מתוך המערכון של ארץ נהדרת
מתוך המערכון של ארץ נהדרת

"אתם ילדי קקות": הורים נגד ארץ נהדרת בגלל מערכון בו הופיעו ילדי עמישב

במערכון דיברה עם הילדים דמות מהתוכנית, "אבי פרטוש". התוכן עורר סערה בשכונה והרגיז מאוד את ההורים. תגובת קשת: "נסיר את המערכון מהשידור החוזר ומהאתר"

פורסם בתאריך: 10.1.18 16:14

מערכון ששודר בארץ נהדרת, וצולם בפתח תקוה, מעורר כעס גדול אצל הורים רבים בשכונת עמישב. המערכון היה תחת הכותרת "אבי פרטוש והפתרון לילדים". אבי פרטוש, למי שלא יודע, הוא דמות בסדרת מערכונים המשודרת בתוכנית אותה מגלם השחקן יובל סמו. במערכון הזה הוא נכנס לכיתה ומודיע לילדים שהם צריכים לחלום בקטן.  בסרטון השתתפו ילדי חוג הדרמה של מתנ"ס עמישב, והוא צולם במבנה בית הספר יובלים לשעבר, כיום בית ספר מורשה בנות, הסמוך למתנ"ס. הכעס של ההורים היה על תוכן המערכון. במערכון כתוב על לוח הכיתה "אחרי בצפר ניפגש במתנ"ס  עמישב של החברה למתנסים" וברקע רואים לוחות תוכן של הכיתה ומערכות לימוד. "אני לא מבינה איך בית הספר אישר להם להשתמש בכיתה", אומרת אחת האמהות.

במערכון נשאלים הילדים מה הם רוצים להיות שיהיו גדולים. אחת אומרת גל גדות, אחר מסי או טייס ועל כל תשובה הם מקבלים שהיו מתים שזה יקרה וזה לא יקרה. "תתחילו לחלום בקטן", אומר להם פרטוש. "הגיע הזמן לחלום חלומות ריאליים, כמו להיות פקיד שומה, עמיל מכס או סתם אלכוהוליסט". בהמשך הוא אומר להם שהם ילדי קקות וחלשי אופי והאויב הכי גדול שלהם הם ההורים שלהם, שאומרים להם שזה אפשרי וזה לא נכון.

צפו במערכון

"כשראיתי את הסרטון הייתי מזועזעת", אומרת אחת האמהות. "הילדים ישבו בשוק ולדעתי הם בעצמם היו מזועזעים ממה שהוא אומר להם ולא הבינו מה הם עושים שם. יותר מכאיב זה שהשם של המתנ"ס הופיע על הלוח". "מדובר בילדים קטנים, ילדי בית ספר יסודי ולא חטיבה או תיכון שמבינים הומור. חלקם מגיעים ממשפחות ממצב סוציו אקונומי נמוך, ממשפחות דתיות, וזה לא בסדר  שילדים צריכים להתמודד עם תכנים כאלה. כשהזמינו את הילדים להשתתף כולם התלהבו להיות בטלוויזיה, אבל לא חשבו שזה יהיה התוכן".

עוד טענו חלק מההורים שלא נתנו להם להיכנס פנימה בזמן הצילום והילדים היו לבד בכיתה. "אחרי שראיתי את סרטון בכיתי", אומרת אחת האמהות, "זה היה מעליב ומשפיל. אולי במתנס רצו לעשות לעצמם יחסי ציבור על הגב של הילדים שלנו".

לטענת התושבים, השכונה סוערת והם לא מתכוונים לשתוק על כך ויפנו לחברה למתנסים על מנת להבין איך ייתכן שהדבר הזה אושר. "זה שהחתימו את ההורים שהם מוכנים שהילדים ישתתפו בסרטון זה אולי על פי חוק, אבל זה עדיין לא תקין", אומרת אם. "הרי אף אחד לא אמר לנו מה יהיה התוכן. היום כבר כל מי שלקח חלק מצטער על כך".

 

 

 

לאחר שהתברר שההורים כועסים, העלתה החברה למתנסים פוסט לדף הפייסבוק שלה בו נכתב: "אבי פרטוש אומר לילדים לחלום בקטן, אבל בינתיים, ילדי חוג הדרמה שלנו במתנ"ס עמישב – פתח תקווה, מגשימים חלומות ובגדול כשהם מופיעים על מסכי הטלוויזיה שלכם בתכנית ארץ נהדרת. ריספקט. נ.ב – לפני הצילום הילדים עברו הדרכה והוסבר להם כי הדברים נאמרים לגמרי בהומור ושימשיכו לחלום! *הקטעים היותר עוקצניים, לא צולמו יחד עם הילדים".

מהפקת ארץ נהדרת נמסר בתגובה: ״הילדים המצולמים במערכון המדובר משתתפים בחוג הדרמה של חברת המתנ״סים וילדים נוספים שהוריהם ביקשו שיקחו חלק. הוריהם תודרכו לפני הצילומים על תוכן המערכון הקומי ואף חתמו על הסכם השתתפות הילדים. בכל מקרה, לא היתה כל כוונה לפגוע ברגשות הילדים או הוריהם. לפנים משורת הדין, עקב חוסר שביעות ההורים, נסיר את המערכון מהשידור החוזר ומהאתר".

מעיריית פתח תקווה נמסר שיש להפנות את השאלה לחברה למתנ"סים.

מהחברה למתנ"סים הארצית נמסר: "אנו מקבלים פניות רבות על מנת לשתף קהילות בתוכניות ובכתבות טלוויזיה. כך גם במקרה של מערכון 'ארץ נהדרת'. מתוך הבנה שקיים במתנ"ס חוג דרמה מוצלח ביקשנו מצוות המתנ"ס להציע להורי ילדי המתנ"ס שילדיהם ישתתפו במערכון וייפגשו עם יובל סמו, השחקן המוערך. היה לכך ביקוש רב הן מצד ההורים והן מצד הילדים והם אישרו את ההשתתפות. נדגיש שטרם לצילומים, מערכת התוכנית ציינה בפני צוות המתנ"ס שלא יהיו ניבולי פה. ובהדרכה הובהר לילדים שמדובר באדם מצחיק שמדבר שטויות בשביל 'בדיחה' כיוון שסאטירה היא מילה לא מובנת לרוב ילדים, ושהילדים צריכים שלא להסכים עמו, כפי שאכן עשו במערכון. הילדים נהנו מאוד במפגש, בהדרכה ובצילומים. עם זאת, נדגיש שאנו לא מרגישים בנוח עם התוצאה. כאמור המערכת ציינה בפני צוות המתנ"ס שלא יהיו ניבולי פה, עם זאת, ככל הנראה בשל אלתור תוך כדי המשחק חרגה הדמות ממה שנאות בעינינו וגם אמרנו זאת למערכת התוכנית. במערכת הדגישו שלא כל הסצינות צולמו בנוכחות הילדים. אנו מעריכים את השחקנים ואת התוכנית. עם זאת נפיק לקחים בנוגע להתאמת המערכונים למשתתפים אותם אנו מתבקשים לכלול, מתוך הבנה שכאמור תוכנית זו כוללת אלתורים לא מתוכננים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כול התוכנית של ארץ נהדרת שעמום אחד גדול, שיעסו תוכנית כזו ברמת אביב ונרא אזה תגובות יקבלו עים תביעה של מיליונים

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר