רמי גרינברג, צילום זאב שטרן
רמי גרינברג, צילום זאב שטרן

"החקירה מתפתחת". מעצרו של ראש העירייה, רמי גרינברג, הוארך בארבעה ימים

המשטרה ביקשה את הארכת המעצר בחמישה ימים. בכך ישהה גרינברג במעצר לפחות עשרה ימים. עורך דינו: "יש בתא המעצר פרעושים וקרציות. אי אפשר לישון"

פורסם בתאריך: 15.8.22 15:52

מעצרו של ראש העירייה, רמי גרינברג, החשוד בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, הוארך היום (שני) בבית משפט השלום בראשון לציון בארבעה ימים נוספים. בקשת המשטרה הייתה להאריך את המעצר בחמישה ימים. אתמול עוכבו לחקירה אחיו של ראש העירייה, ישראל ומשה גרינברג.

בדיון אמר נציג המשטרה בין היתר: "החקירה דינמית ומתפתחת. יש פה פעולות חקירה שהן בנות שיבוש. יש פה פעולות מהותיות שלא ניתן לבצעם שהחשודים משוחררים". עוד אמר נציג המשטרה: "החשוד התבקש להגיב לשאלות רבות שנוגעות למידת האחריות שלו, גרסתו באופן כללי ועקבי מטילה את האחריות על גורמים אחרים. הוא מצמצם מעורבות. גרסתו לא תואמת לחומרים האחרים ומה שידוע לנו לגבי אופיו של החשוד".

עורך דינו של גרינברג, עופר ברטל, התלונן על תנאי המעצר של ראש העירייה: "בפעם המי יודע כמה שאני צריך לספר לבית המשפט על כך שבבית המעצר פוגשים כל מיני יצורים שהם במעצר עד תום ההליכים עם 8 רגליים, פרעושים, כנ"ל קרציות. אי אפשר לישון. צר לי שמדינת ישראל לא מסוגלת לספק תנאים בסיסיים למגורי אדם עדיין בשנת 2022. אני מבקש שבית המשפט יתחשב בכך כי זה מתחת לכל ביקורת".

עוד אמר עו"ד ברטל: "מה שצריך לראות אחרי 5 ימי מעצר ונחקר שעות ארוכות, הוא עונה לכל השאלות. הוא לא משאיר משהו בלי תשובה. %90 מהדברים הוא פשוט לא יודע. כי כפי שבית המשפט בוודאי מבין מועמד לרשות עיר עוסק במועמדות. רץ לחוגי בית. פחות מתעסק בכספים. לכן הוא דואג
שאנשים יסגרו לו את ענין הכספים … גם אם יש חשש אינהרנטי ואינדיקציה לשיבוש, צריך היום לשחרר אותו. הוא יעמוד בכל תנאי שבית המשפט יקבע. גם אם בית המשפט יאסור עליו לדבר עם כל אדם פרט למי שישמור עליו נעשה את זה. כאשר שולחים אותו לעוד לילות באבו כביר, זה לא שקול כנגד התנאים שבית המשפט יכול לקבוע. ככל שבית המשפט חושב להאריך את המעצר, שזה יהיה עד מחר בכל שעה".

השופט גיל גבאי אמר בהחלטתו: "כפי שנקבע בהחלטה קודמת, קיים חשד סביר שהחשוד ביצע את העבירות המיוחסות לו וכן מתקיימת עילת מעצר של חשש מפני שיבוש החקירה. הצורך בביצוע פעולות החקירה המפורטות מחייב בשלב זה לדעתי את הארכת המעצר של החשוד פעם נוספת".

מעצרו של גרינברג הוארך כזכור ביום רביעי שעבר (10.8) אחר הצהרים בשישה ימים. המשטרה דרשה את הארכת המעצר בתשעה ימים. גרינברג נעצר ברביעי בשעת בוקר מוקדמת. יחד עם גרינברג נעצרו גם מנכ"ל העירייה יניב בניטה ושני אנשי עסקים נוספים. הארבעה נעצרו על ידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433. הם חשודים בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד, הלבנת הון ועבירות על פי פקודת מס הכנסה וחוק מס ערך מוסף.

"נרשום מי בא". ביקורת על קריאה לבוא למפגן תמיכה בגרינברג, שלבסוף בוטל (צפו)

החקירה נפתחה בעקבות חשד שאנשי עסקים העבירו מאות אלפי שקלים לקמפיין הבחירות שלו ב-2018 בתמורה להבטחה שיקדם את ענייניהם הכלכליים. המשטרה טענה בדיון הראשון כי יש אינדיקציה לשיבוש חקירה. במשטרה טוענים כי מצויים גם חומרים שהגיעו למבקר המדינה. אחד העצורים הציע להפוך לעד מדינה, וטען שבידיו תיעוד מצולם של גרינברג מקבל סכומים גבוהים לכאורה במזומן.

 

 

גרינברג כזכור עוכב לחקירה גם לפני כחודש בנושא אחר. החקירה לפני כחודש הייתה על חשד לניסיון לגרום לפיטורי בני משפחה של פעילים בעיר באמצעות התניית העברת תקציבים למוסדות בהם עבדו אותם בני משפחה. אחד העצורים עשוי להיות עד מדינה בפרשה, כשטען שברשותו תיעוד להעברת כספים רבים לכאורה לגרינברג.

עורך דינו של גרינברג, עו"ד עופר ברטל, אמר לאחר מעצרו: "מסע הבחירות של ראש העירייה התנהל על פי חוק. דוח מפורט הוגש על כל הוצאה והכנסה למבקר המדינה ואושר על ידו. ראש העירייה עושה לילות כימים כדי להיות שליח ציבור נאמן לתושבי פתח תקוה. קשה מאוד להיות שליח ציבור בארץ הקודש וקשה ומסוכן שבעתיים להיות שליח כזה שמקפיד בקלה כחמורה. ראש העירייה עונה לכל השאלות שנשאל וימשיך לשתף פעולה עם המשטרה עד תום החקירה. הוא מבקש מכל תושבי העיר לא למהר לשפוט אותו ולהמתין בסבלנות לתום החקירה".

תגובות נוספות פרטים נוספים יובאו בהמשך.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר