איתי שונשיין. צילום עזרא לוי
איתי שונשיין. צילום עזרא לוי

איתי שונשיין יוזם: המעונות בעיר ידורגו לפי פרמטרים שתקבע הרשות

בנוסף מבקש שונשיין לחייב את כל הגנים והמעונות להציב מצלמות אבטחה

פורסם בתאריך: 10.6.18 16:28

בעקבות מות הפעוטה יסמין וינטה בגן הילדים הפרטי בעיר, זימן סגן ראש העירייה ויו"ר וועדת החינוך העירונית עו"ד איתי שונשיין ישיבה דחופה של הוועדה לדיון באפשרויות השונות לקידום אמצעי פיקוח על מעונות היום וקידום היוזמה להצבת מצלמות אבטחה בכלל הגנים הציבוריים והפרטיים. לישיבה הוזמנו גורמי מקצוע, נציגות הורים ונציגי רשויות האכיפה
מקרה מותה המחריד של הפעוטה יסמין וינטה בפעוטון בעיר אשר זעזע את המדינה בשבוע שעבר, ביחד עם ריבוי הדיווחים על מקרי התעללות קשים בילדים במעונות היום לפעוטות, הביאו את שונשיין לזמן את הישיבה במטרה לבחון את האפשרויות השונות לקידום אמצעים לפיקוח על מעונות היום, בין אם באמצעות חוקי עזר ורישוי עסקים, ובין אם על ידי אימוץ מנגנון לדירוג של הפעוטונים העומדים בסטנדרטים נאותים, כגון איכות הצוות במעון, תכניות החינוך, הסביבה הפיזית במעון ועוד. כמו כן מבקש שונשיין לחייב הצבת מצלמות אבטחה בפעוטונים וגני הילדים הפרטיים, כאשר הגישה למצלמות האבטחה תהיה אך ורק לגננות, ובמקרים בהם יעלו חשדות לביצוע עבירות אלימות, ניתן יהיה לחשוף את צילומי האבטחה בפני גורמי האכיפה הרלוונטיים.

הפעוטה יסמין וינטה ז"ל

הפעוטה יסמין וינטה ז"ל

שונשיין אמר: "מותה המזעזע של הפעוטה יסמין וינטה רק הוכיח עד כמה חשוב להציב מצלמות אבטחה במעונות היום ובגני הילדים. במידה ולא היו מתגלים צילומי מצלמת האבטחה, קיים חשש שמותה של הפעוטה היה מוגדר כמקרה של "מוות בעריסה" ואותה סייעת הייתה ממשיכה בעבודתה במעון מבלי שיתעורר כנגדה חשד כלשהו. כמובן שהחזרת אמון הציבור מחייבת רפורמה משמעותית בכל הקשור לפיקוח ולרגולציה על מעונות היום. מעבר ללחצים שחובה עלינו להפעיל על הממשלה להשלמת הליכי החקיקה בתחום, חשוב מאוד שנשב ונחשוב על דרכים יצירתיות בהן נוכל להפעיל כבר עכשיו פיקוח אפקטיבי על אותם הפעוטות, בין אם מדובר על הקמת מערכת פיקוח וולנטרית שתדרג את הפעוטונים שמאמצים מרצון סטנדרטים הולמים, ובין אם על ידי שימוש בסמכויות האכיפה הקיימים בידי הרשות המקומית, לרבות חקיקת חוקי עזר. עלינו כרשות לקחת אחריות ולעשות את כל המאמצים שמקרה מוות מצער כמו של יסמין וינטה ז"ל לא יקרה שוב".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עמי נוימן

    בטכנולוגיה של היום כדאי לבדוק מבחינת החוק. חיבור המצלמות לרשת זו תהיה הצלחה אדירה להורים שיוכלו לראות את הילדים ברשת.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר