אוהדי הפועל על המגרש ברמלה. צילום: סער כרמלי, עמותת הכחולה
אוהדי הפועל על המגרש ברמלה. צילום: סער כרמלי, עמותת הכחולה

"ניצחון טכני או משחק חדש": פרשנות משפטית על אירועי המשחק של הפועל פ"ת ברמלה

עו"ד יפתח אבן עזרא, המתמחה בדיני ספורט, מסביר את המשמעויות מבחינת תוצאת המשחק: "חידוש ההתמודדות מהדקה ה-82 זו לא אופציה. רק אם בית"ר תל אביב רמלה תזוכה בבית הדין, יקבע משחק חוזר שיתחיל מהדקה הראשונה"

פורסם בתאריך: 10.2.19 09:12

יומיים לאחר האירועים האלימים במשחק שפוצץ בין הפועל פתח תקוה לבית"ר תל אביב רמלה, ולאחר שפורסמו העדויות הקשות של האוהדים ממטח האבנים והכיסאות שנזרקו לעברם במהלך המשחק, זמן לעסוק במשמעויות של פיצוץ המשחק מבחינת תוצאת הסיום שלו. במהלך היום צפוי שופט המשחק, קובי לחם הכהן, להעביר את דו"ח השופט שלו להתאחדות לכדורגל, בעקבותיו צפויה ההתאחדות לכדורגל להודיע על זימונה לדין של בית"ר תל אביב רמלה. גורמים משפטיים בהתאחדות לכדורגל איתם שוחחנו, העריכו כי האפשרות בעלת הסיכויים הגדולים ביותר בנסיבות המקרה היא שהפועל תזכה לניצחון טכני.

עו"ד יפתח אבן עזרא, המתמחה בדיני ספורט שאף סייע לעו"ד יצחק יונגר בקיץ בכל הנוגע לערעור על הורדת הקבוצה לליגה א', מנסה לעשות סדר מבחינה משפטית. "ראשית, חשוב להדגיש כי אין אפשרות שהמשחק יחודש בדקה ה-82, זה בוודאות", אומר עו"ד אבן עזרא בשיחה עם "ספורט מלאבס". זה משהו שלא יקרה ולא קיים בתקנון הישראלי, לכן זו לא אופציה. ישנן שתי אפשרויות, או שייקבע הפסד טכני לקבוצה המארחת, או, וזה במידה שבית"ר תל אביב רמלה תזוכה בבית הדין, ייקבע משחק חוזר שיתחיל כמובן מהדקה הראשונה".

עו"ד יפתח אבן עזרא. צילום: ניר קידר

עוד הוסיף עו"ד אבן עזרא: "מכיוון שמדובר בהפסקה של משחק בנסיבות של אלימות, אני מניח שבית הדין יבקש לקבל דוח משטרה כדי לקבל תמונה יותר טובה לגבי זהות מיידי האבנים. בהתאם לזה יש להניח שתהיה פה העמדה לדין של הקבוצה המארחת, בגלל הסוגיה של תוצאת המשחק. אני לא משוכנע עוד לגבי רמת האחריות של בית"ר תל אביב רמלה, אבל אני מניח שהיא תעמוד לדין. יצטרכו לעשות בירור מעמיק והצדדים יצטרכו להעביר להתאחדות לכדורגל את כל המידע. בכל מקרה, כל החלטות בית הדין במקרה הזה, כולל לגבי תוצאת המשחק, נתונות לערעור בפני בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל".

האוהד יואל נבט, שספג אבן בלחיו

האוהד יואל נבט, שספג אבן בלחיו

אוהד פגוע על הדשא. צילום: סער כרמלי, עמותת הכחולה

אוהד פגוע על הדשא. צילום: סער כרמלי, עמותת הכחולה

אוהד הפועל שהגיע עם ילדיו, עם האבנים שנזרקו. צילום: סער כרמלי, עמותת הכחולה

אוהד הפועל שהגיע עם ילדיו, עם האבנים שנזרקו. צילום: סער כרמלי, עמותת הכחולה

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. רונן

    שהפועל יפנימו את זה ושיעלו ליגה כבר לא מתאים לנו להיות בליגה לאומית הזאת המופרעת עם מגרשים מסוכנים ואוהדים חמומי מוח די כבר עם הליגה הזאת..

  2. תימור

    ברור שהם יעמדו לדין בייתר ת"א המשוגעים האלה
    איך אין שוטר 1 במגרש בושה ומחדל שלהם
    קבוצה מגעילה נמאס מהם איך היור שלהם מנסה להתנער מאחריות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר