נתי לוי צילום אפרת אשל

צפו בקליפ: בגלל סיפור הגננת המתעללת, נתי לוי לא הצליח להירדם. אז הוא כתב את 'חסרי ישע'

סינגל חדש של הזמר בשם חכי לי כבר היה מוכן לצאת החוצה, אבל אז נתי לוי צפה בחלק קטן מהסרטון שמתעד את ההתעללות של הגננת בפעוטות בגן בראש העין. "עד עכשיו כשאני חושב על זה יש לי סיוטים מהמראות", הוא מספר. ומה עם 'חכי לי'? יצא השבוע

פורסם בתאריך: 19.7.19 12:29

חשיפה קצרה לסרטון ההתעללות הקשה של הגננת כרמל מעודה מראש העין בפעוטות, זעזעה את הזמר נתי לוי, תושב העיר המתגורר בשכונת כפר גנים. הוא לא ממש הצליח להירדם באותו לילה ועד הבוקר הוא כתב את השיר "חסרי ישע', אותו הוא פרסם בדף הפייסבוק שלו. "ראיתי קטע קצר מתוך הסרטון של מה שקרה בגן וזה זעזע אותי", הוא מספר, "עד עכשיו כשאני חושב על זה יש לי סיוטים מהמראות. בין לילה כתבתי את השיר, מילים ולחן על מנת לזעוק את הזעקה בשמי ובשם ההורים. פניתי לפסנתרן רמי רבה ותוך זמן קצר בשעות לילה מאוחרות השיר הוקלט".

לוי היה אמור בכלל להוציא את הסינגל החדש שלו – 'חכי איתי'. אבל החשיפה למקרי ההתעללות בילדים חסרי ישע, לא עזבה אותו והוא החליט לעצור את הסינגל החדש ובמקום זאת, להקליט את 'חסרי ישע'. לוי מספר: "הסינגל אמור היה לצאת לפני שבועיים, אבל בעקבות סיפורי ההתעללות בילדים, החלטתי לעצור. השיר שכתבתי על הנושא הוא מאוד כאוב, משקף את מה שקורה באמת, מדבר על התינוקות הרכים, על ההורים שלהם. אני לא מנסה אפילו לדמיין איך האמא ו/או האבא מרגישים כשרואים מה קרה לילד שלהם בשעה שהם היו בעבודה ושמו מבטחים בגננת. אני אדם שבדרך כלל נמצא בתוך הבועה שלו, פחות מחובר לחדשות ולמה שקורה מסביב וזה מתוך בחירה. אני עסוק במוזיקה ורוחניות, אבל כשנחשפתי לסרטון ראיתי שזו מכת מדינה ושאנשים חוששים שזה יכול לקרות גם לילדים שלהם. כמעט בכל יום נחשף עוד סיפור ועוד גננת מתעללת ומבחינתי השיר הוא סוג של אמירה שמשקפת את מה שקורה. אמרו לי שזה יכול לפגוע בסינגל החדש שלי אם אני אוציא שיר כזה, אבל אמרתי שזה לא מעניין אותי וזו חובתי".

כנסו לקליפ של חסרי ישע:

הבת שלך בגן?
"הבת שלי היא בת שלוש ועד עכשיו התעקשנו שהיא תהיה בחינוך בבית. אנשים מסביב אמרו לי שהיא לא תתפתח ושחייבים לשים אותה בגן ולי זה נשמע לא נכון. אחרי שנחשפתי לסיפור ואני שומע עוד ועוד סיפורים, אני מתקשה לחשוב איך אנחנו שמים אותה בגן וכבר חושב אולי לחכות עוד שנה שנתיים. אנשים מסביב מספרים לי עוד ועוד סיפורים ואולי בגלל שאני יוצר ומלחין הקטע של הדמיון אצלי מאוד רחב, אני חוזר הביתה מדוכא ומזועזע והשינה שלי היא כבר לא אותה שינה, זה לא עוזב אותי לרגע למרות שראיתי בסך הכל אולי כמה שניות מהסרטון".
אתה מכיר מישהו מההורים מראש העין?
"כן. מסתבר שאחד מכותבי השירים בז'אנר שלנו היה לו ילד מהגן. לפני כשבועיים הוא כתב פוסט על כך שהוא שבור והמשפחה שבורה ולא הבנתי מה זה, עד שאשתי אמרה לי שכנראה היה לו גם כן ילד בגן ופתאום אני נחשף לעוד מקרה ועוד מקרה ולצערי זו מגפה. לכן החלטתי להקליט את השיר על מנת שהאמירה תצא החוצה וכולי תפילה שזה ייעלם מהעולם ולא יקרה עוד מקרה אחד ואפילו חצי מקרה".
אחרי ש'חסרי ישע' היה באוויר כשבועיים, ביום רביעי לוי הוציא את הסינגל החדש שלו 'חכי איתי' – מילים: נתי לוי ותמי ארמוני לחן: אריק זנטי, עיבוד והפקה מוסיקלית: אריק זנטי.

כנסו לקליפ של חכי איתי:

"זה שיר שאני מחכה להוציא אותו הרבה זמן ועבדנו עליו הרבה. שיננו את הטקסט, הקלטנו ומחקנו. את השיר כתבה תמי ארמוני המוכשרת ובהתחלה זה היה טקסט אחר ובשלב כלשהו, החלטתי שאני נכנס לעניין יחד איתה ושינינו את השיר למשהו יותר חיובי. הוא מגיע עם ניחוח ספרדי וכל שיר שאריק זנטי עושה לו עיבוד, מרגיש כמו שיר ראשון", הוא מחמיא לצוות שאיתו. "השיר הזה הוא סוג של שביל זהב בין הקהל הצעיר יותר של בני ה-16 וה-17 לבין הקהל המבוגר שמלווה אותי לאורך שנים".
איך הקהל הצעיר נחשף אליך?
"לפני כשנה יצא לי השיר 'הצייר', אותו אני מגדיר כאחת מהיצירות הגדולות בכל הקריירה שלי. השיר נכתב על הדמיונות של הבן אדם, הוא מדבר על התת מודע, על הקול האחורי שמנסה לייאש אותך. ברגע שהשיר יצא מהידיים שלי החוצה אנשים מיד התחברו אליו וכל אחד לקח אותו למקום אחר, לדוגמא אחד שנכשל בטסט מספר פעמים, אישה שהתחתנה ולא הצליחה להביא ילדים והיה תמיד מאחור הקול שייאש אותם. אנשים סיפרו לי שהשיר ריפא אותם והרים אותם למעלה וכך החבר'ה הצעירים התחילו לגלות את נתי לוי, הם נחשפו לשירים שלי משנות התשעים, מגיעים להופעות והיה שווה לי להיות זמר שלושים שנה בשביל להביא שיר כזה. יש לי הרבה להיטים גדולים ועשיתי מוזיקה טובה, אבל התגובות לשיר הזה הן לא רגילות, אנשים קמו מהאפר וזה ריפא את הנפש שלהם ולא משנה אם הם דתיים או חילוניים ואין לי מושג מאיפה השיר הזה יצא לי".
מה התוכניות לעתיד?
"עשיתי לאחרונה סיבוב הופעות והמטרה להמשיך להופיע בכל הארץ. לגבי העתיד? כמו שאני תמיד אומר, התוכניות שלי הן בהווה, שזה אומר ליצור, להקליט ולהופיע. אין לי מטרה, אלא תמיד להיות בתנועה, שהרכבת שנקראת נתי לוי תמיד תמשיך לנסוע, להקליט ולהופיע וזה קורה בתקופה האחרונה בחיבוק גדול. פעם אמר לי מישהו 'גם אם בעבר לא קצרת, תמיד תמשיך לזרוע'. בשנתיים האחרונות קורה לי משהו שלא קרה איתי הרבה שנים, יש לי קהל חדש בני שישים לצד בני חמש עשרה, אני פותח וממלא קופות בהופעות וזה מתוק לי, בא לי באופן טבעי ונכון לי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אברהם

    סוף סוף יוזמה מעשית. זה יכול להיות בשיר, בהפגנה, בתכנית שיח ומי ייתן ויהיה גם ביטוי מעשי הולם בבית משפט. מאסר עולם לפושעי חסרי ישע

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר