תיכון אחד העם. צילום: זאב שטרן.
תיכון אחד העם. צילום: זאב שטרן.

המבחנים, האלימות והאווירה: קבלו את המיצב של פתח תקוה

הציון של פתח תקוה הוא מעל הממוצע הארצי אבל העיר אינה בין 20 הערים הראשונות בטבלה. העירייה: "פתח תקוה היא בין המובילות בערים הגדולות"

פורסם בתאריך: 7.5.18 08:57

אתר מדל"ן פרסם השבוע את נתוני המיצ"ב לשנת הלימודים הקודמת שנת תשע"ז באופן השוואתי. על פי הנתונים, פתח תקוה מקבלת ציון שהוא מעל לממוצע הארצי, אך לא נמצאת בין 20 הערים הראשונות. הציון הממוצע של פתח תקוה בכל המיצבים הוא 65 נקודות, ציון אותו קיבלה גם במיצב הקודם. הציון הממוצע הארצי עומד על פי הנתונים על 55 נקודות. במינהל החינוך מתייחסים בספקנות למדד מדל"ן ומציניים שהוא לא משקף את המצב האמיתי בשטח ופתח תקווה היא בין המובילות בערים הגדולות.
על פי נתוני מדל"ן בשנת 2017 הציון הממוצע במבחן במתמטיקה בפתח תקוה עמד על 73, עליה של שמונה נקודות לעומת 2016 אז עמד הציון על 65. הציון הממוצע במדע וטכנולוגיה ירד בשלוש נקודות לעומת 2016 ועומד על 76 אחוז ובאנגלית הציון ירד ל־68 בשנה שעברה לעומת 74 במיצב שלפני כן. בעברית לעומת זאת עלתה העיר בשני ציונים והציון הממוצע עומד על 65.

להלן טבלת האקלים הבית ספרי:

מיצב

מיצב

מבחני המיצ"ב מתקיימים בקרב תלמידי כיתות ה' במקצועות מתמטיקה, אנגלית ושפת אם, ובכיתות ח', במקצועות מתמטיקה, אנגלית, שפת אם ומדעים. מבחני המיצב מתקיים בישראל משנת 2002, הרשות הארצית לבחינות והערכה מחלקת את בתי הספר בארץ לשלוש קבוצות לא לפי ערים ובתי הספר נבחנים במיצב אחת לשלוש שנים בכל מקצוע. המשמעות היא שבערים מסוימות מתקיימים מיצ"בים מידי שנה, אך בכל פעם בבית ספר אחר.
בנוסף, מעבר להישגים הלימודיים, מתבקשים התלמידים והמורים להשיב גם על שאלוני "אקלים בית ספריים". התלמידים משיבים על שאלות כמו אלימות מילולית או פיזית האם טוב להם, ועוד. המורים מתבקשים להשיב האם יש עליהם עומס והאם הם שבעי רצון מעבודתם.
על פי הנתונים שמתפרסמים במדל"ן, במקומות הראשונים בשכלול של הישגים לימודיים ואקלים בית ספרי ממוקמים בתי ספר דתיים פרטיים. אולפנת דרכי נועם קיבלה ציון 100 – תאריך המבחן האחרון היה בשנת 2016; גם בית ספר דעת מבינים קיבל ציון 100, המבחן האחרון בו היה בשנת 2015.
הציון של ישיבת דרכי נועם ב-2016 היה 97, ואולפנת למרחב ב-2016 קיבלה את הציון 96. בית הספר החילוני המדורג הכי גבוה ברשימה של פתח תקוה הוא שש שנתי אחד העם עם הציון 86 בשנת 2016.
דובר העירייה, חזי חקאק, מסר בתגובה: "במערכות החינוך מתייחסים בספקנות רבה למדד מדל״ן. מקרה של מערכת החינוך בפתח תקוה, מדובר בנתונים לא אמינים שאינם משקפים את המצב האמיתי. גם לפי מדד זה, פתח תקווה היא בין המובילות בערים הגדולות כשהציון שלה עולה משמעותית על הציונים של נתניה, חולון, חיפה, ירושלים, אשדוד, בת ים ובאר שבע הישג זה של פתח תקוה בולט במיוחד לאור העובדה שבעיר פועלים מספר בתי ספר חרדים שמלמדים לבגרות ולא נבחנים בה מסיבות אידאולוגיות. בלעדיהם, הציון של העיר היה עולה ומציב אותה בראש רשימת הערים הגדולות. כל השוואה של פתח תקוה לערים קטנות ועשירות, מופרכת מיסודה ואין צורך להתייחס אליה כלל. ראוי להזכיר בהקשר זה שבתי הספר של פתח תקוה זוכים בפרסי החינוך הארציים 5 שנים ברציפות. מערכת החינוך בעיר זכתה פעמיים בפרס החינוך הארצי ורק השנה זכתה בפרסים ארציים בתחום המחשוב והחדשנות החינוכית ונבחרות הדיבייט והרובוטיקה שלה מיצגות את ישראל בתחרויות בינלאומיות".

כנסו לנתונים המלאים

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ארי

    ככה זה שהאוכלוסיה היא חלשה.הילדים נמצאים עד ארבע בבוקר ברחובות עם אופניים חשמליים.אתם עוד רוצים שהם ישיגו ציונים טובים???? תתחילו לטפל בתוםעה הזו ותראו איך הציונים עולים. עירייה כושלת.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר