כרמל מעודה. צילום מתוך עמוד הפייסבוק

9.5 שנות מאסר נגזרו על הגננת כרמל מעודה

מעודה הורשעה בדצמבר 2020 בסעיפים רבים של התעללות בפעוטות ותקיפת קטין. היא נידונה גם ל-12 חודשי מאסר על תנאי ולתשלום פיצוי של 400 אלף שקלים להורי נפגעי העבירה

פורסם בתאריך: 8.7.21 16:13

בית המשפט המחוזי מרכז גזר היום על הגננת המתעללת כרמל מעודה מראש העין 9.5 שנות מאסר, 12 חודשי מאסר על תנאי ו-400,000 שקלים פיצויים להורי נפגעי העבירה.

בתגובה לגזר הדין מסרה פרקליטות מחוז מרכז (פלילי): "גזר הדין שהוטל היום על כרמל מעודה הוא צעד נוסף במאבק הפרקליטות בהחמרת הענישה במקרים של התעללות ותקיפת חסרי ישע על ידי אחראי. מדובר בתיק חריג בחומרתו וכך התייחס אליו גם בית המשפט הנכבד. אנו תקווה כי העונש שהשית היום בית המשפט על הנאשמת יהווה תמרור אזהרה לכל המתעתד לפגוע בשלמות הגוף והנפש של פעוטות וחסרי ישע".

את התיק ניהלה עו"ד איריס פיקר סגל מפרקליטות מחוז מרכז (פלילי).

בדצמבר 2020, כשנה וחצי לאחר שהתפוצצה פרשת ההתעללות בפעוטות של הגננת כרמל מעודה במעון בייבי לאב, היא הורשעה בבית המשפט המחוזי בלוד על ידי השופט עמי קובו בהתעללות בפעוטות ותקיפת קטין על ידי אחראי. מעודה הואשמה והורשעה ב-18 אישומים שונים. בדיון בהכרעת הדין אמר השופט שהכרעת הדין התייחסה לכל אישום בנפרד, למרות שמדובר "במסכת אחת של התעללות".
במהלך הדיונים וגם היום, הגיעו לבית המשפט הורים רבים שקראו קריאות שונות לעבר מעודה, חלקם אף פרצו בבכי. בהרשעתה של מעודה כתב השופט קובו כתב בהכרעת הדין: "מדובר בסדרת מעשים מתמשכת שיש בה פוטנציאל רב לגרימת סבל או נזק לפעוטות ויש בה משום אכזריות, הטלת אימה, ביזוי השפלה או דיכוי. כל זאת תוך כשקיים פער כוחות רב, ויחסי תלות בין הנאשמת, הגננת, לבין העוללים הרכים בשנים. מעשי הנאשמת הטילו מרות ומורא על הפעוטות, והיה בהם משום ענישה והפחדה, תוך שניכר כי הפעוטות היו חסרי ישע לחלוטין אל מול הנאשמת".

בשלב הסיכום ציין השופט מספר מקרים: "כך למשל, הנאשמת קשרה את ידיו של פעוט כבן שנה ו-11 חודשים מאחורי גבו באמצעות חבל לפרקי זמן ממושכים על אף בכיו. באחד מהמקרים סטרה על פניו, הרימה אותו באמצעות משיכת חולצתו, הטיחה אותו על גבו על הרצפה, שבה והרימה אותו באגרסיביות והושיבה אותו בכוח על הכיסא. בהמשך קשרה את ידיו באמצעות חבל מאחורי גבו, הפעוט צרח מכאבים ונפל על הרצפה בעודו קשור ומתפתל. הנאשמת הותירה אותו קשור ובוכה על הרצפה ורק כעבור 28 דקות התירה הנאשמת את ידיו".

עוד כתב השופט "… לקראת סוף היום, מעשיה האלימים של הנאשמת הסלימו, עת נטלה חבל וקשרה את זרועותיו מעל המרפק, והוא ניסה להתהלך בגן בעודו בוכה, ורק כעבור 35 דקות בהן הפעוט היה קשור, הייתה זו פעוטה בגן שהתירה את החבל מידיו וסייעה לו…".
במקרה נוסף אשר מזכיר השופט, הטיחה מעודה פעוט בכוח לכיסא והשליכה אותו בחוזקה לתוך לול ולאחר מספר שניות הוציאה אותו מהלול והטיחה אותו בחוזקה בכיסא ואז הטיחה את ראשו בשולחן. פעוט אחר היא קשרה במשך דקות ארוכות והאכילה בכפייה. במקרה נוסף היא שילבה את ידיו של פעוט לאחור בהיותו שוכב על בטנו, ישבה על גבו וידיו ולחצה בידה על פניו המכוסות בשמיכה בעודו בוכה למשך מספר דקות.

קיראו גם:

כתב אישום בגין התעללות בקטינים הוגש נגד הגננת כרמל מעודה. הערב: הפגנה בתל אביב

גיהנום בפעוטון: "ילד הקיא והאכילו אותו בחזרה את מה שהוא הקיא"

המשטרה: עצרנו חשוד בהצתת ביתה של הגננת החשודה בהתעללות | צפו בשריפה


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מיקי

    לדעתי העונש לא מספיק היות ואחרי ניקוי שליש ישארו 6 שנים וזה מעט מידי .
    אני מקווה שבית המשפט הבין את חומרת המעשים והגיע להחלטה מתוך תובענה משפטית ולא לחץ ציבורי.
    לצערי המטפלות לא ילמדו וימשיכו לפגוע בפעוטות .

  2. אורלי

    מזעזע אך יכלה להתעלל כך בילדים חסרי ישע . ימח שמה וזכרה מפלצת . מתוך זה יורידו לה שליש. התנהגות טובה כמה המפלצת הזאת תשב

  3. סבא

    עונש קל לא תואם את האכזריות של המפלצת למה לא מאסר עולם !!!!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר