צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

נתונים מדאיגים: כל ילד שלישי בפתח תקוה סובל מהשמנה

מנתונים שפרסם משרד הבריאות 27 אחוז מילדי שכבת ז' בעיר סובלים מהשמנה או עודף משקל, חלקם מהשמנה חמורה. אצל הבנות האחוז גבוה יותר מאשר אצל הבניםש

פורסם בתאריך: 14.12.17 07:06

מגיפת ההשמנה אינה פוסחת על פתח תקוה. העיר אמנם ממוקמת יחסית באמצע מבין כל הערים בישראל, אבל מנתונים שפרסם משרד הבריאות, שנאספו מתלמידי כיתה ז' בכל רחבי ארץ, עולה כי 27 אחוז מתלמידי שכבה זו בפתח תקוה סובלים מעודף משקל. בשכלול התוצאות ניתן לומר כי כמעט כל ילד שלישי בעיר סובל מהשמנה. על פי נתוני המשרד, חמישה אחוז מהתלמידים סובלים מהשמנה חמורה ובחלוקה לבנים ובנות חמישה אחוז מהבנים סובלים מהשמנה חמורה ושישה אחוז מהבנות. הנתונים מתייחסים כאמור לתלמידים בגילאי 12-13.

מהסקר, שבדק שלוש קטגוריות: עודף משקל, השמנה והשמנה חמורה, עולה כי ישנם פערים על פי מצבן הסוציואקונומי של הערים בישראל. העיר בה חיים הילדים השמנים ביותר בישראל היא שדרות (49 אחוז) בה כל ילד שני סובל מהשמנה. מיד אחרי שדרות מככבות בראש הרשימה שלוש ערים ערביות: טירה (48 אחוז), טייבה (47 אחוז) וסחנין (41 אחוז). גם שם, יותר מ־10 אחוז מהילדים סובלים מהשמנה חמורה. הערים עם הנתונים המעודדים ביותר הן אלעד (22 אחוז), רמת־השרון והוד־השרון (23 אחוז) ומודיעין־מכבים־רעות ורעננה (25 אחוז).

יעל חן רביע, דיאטנית ילדים ורכזת תחום תזונת ילדים של כללית במחוז שרון שומרון, אומרת שהבעיה היא בעיה מערכתית: "אנחנו רואים לפי הנתונים שפורסמו שאנחנו עדיין לא הצלחנו בישראל לעצור את המגמה של העלייה באחוזים של השמנת ילדים. המגמה היום היא לאחד כוחות. אם עד היום, הייתה מופנית אצבע מאשימה כלפי הורים והשינוי שצריך בבית, אז היום אני חושבת שמבינים שזו בעיה לאומית. זה סוג של מראה לחברה שלנו, זה לא ההורים, זה אנחנו כולנו. זה התרבות הזו של השפע, של המזון המהיר, של הממתקים והחטיפים, של חוסר פעילות גופנית. זה דורש שינוי של החברה כולה. הנתונים מאוד מבהילים ואני מקווה שאולי זה יעשה לאנשים שוק והם יבינו. לנו למשל בכללית יש סדנאות שנועדו להרגלי אכילה בריאים במשפחה".

"מדובר בבעיה לאומית שחייבים לפתור אותה" אומר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופסור איתמר גרוטו. "אלו נתונים קשים ביותר וילדים שמשמינים בגיל כל כך צעיר יהפכו למבוגרים שמנים ויש סיכוי שהם יסבלו מכל המחלות הכרוכות בהשמנה, החל מסוכרת, מחלות לב וכלי דם ועד סרטן. על המדינה לפעול כדאי לבלום את מגפת ההשמנה ולעזור למי שזקוק לעזרה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר