא. בכל מקרה, יש לעבור את ההליך רק אצל רופא שצבר ניסיון בתחום. בכתבה הבאה תכירו את המומחה בתחום ד"ר סייף

פורסם בתאריך: 16.6.20 15:08

עקירה כירורגית היא הליך רפואי שיש לעבור אותו רק אצל רופא שיניים שצבר ניסיון בתחום ובעיקר עקירה של שיני בינה או שיני בינה כלואות. במקרים קיצוניים יש אף לפנות לרופא מומחה פה ולסתות. כזה הוא ד"ר סייף, רופא שיניים מפתח תקווה. "עקירה כירורגית היא שונה מעקירה "רגילה", ראשית כי היא מחייבת חיתוך של הרקמות הצמודות לשן על מנת לחלץ אותה", מסביר ד"ר סייף. "הדבר נעשה כאשר אין אפשרות לתפוס את השן בצורה נוחה ולשלוף אותה במהירות. זה קורה כאשר מדובר בשן שהרקיבה, נשברה או אם היא כלואה בתוך החניכיים. מדובר בעקירה שהיא מורכבת יותר, אך ברובם המכריע של המקרים ניתן לעשות זאת באמצעות הרדמה מקומית בלבד".

לפני כל עקירה כירורגית על המטופל לעבור הערכה קפדנית שכוללת צילום רגיל או צילום פנורמי ולעתים תידרש גם הדמיה של CT, זאת על מנת לבדוק עד כמה קרובה השן לעצב וכך למנוע חלילה פגיעה בו. לאחר העקירה יקבל המטופל הוראה ליטול אנטיביוטיקה כדי למנוע אפשרות של היווצרות דלקת מקומית או זיהום, ובמקרים מסוימים יתבקש המטופל להתחיל בטיפול אנטיביוטי עוד לפני העקירה. "כשהשן כלואה, שבורה או רקובה, היכולת של רופא השיניים לאחוז בשן ולעקור אותה היא מוגבלת עד אפסית, זו הסיבה שיש צורך לחתוך את הרקמה סביב השן, מה שמחייב תפירה של המקום לאחר תום הפעולה הכירורגית", ממשיך ד"ר סייף. "לאחר העקירה המטופל עלול לחוש כאב, אי נוחות מסוימת בפה, נפיחות, קושי בבליעה ולפעמים אף היווצרות של שטף דם מקומי. כל תופעות הלוואי הללו הן זמניות ועוברות תוך ימים ספורים. מומלץ לא להעמיס על המקום ב- 24 השעות הראשונות וניתן להרגיע את הכאב באמצעות משככי כאבים. בהמשך יוכנס שתל למקום ממנו הוצאה השן על מנת למנוע תזוזה של השיניים הבריאות או נסיגה של חניכיים".

עוד מוסיף ד"ר סייף כי יש מטופלים שאצלם התפתחה דלקת מקומית סביב השן הפגועה, מה שמצריך שטיפה מקדימה של המקום הנגוע. אצל מטופלים אחרים יש צורך להסיר חלק של העצם על מנת לחלץ את השן הכלואה או הפגועה ואז לאחר שהמקום מחלים ולפני שמחדירים למקום הפנוי שתל, יש להוסיף עצם.

עקירה כירורגית היא פעולה שכיחה בכל הנוגע לשיני בינה ורבים נאלצים לעבור אותה. "לשיני בינה יש נטייה לעשות בעיות", אומר ד"ר סייף. "הן הרבה פעמים כלואות וקרובות לעצם, עקומות כי הן לא מצליחות לבקוע כראוי, לאחרות אין פשוט מקום והן גורמות לדלקות בחניכיים או שהן דוחפות את השיניים האחרות. התוצאה על פי רוב היא של כאבים חזקים שלא מותירים ברירה אלא לעקור אותן בשל מיקומן המיוחד בחלקו האחורי של הפה. במקרים בהם לא ניתן לבצע עקירה "רגילה" מבצעים עקירה כירורגית, אך לאחריה אין צורך בהכנסת שתל".

ד"ר סייף והצוות. צילום: יחיא שאוויש

ד"ר סייף והצוות. צילום: יחיא שאוויש

מרפאת השיניים בפתח תקווה של ד"ר סייף נותנת מענה כולל לבריאות השיניים שלכם. החל מצילומים פנורמיים (חינם), טיפול של שיננית, יישור שיניים, הלבנת שיניים, כתרים, עקירות, שתלים, טיפול בחניכיים באמצעות לייזר, וכלה בהזרקות בוטוקס וחומצה היאלורונית על-ידי רופא שעבר הכשרה מתאימה לנושא. בנוסף, ד"ר סייף עבר השתלמות לטיפול בחולים סיסטמיים, כלומר מי שסובלים ממחלות רקע ומוגדרים כמטופלים בסיכון, כמו חולי סוכרת.

 

ד"ר סייף, רופא שיניים

כתובת: גוטמן 28, פתח תקווה

חניה חינם, גישה לנכים

טלפון: 03-6006252

מעבר לאתר

ד"ר סייף. צילום: יחיא שאוויש

ד"ר סייף. צילום: יחיא שאוויש


כתבה שיווקית



האמור בכתבה אינו מהווה משום המלצה או חוות דעת מקצועית והוא אינו מהווה תחליף להתייעצות עם גורם מוסמך בתחום


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר