הכניסה לבית ספר אורנים
הכניסה לבית ספר אורנים

אין סייעת: תלמידה שמצויה על הספקטרום האוטיסטי יושבת כבר שבוע בבית

הסייעת הצמודה של תלמידת כיתה ד' באורנים יצאה לשמירת הריון, עדיין לא נמצאה סייעת מחליפה

פורסם בתאריך: 7.2.18 13:17

ילדה בכיתה ד' בבית הספר אורנים, יושבת כבר שבוע בבית, מאחר והסייעת הצמודה שלה יצאה לשמירת הריון ועדיין לא נמצאה לה סייעת מחליפה. "הבת שלי נמצאת על הספקטרום האוטיסטי", אומרת האם, "לפני כשנה עשינו לה אבחון, בתחילת השנה הנוכחית הוצמדה לה סייעת ומאז הילדה הרבה יותר רגועה ומתפקדת טוב יותר בבית הספר. לפני כשבוע הסייעת הקבועה יצאה לשמירת הריון וכפי שזה נראה כרגע היא לא תחזור עד סוף השנה. פניתי לבית הספר ולעירייה בבקשה לסייעת חלופית, בעירייה טענו שכרגע הם לא מוצאים מחליפה ומנסים ללחוץ שהילדה תחזור לבית הספר ללא סייעת, דבר לו אני לא מסכימה", מסבירה האם.

לטענת ההורים, כל התהליך עד קבלת הסייעת היה לא פשוט. "הילדה נחשבת בתפקוד גבוה- דרגה תמיכה שתיים והחליטו שנותנים לה רק 20 שעות שבועיות. אחרי שנלחמתי הוסיפו לנו עוד 4 שעות שבועיות, למרות שבפועל היא לומדת כמעט 30 שעות", אומרת האם. "אנחנו מרגישים שעל כל דבר אנחנו צריכים להילחם, הילדה יושבת בבית, מפסידה חומר לימודי חשוב, לבד וללא חברים ואסור שזה יהיה כך. היא לא יכולה להיות בלי סייעת מאחר והסייעת מתווכת בינה לבין מה שקורה מסביב, ללא הסייעת הילדה חווה אלימות וצעקות של הסביבה כלפיה ומאז שיש לה סייעת אנחנו רואים שיפור והיא חווה פחות אלימות ופחות מציקים לה. בשיחה עם המטפלים הקבועים שלה, הם אומרים שהיא חייבת סייעת צמודה והיא לא יכולה להתמודד עם המצב לבד, למרות שבבית הספר חושבים אחרת".
תגובת חזי חקאק, דובר העירייה: "הסייעת נאלצה לצאת לשמירת הריון באופן מיידי בהנחיית הרופא ואנו עושים את כל המאמצים לאיתור סייעת מחליפה מתאימה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר