בית ספר מורשה. צילום זאב שטרן
בית ספר מורשה. צילום זאב שטרן

"למה אנחנו לא יכולים להירשם באתר כמו ההורים החילוניים?"

בעוד הורים חילוניים רושמים את ילדיהם לכיתה א' באתר העירוני, את ההרשמה לממלכתי דתי ההורים עושים בבית הספר, כדי שתיבדק ההתאמה של אורח חייהם. וזה מרגיז אותם

פורסם בתאריך: 27.1.18 18:36

זה קורה כל שנה, וזה לא משתנה וממשיך להכעיס את ההורים. מידי שנה לקראת הרישום לבתי הספר היסודיים בעיר, מתלוננים הורים לילדים מהחינוך הממלכתי דתי אשר אמורים לעלות לכיתה א' על כך שדורשים מהם להגיע לרשום את הילדים בבית הספר בו הם מעוניינים והם לא יכולים כמו כל תלמידי העיר להירשם באתר האינטרנט העירוני. ויש הסבר: בעירייה אומרים שהסיבה היא שהרישום למוסדות החינוך הממלכתי דתי, מחייב אורח חיים דתי תורני והמשפחות מתבקשות להגיע לבית הספר, על מנת שיבחנו את התאמת ילדיהם לבית הספר.

בית הספר הממלכתי דתי כפר גנים. צילום זאב שטרן

בית הספר הממלכתי דתי כפר גנים. צילום זאב שטרן

"אני באמת לא מצליחה להבין למה אנחנו יוצאי דופן ומבקשים מאיתנו לבוא פיזית לבית הספר", אומרת אמא שאמורה לרשום את ילדה לבית ספר יסודי ממלכתי דתי. "בשבוע שעבר נפתח הרישום לבתי הספר וניסיתי להיכנס לרשום את הילד, אבל נכתב באתר שהממלכתי דתי צריך להגיע לבית הספר. "זה מאוד מכעיס שאנחנו צריכים לבזבז מזמננו ולהגיע פיזית למקום, במקום שנהיה כמו ההורים החילוניים שיכולים להירשם באתר. כשבדקתי את הנושא מול הורים שרשמו את ילדיהם בשנים קודמות, הם אמרו לי שבתי הספר רוצים לראות שבאמת מדובר במשפחות דתיות שמתאימות לחינוך שלהם ומי שלא מתאים, הם מנסים לשכנע אותו ללכת לבית ספר אחר".

ואב אחר מוסיף: "הם צריכים לתת מספר אופציות ולהתחשב גם בהורים שיש להם כבר ילדים בבית הספר. הרי בסופו של דבר, מי שרושם את הילד שלו לבית ספר דתי, זה מאחר והוא מאמין במערכת ובחינוך של הממ"ד וזה שהם ייראו אותי או את אשתי עם מכנסים, זה לא אומר שאנחנו פחות דתיים מאמא עם חצאית".
תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "תלמידים בבתי הספר הממלכתיים דתיים התורניים נדרשים לאורח חיים דתי תורני. ההורים מתבקשים להגיע לבתי הספר כדי לבחון את התאמת ילדם לבתי הספר המדוברים. יובהר כי תלמיד שאינו מקיים אורח חיים דתי תורני יתקשה להשתלב במערך החברתי בבית הספר ומובן כי יתקשה לעמוד בדרישות הדתיות שמציבה המסגרת הלימודית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דורקה

    העירייה בוגדת בתושבים.
    יש יותר ויותר בתי ספר חרדים תורניים שלא מתאימים לאורח החיים הדתי והחילוני בעיר. יש מגמה ברורה של ש"ס בראשות בוסו להכתיב לחינוך תורני בכל העיר. וברוורמן משתף פעולה כדי לשמור על הכסא.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר