הרמת סינוס והשתלת עצם בפתח תקווה: ד"ר סייף מסביר על התהליך. צילום: יחיא שאוויש
הרמת סינוס והשתלת עצם בפתח תקווה: ד"ר סייף מסביר על התהליך. צילום: יחיא שאוויש

הרמת סינוס והשתלת עצם בפתח תקווה: ד"ר סייף מסביר על התהליך

הגיע הזמן לשפר את איכות חייכם בכל הנוגע לבריאות השיניים. הרמת סינוס מאפשרת הכנסת שתלים בבטחה וכך את שיקום הפה. הכירו את ד"ר סייף המומחה בתחום

פורסם בתאריך: 8.7.20 17:20

אחת ההשלכות של עקירת שן או נסיגת חניכיים היא ספיגה ואובדן של עצם בלסת, מה שמקשה מאוד את המשך הטיפול הנדרש של הכנסת שתל. כאשר מדובר בשתל בחלקה האחורי של הלסת העליונה, על מנת להבטיח את מיקומו של השתל באופן שיהיה יציב ושאכן ייקלט היטב, נדרש רופא השיניים שיש לו מומחיות בשיקום הפה לבצע פעולה כירורגית של הרמת הסינוסים והשתלת עצם.

סינוסים הם החללים שנמצאים בעצמות הפנים משני צדי האף ומעל הלסת העליונה. בהרמת הסינוסים מתבצעת דחיקה של רירית הסינוס כלפי מעלה כדי ליצור חלל בינה לרצפת הפה, אליו יוחדרו עצם או גרגירי תחליף עצם שיבנו את העצם החסרה.

"את הפעולה של הרמת הסינוסים ניתן לבצע בכמה דרכים, העיקריות שבהן הן הרמת סינוס פתוחה והרמת סינוס סגורה. על מנת להחליט באיזו משתי השיטות יש לנקוט, יש לבצע קודם לכן הדמיה של CT, תשאול מלא של המטופל ובחינה של המצב הבריאותי של פיו", מסביר ד"ר סייף, רופא שיניים מפתח תקווה. "הרמת סינוס פתוחה תתבצע כשיש חוסר משמעותי של עצם. תחת הרדמה מקומית יפתח רופא השיניים פתח בחלק האחורי של הלסת העליונה, שדרכו יכניס את העצם או גרגירי תחליף העצם ולאחר מכן יתפור את המקום. בחלק מהמקרים, ובתנאי שיש די עצם, ניתן להחדיר שתלים מיד בסיום התהליך. במקרים אחרים יידרש זמן החלמה וקליטה של העצם כמספר חודשים עד שניתן יהיה להמשיך את הטיפול".

הרמת סינוס סגורה תתבצע כאשר חוסר העצם הוא מינורי. דרך קדח קטן של מספר מילימטרים בעצם הלסת, במקום בו חסרה השן, הרופא ירים את רירית הסינוס ויחדיר את גרגירי תחליף העצם, כאשר זמן ההחלמה לאחר הפרוצדורה משתנה בין מטופל למטופל ועשוי להימשך בין שבוע לשבועיים.

לאחר ניתוח של הרמת סינוס פתוחה או סגורה עלולות להיגרם תופעות לוואי, ביניהן: כאב מקומי, נפיחות ושטפי דם, דימום מהנחיריים. במקרה בו הבצקת המקומית מחריפה ומלווה בחום גבוה, יש לפנות למרפאת השיניים. כמו כן, יש להימנע ביום הראשון ממזון ושתייה חמים וצחצוח שיניים, לא לשתות אלכוהול או לעשן ולאכול רק מזונות רכים. בנוסף, בשבועות הראשונים לאחר הניתוח ההמלצה היא לא לעשות כל פעולה שמערבת מאמץ על הפה וחניכיים, כמו: ניפוח בלונים, נשיפה בכלי נגינה, טיסה או צלילה.

חשוב לזכור שהרמת סינוסים היא פרוצדורה מורכבת, אך הכרחית וחיונית במקרה בו יש צורך להכניס שתל אך יש חוסר כלשהו בעצם. הימנעות מהתהליך ובכך וויתור על השתל עלולים לגרום לנזקים נוספים ופגיעה בלתי הפיכה בחניכיים ותזוזה של שיניים. לפיכך, ההמלצה היא לפנות לרופא שיניים שיש לו ניסיון רב בתחום ויוכל לעשות זאת במקצועיות ומיומנות.

מרפאת השיניים בפתח תקווה של ד"ר סייף נותנת מענה כולל לבריאות השיניים שלכם. החל מצילומים פנורמיים (חינם), טיפול של שיננית, יישור שיניים, הלבנת שיניים, כתרים, עקירות, שתלים, טיפול בחניכיים באמצעות לייזר, וכלה בהזרקות בוטוקס וחומצה היאלורונית על-ידי רופא שעבר הכשרה מתאימה לנושא. בנוסף, ד"ר סייף עבר השתלמות לטיפול בחולים סיסטמיים, כלומר מי שסובלים ממחלות רקע ומוגדרים כמטופלים בסיכון, כמו חולי סוכרת.

 

ד"ר סייף, רופא שיניים

כתובת: גוטמן 28, פתח תקווה

חניה חינם, גישה לנכים

טלפון: 03-6006252

מעבר לאתר

ד"ר סייף. צילום: יחיא שאוויש

ד"ר סייף. צילום: יחיא שאוויש


כתבה שיווקית


 


האמור בכתבה אינו מהווה משום המלצה או חוות דעת מקצועית והוא אינו מהווה תחליף להתייעצות עם גורם מוסמך בתחום


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר