פרויקט אמץ קשיש צילום באדיבות העירייה

בעקבות מקרי המוות המזעזעים: עובדי העירייה יאמצו 3,000 קשישים בסיכון

העובדים יצרו קשר עם הקשישים לפחות פעם בשבוע, ובמקביל ימפו את הצרכים שלהם ויעבירו לגורמים הרלוונטיים

פורסם בתאריך: 21.4.20 20:06

לאור מספר מקרי המוות המצערים שאירעו בתקופה האחרונה בקרב קשישים עריריים, הורה ראש העירייה רמי גרינברג לגורמי האגף לשירותים חברתיים ובריאות בעירייה להיערך לפרויקט חדש אשר במסגרתו עובדי העירייה "יאמצו" כ-3,000 קשישים המוגדרים בסיכון מרבי. בתוך כך, במסגרת הפרויקט, יתבקשו העובדים לצור קשר טלפוני עם הקשיש איתו הם בקשר אחת לשבוע ולשאול לשלומו. בנוסף, עובדי העירייה ימפו את צרכי הקשיש לצורך מתן מענה פרטני. בהמשך לשיחה הטלפונית, העובדים ימלאו טופס מקוון עם הצרכים שעלו והוא יישלח לגורמי העירייה הרלוונטיים לטיפול מהיר.

מזעזע: גופת אישה במצב ריקבון נמצאה בדירה בעיר. בתה הלוקה בפיגור שהתה לידה במשך יותר משבוע


בנוסף, מוקד הגמלאים אשר הוקם עם פרוץ משבר הקורונה, יקבל פניות מתושבים אשר יבקשו לדווח על קשישים עריריים. בהתאם לדיווחים שיתקבלו, תגדיל העירייה את מכסת האימוץ ככל שיידרש. מוקד הגמלאים יהיה זמין לפניות בנושא בטל' 03-9113995.
בעירייה מציינים שלצד זה, במהלך החודש האחרון, הם יצרו קשר עם כל 14,000 קשישי וקשישות העיר המופיעים ברשימות הביטוח הלאומי ואלו שהיו מוכרים ברווחה. במסגרת הקשר שנוצר, עובדי אגף הרווחה ביררו עם כל אחד מהם צרכיו, והאם הוא צריך עזרה מהרשות ובמה. בנוסף, חילקה העירייה במהלך החודש האחרון למעלה מ-10,000 סלי מזון בנוסף לאלפי ארוחות חמות המחולקות פעמיים בשבוע לכל הקשישים והנזקקים. כמו כן, עם פרוץ המשבר, העירייה משנעת תרופות ומפעילה מערך מתנדבים גדול המסייע בימים אלה לכל קשישי העיר המוכרים לרשות.
ראש העירייה רמי גרינברג אמר: "מדינת ישראל והעולם כולו מתמודדים בימים אלה עם משבר שטרם נראה במאה השנים האחרונות. כפי שניתן לראות מפעילות הרשות עד כה, ככל שאנחנו מתקדמים על ציר הזמן בהתמודדות מול המשבר, אנחנו מקדמים יותר יוזמות שעונות באופן נקודתי ופרטני על צרכים שונים שעולים במהלך הזמן. הפרוייקט החדשני שאנחנו מקדמים בימים אלה לרווחת הקשישים העריריים בעיר, צפוי לתת מענה מקיף ולהפחית אירועי מוות מצערים כפי שחווינו בשבועות האחרונים. לצד פעילות הרשות, אני קורא לציבור להירתם למאמץ, לשאול לשלום השכנים הקשישים לפחות פעם אחת בשבוע ולדווח על הערירים במוקד הגמלאים. ככל שיהיה שיתוף פעולה עם הציבור בנושא זה, כך נוכל להבטיח היקף טיפול מקסימאלי באוכלוסייה זו ואולי אף למנוע את מקרה המוות הבא".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר