בד היוטה מעל גן לילית. צילום באדיבות ההורים
בד היוטה מעל גן לילית. צילום באדיבות ההורים

צו הפסקת עבודות לבנייה בצמוד לגן לילית, ההורים עדיין לא רגועים

הצו הוא זמני עד ליום ראשון הקרוב. לא ברור מה יהיה לאחר מכן בגן בו הילדים לא יכולים לצאת לחצר כבר תקופה ארוכה

פורסם בתאריך: 21.2.18 18:42

האם זה סוף הסאגה הארוכה והחרדות של הורי גן לילית? ביום שני השבוע, הופסקו עבודות הבנייה בצמוד לגן ברחוב האחים יטקובסקי 38. זאת לאחר תקופה ארוכה בה התלוננו הורי הגן שאתר הבנייה הסמוך מסכן את הילדים. צו ההפסקה שניתן הוא עד יום ראשון ה-25.2. בצו עליו חתומה מהנדסת העיר חווה ארליך, נכתב שבתוקף סמכותה והואיל ויש יסוד סביר להניח כי מתבצעת עבודה אסורה, היא מצווה על הפסקת העבודה באופן מידי. "ערכתי ביקורות באתר הבונה בהיתר בית כנסת בסמוך לגן ילדים עירוני, לצורך בדיקת סכנה בטיחותית בן הילדים. נציגי העמותה האחראיים לבניית בית הכנסת ומנהל העבודה באתר, נדרשו להגיש תסקיר מהנדס בטיחות או ממונה בטיחות מאושר. טרם התקבל התסקיר הנ"ל, אי לכך הוצא צו הפסקת עבודה", כתבה המהנדסת לעמותה הבונה את בית הכנסת.
לטענת ההורים, למעלה מחודש וחצי הילדים לא יוצאים לחצר וזאת לאור הסכנה שקיימת בגלל הבנייה שחלקה ממש מעל לחצר. "אמנם יש צו הפסקת עבודה במתחם, אך עדיין הילדים לא יוצאים לחצר", סיפרהאם מהגן. "יש כבל מתח ענק בחצר הראשית, כבל חשוף שילד רק יכול לשים יד ולהתחשמל למוות ובמידה וכן מחליטים להוציא אותם, הם יוצאים לחצר הסמוכה וכולם דרוכים שבטעות ילד לא יתקרב לחצר ויגע בכבל, מאחר ולהבנתנו, נכון שלא מתבצעת עבודה, אבל עדיין עובר סוג של מתח דרכו. באמצע מרץ אמורים לסיים את העבודה, אבל אנחנו מיואשים ברמות שלא ניתן לתאר, אני עסוקה רק בזה במשך חודש שלם, זה הגיע למצב שכבר קשה לי להירדם בלילה ויש לי חששות גדולים ובעיקר כעס על העירייה שבמשך זמן רב לא עשתה כלום בנדון".

לפני כשבוע וחצי השביתו ההורים את הגן למשך שעתיים וחצי ולטענתם לאור זאת הציבה העירייה במקום שומר. בנוסף, בשבוע שעבר הזמינו ההורים דוח ליקויים פרטי, אשר בו נכתב שסככת הקירוי בחצר והכבל הפרוס במקום לא עומדים בתקנים, הסככה בעלת פינות חדות וחריצים המסכנים את הילדים והכבל נמצא לאורך הגדר האחורית ללא מיגון מתאים. הדרישה של ההורים הייתה שבזמן שהילדים נמצאים בגן או אמורים לצאת לחצר, יופסקו עבודות הבנייה. מנגד טען מנהל אגף הביטחון בהודעה שהוציא להורים שאין עבודות בצד הסמוך לחצר בזמן פעילות הגן, למרות שלטענת ההורים, ברגע שעובדים על הגג, הדבר מסכן את הילדים.

מהעירייה נמסר בתגובה: "צו ההפסקה חל על הבנייה. מנהל אגף פיקוח על הבניה אישר לקבלן לבצע רק פעולות מיגון בכדי להסדיר הנושאים שהומלצו על ידי ממונה בטיחות. בשלב זה ועד סיום המיגון הילדים לא יוצאים לגינה, תוך יום יומיים יסתיימו עבודות המיגון ואז יוכלו הילדים לצאת לחצר".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר