צילום אילוסטרציה תמר הירדני
צילום אילוסטרציה תמר הירדני

נפתח דף פייסבוק למאבק נגד מחסור של סייעת שנייה בגנים

אחרי תלונות הורים בגני טרום טרום חובה, על מחסור בסייעות שניות, נפתח עמוד הפייסבוק: "סייעת שנייה זה לא בונוס - בפ"ת מסתבר שכן". מור דקל: "יש לדאוג לבנק של סייעות מחליפות"

פורסם בתאריך: 29.11.17 17:54

הורים לילדים בגני עיירה מתלוננים כבר תקופה ארוכה על מחסור בסייעות שניות בגנים. עיקר הבעיה לטענתם, קיימת בגני טרום טרום חובה – שם חלק גדול מהילדים טרם נגמל מחיתולים.

"רפורמת הסייעת השנייה" יצאה לדרך בשנת הלימודים תשע"ו, (2015-2016). באתר משרד החינוך נכתב כי מדובר בתוספת של סייעת שנייה לגני הילדים בגילאי 3-4 בהם יש למעלה מ-32 ילדים, שתוביל ליחס חם ואישי יותר לילדים וסביבה חינוכית ועשירה יותר. הבעיה בפתח תקווה, טוענים ההורים, כי חלק מהסייעות השניות משובצות ל"השלמת חורים" בגנים אחרים והם נשארים עם גננת וסייעת אחת עמוסים בעבודה שגם צריכים להחליף חיתולים לילדים.

לאור התלונות הרבות שהצטברו לאחרונה, פתחה השבוע מור דקל, אמא לילד בגן "איה", דף פייסבוק חדש בשם "סייעת שנייה זה לא בונוס – בפ"ת מסתבר שכן" שמטרתו להעלות את המודעות בקרב הורים ולפתור את הבעיה. נזכיר כי כפי שנכתב במלאבס, בגן איה השביתו ההורים את הלימודים בגלל מחסור בסייעת שנייה.

"כשהתחיל הסיפור בגן של הבן שלי, בכלל לא ידעתי שמדובר בתופעה עירונית", היא אומרת. "בעקבות הפרסום קבלתי המון פניות מהורים שטענו שאצלם בגן יש בדיוק אותה בעיה. להורים נמאס שכל יומיים הסייעת בגן שלהם לא מגיעה, בגלל שהיא חולה או לחלופין משבצים אותה בגן אחר, כי שם הסייעת חולה. העירייה צריכה לדאוג לבנק של סייעות מחליפות ולא להעביר את הסייעות מגן לגן בשביל לסגור חורים. אחרי הפרסום החזירו לנו את הסייעת, אבל זה הסתדר רק לשבוע והשבוע חזרנו לאותו סרט שהסייעת הקבועה של הגן חלתה והסייעת השנייה צריכה להחזיק לבד את כל הגן".

גם בגן טרום טרום חובה "שביט" הגיעו השבוע תלונות של הורים. ההורים ציינו שהם פנו לאגף גני ילדים ונאמר להם שהסייעת לא תהיה כל השבוע. "רק אחרי שפנינו לעיתון, פתאום הכל הסתדר והחזירו את הסייעת שלנו לעבודה", אומר אחד ההורים. "למה אנחנו צריכים כל הזמן להילחם ולדרוש מה שמגיע לנו. רק כשעושים בלגאן דברים זזים, נוצר מצב שאנחנו כל הזמן רק עובדים בזה, יש סייעת אין סייעת, הגן נפתח בזמן לא נפתח בזמן, זה קשה, מעייף ולא תפקידם של ההורים".

תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "גן 'שביט' ברחוב המגינים פעל השבוע ביום ראשון עם שתי סייעות וגננת. לא חל כל שינוי במספר הסייעות בגן. אחת מסייעות הגן הוזמנה למשרדי האגף באופן דחוף והיום היא שבה לעבודתה בגן, כרגיל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר