צילום אילוסטרציה אייל טואג
צילום אילוסטרציה לגן המצולם אין קשר לכתבה אייל טואג

תלונה של אם חד הורית: ההנחה שאני מקבלת בתשלום לגן מגוחכת

לדבריה היא מקבלת הנחה גבוהה בארנונה והנחה קטנה בגן, בניגוד למה שקורה בערים אחרות שם ההנחה זהה

פורסם בתאריך: 15.3.18 17:33

אם חד הורית טוענת שההנחה שנותנת העירייה בתשלומי הגנים נמוכה ואינה משמעותית. אם חד הורית שבנה לומד בגן עירייה, סיפרה השבוע כי היא מקבלת הנחה בארנונה של 20 אחוזים, לעומת 5 אחוז בלבד בתשלום לגן. "בחודש דצמבר התכנסה וועדת ההנחות עבור הגנים", היא מספרת, "רק שלושה חודשים לאחר מכן העירייה הודיעה מה ההנחות. במשך תקופה ארוכה ניסינו להבין מה סכום ההנחה לו אנחנו זכאים, אבל כל פעם אמרו לנו שראש העירייה לא חתם על ההנחות ורק אחרי שפניתי מספר פעמים לאגף הגנים קיבלתי מכתב שאומר שההנחה שאני אקבל תעמוד על חמישה אחוז. בארנונה אני מקבלת הנחה של 20 אחוז ולהבנתי בערים אחרות לא מתקיימות וועדות ואמהות חד הוריות מקבלת את אותו סכום הנחה בגן ובארנונה, כלומר בעיר אחרת הייתי אמורה לקבל גם בתשלום לגן 20 אחוז הנחה".
האם מציינת שהיא משלמת לגן סכום שנתי של 1,600 שקלים, אבל סכום ההנחה שהופיע במכתב עמד על 55.90 שקלים. "גם החישוב שלהם לא מובן לי, הם כתבו שאני זכאית להנחה של 5 אחוז שנתי, אבל בפועל 5 אחוז מ־1,600 שקלים זה 80 שקלים ואין לי מושג איך נעשה החישוב שלהם. במכתב לא היה הסבר איך נעשה החישוב ומדוע אם אחת מקבלת 300 שקלים הנחה ואחרת רק 55 שקלים. ניסיתי לברר, אבל אף אחד לא ידע לומר לי. עדיף היה כבר לא לקבל את ההנחה ולא להרגיש שמזלזלים בך. אני עובדת על מנת שלא אצטרך לקחת מהמדינה הבטחת הכנסה, אבל מה שאני באמת זכאית לו, אני לא מקבלת וזה עצוב".

 

 

גורם בעירייה מציין שהעירייה לא מחויבת לתת הנחות עבור גנים, וכי במשך שנים ניתנו לאמהות חד הוריות הנחות ללא קשר לשכרן, סכום ההנחות הצטבר לסכומי עתק ולאור זאת הוחלט לבחון כל מקרה לגופו.
תגובת לשכת דובר העירייה: "מינהל החינוך בשיתוף ועד ההורים המרכזי נתן הנחות ללמעלה מ-350 הורים. ועדת ההנחות שדנה בכל המקרים כללה את נציגי ועד הורים מרכזי ונציגי רשות. המסמכים שעמדו בפני הועדה כללו בין השאר תלושי משכורת, מכתב אישי וכן מסמכים נוספים כפי שמחויב עפ"י חוזר מנכ"ל משרד החינוך. האם הגישה לוועדה מסמכים הכוללים משכורת בגובה 10.000 ש"ח ויש לה רק ילד אחד ולכן ההנחה שניתנה לה הייתה רק 5 אחוז".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תושב

    למה היא מקבלת הנחה של 20% בארנונה? זה על חשבוננו. הנחה צריכה להיות לפי מבחן הכנסה בלבד

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר