גן שליש לחינוך מיוחד. צילום באדיבות ההורים
גן שליש לחינוך מיוחד. צילום באדיבות ההורים

הסייעת המחליפה יכולה להישאר רק עד 16:00, הילדים של הגן המיוחד נשלחים מוקדם הביתה

הורים מעלים טענות גם על מצב החצר. "אסור לשכוח שמדובר בילדים בעלי צרכים מיוחדים", אומרת אחת האימהות, "התחושה היא שאנחנו במקום האחרון"

פורסם בתאריך: 2.1.18 12:36

הורים לילדי גן שליש, גן לילדים עם צרכים מיוחדים ברחוב פיכמן בשכונת רמת ורבר (סמוך לבית החולים שניידר), מתלוננים על כך שכבר תקופה ארוכה הגן מסתיים לפני הזמן, מאחר והסייעת הקבועה חולה ומי שמחליפה אותה יכולה להיות בגן רק עד השעה 16:00 ולא עד השעה 16:45. עוד מתלוננים ההורים, שמאחר והגן מסתיים 45 דקות לפני הזמן, יש בעיה גם עם ההסעות ולכן ההורים נאלצים לצאת מהעבודה לפני הזמן ולאסוף את הילדים.
"כבר תקופה ארוכה שיש לנו בעיה בגן עם סייעות מתחלפות", אומרת אם בגן, "הסייעת נאלצה לצאת לחופשת מחלה ארוכה ולא יודעת מתי היא תחזור ועל העירייה לדאוג לסייעת מחליפה. הסייעת שהם מצאו יכולה לעבוד עד שעה 16:00 ולכן כל הגן צריך להסתיים בשעה זו. ומאחר והגן נסגר מוקדם, יש בעיה גם עם ההסעות. לדוגמא, הבן שלי נוסע בהסעה עם ילד מהגן הסמוך, בגן הסמוך מסיימים את הלימודים בזמן ואצלנו בשעה 16:00 ולכן אני צריכה לצאת מהעבודה מוקדם יותר, על מנת להספיק להיות עד השעה 16:00 בגן. מעבר לכך שזה טרטור לנו ההורים, זה טרטור גם לילדים".
עוד מדגישה האם: "אסור לשכוח שמדובר בילדים בעלי צרכים מיוחדים, שהם על הספקטרום האוטיסטי. מעבר לכך שזה לא גן ילדים רגיל, מדובר בילדים חלשים יותר, שזקוקים לדמות קבועה לאורך היום ולצערי פה זה לא קורה. יש לנו צוות פדגוגי מדהים, גננת מופלאה ותוכנית לימודים מצוינת, אבל הדברים מסביב לא מתנהלים כראוי".

האם מעלה טענות גם לגבי הגן עצמו: "נתחיל מזה שהחצר של הגן מזעזעת, לא שיפצו אותה המון שנים, הטרמפולינה שבורה ולא שיפצו אותה, ארגז החול שהוא קריטי להתפתחות שלהם לא פועל למעלה משנה. מדובר באוכלוסייה עם קשיים ולצערי התחושה היא שתמיד אנחנו נמצאים במקום האחרון. פנינו למנהל אגף החינוך המיוחד עמוס תמם ואנחנו לא מקבלים מענים מתאימים. הבעיה המרכזית זה הזלזול".
מדובר בשני גנים צמודים, שכל אחד מהם מונה שמונה ילדים. "לצערי אנחנו מרגישים שלאף אחד לא באמת אכפת מאיתנו, הדבר פוגע ויוצר תסכול אצל הילדים שחוזרים מהגן כעוסים", מסכמת האם.
ממחוז תל אביב של משרד החינוך נמסר בתגובה: "מדובר בבעיה זמנית שנוצרה בשל מחסור של סייעות מתאימות בגנים בכל רחבי הארץ. המפקחת על הגן פועלת במישורים שונים כדי לתת מענה מיטבי לבעיה. באשר למתקנים בגן, מן הראוי להפנות את השאלה לגורמים הרלוונטיים בעירייה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר