בית ספר קורצ'אק צילום זאב שטרן
בית ספר קורצ'אק צילום זאב שטרן

לטובת יום כיף של הסייעות: הורי החינוך המיוחד התבקשו לקצר את הלימודים ביום

הלימודים בחינוך המיוחד אמורים להסתיים ב-15.8. ההורים התבקשו לוותר על היום האחרון

פורסם בתאריך: 10.7.18 14:34

הורים לילדי החינוך המיוחד בפתח תקוה, קיבלו לאחרונה מכתב ממנהל האגף לחינוך מיוחד עמוס תמם, ובו בקשה לאפשר את קיצור הלימודים ביום אחד ולסיים ללמוד ב־14.8 במקום ב־15.8, על מנת לאפשר לסייעות להשתתף ביום כיף מטעם ועד העובדים של העירייה. "אנו מבקשים לאפשר לסייעות ולילדיהן לקחת חלק על מנת לחדש כוחות לקראת שנת הלימודים הבאה ולהוקיר להן בכך תודה על עבודתן החשובה והמסורה", הוא כתב במכתב.
חלק מההורים שיקבלו את המכתב, כועסים. "מעמידים אותנו במצב לא נעים", הם אומרים, מצד אחד אנחנו מאוד מעריכים את עבודת הסייעות. מצד שני, מבקשים מריתנו לסיים את הלימודים יום קודם וזה מקשה. נציגת הורי החינוך המיוחד בוועד ההורים העירוני, מטי חי, כתבה בתגובה לתמם: "הסייעות עושות עבודה מצוינת ומבורכת, אך לא ייתכן שהעירייה מקיימת טיול בזמן לימודים ולא מתחשבת בילדי החינוך המיוחד ובהוריהם … האם היו מבקשים את אותו הדבר גם מילדי החינוך הרגיל? גם כך, קשה לגדל ילד מיוחד ולכן אין סיבה לסיים את הלימודים יום קודם. מאות הורים פנו אלי בעקבות המכתב של תמם. זה לא הוגן להעמיד את ההורים בסיטואציה כזו ולדרוש מהם לקחת עוד יום חופש, מאחר ובחינוך המיוחד, לא ניתן לקחת בייביסטר או לשים אותם בקייטנה, ההורים צריכים להיות עם הילדים ויש מעסיקים שלא רואים זאת בעין יפה וכל יום בעבודה הוא חשוב".
בניגוד לילדי החינוך הרגיל שמסיימים את הלימודים ב־30.6, ילדי החינוך המיוחד מסיימים ללמוד ב־15.8, מתוך הרצון להקל על ההורים, מאחר ובמסגרות החינוך המיוחד, הם מקבלים תמיכה פארה רפואית.
תגובת חזי חקאק, דובר העירייה: "הפניה להורי התלמידים נעשתה בעקבות בקשות של הסייעות והמלווים להשתתף ביום המאורגן על ידי ועד העובדים, לכלל עובדי עיריית פתח תקוה, שנקבע מראש כדי לאפשר למינהל החינוך להיערך לפתיחת שנת הלימודים. פנייתו של מנהל האגף לחינוך מיוחד, כחודש לפני המועד המבוקש, נועדה לאפשר להורים להשיב למנהלות בתי הספר, על מנת להיערך למתן מענה למשפחות שאינן יכולות להתארגן ביום זה. מערכת היחסים בין הורי התלמידים למערכת החינוך המיוחד בנויה על הערכה וכבוד הדדי. מערך הסייעות והמלווים נותן מענים במהלך השנה, פעמים רבות מעבר לנדרש בעבודתם השוטפת. מנהל האגף הוותיק סמוך ובטוח שהפניה להורי התלמידים התקבלה ברוח טובה ובהבנה, תוך מתן מענה בית ספרי לכל תלמיד ותלמידה ביום זה".

ממשרד החינוך נמסר: "הסייעות הינן עובדות עירייה ולפיכך מן הראוי שהעירייה תסביר את העיתוי ליום הכיף. משרד החינוך קיבל בכל מקרה הבטחה כי מוסדות החינוך יפעלו כרגיל".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. שמחה

    לעבוד עם ילדים של חינוך מיוחד זוהי עבודה קדושה אך גם קשה. ההורים יודעים זאת בעצמם. האינטרס של ההורים צריך לקדם יום נופש לסייעות. יחדיהם ירוויחו מכך.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חוסר הכרת הטוב כמי שעובדת יום יום עם החינוך המיוחד עם אוטיסטסים

  3. מרים

    גועל נפש ובושה מצד ההורים.הסייעות משקיעות בילדיכם ובתמורה לשכר זעום.למה לא להיות אנושיים ?? בסהכ תרויחו יום עם ילדיכם! הורים מגעילים

  4. ח

    אני אימא לילד בחינוך המיוחד וגם עבדתי בתור סייעת ומטפלת ויודעת כמה העבודה שלהם קשה וחוץ מההתקדמות של הילדים שנותנת סיפוק כמעט לא מתגמלת … אז נכון שיכלו לדחות להם את יום הכיף ביום אבל הייתי בכ"ז מפרגנת להן ונותנת להנות כי מגיע להן במיוחד שכל השנה כמעט אין להן חופש וגם כשהן חולות הן צריכות לבא לעבוד פעמים רבות כי אין מחליפות

  5. לא סייעת

    זה קצת מגעיל מצד ההורים. הסייעות מרוויחות שכר מינימום והן אלו המחזיקות את הגן שישה ימים בשבוע (הגננת הולכת ב2:30 והסייעות נשארות עד 5), עובדות עד ה15.8 ושוב חוזרות ב20.8 כדי לארגן את הגן. אין להן חופשות, קביעות ובעצם כלום.
    לילדים של החינוך המיוחד יש בסהכ 11 ימי חופש, שהסייעות מאוד זקוקות להם כדי להתארגן ולהתאוורר. אפשר להוריד יום אחד להיות קצת עם הילדים שילדתם..

  6. שלומית

    נהדר כל הכבוד לעירייה שדואגת לצרכי סייעות החינוך המיוחד שעובדות עבודת קודש עבודת כפיים סזיפית מלאה בקושי נפשי ופיזי ובנוסף גם לגן או הכיתה בה הם נמצאות אני חושבת שמן הראוי שההורים יפרגנו לסייעות אשר מטפלות בילדיהם 9 שעות ביום ואף יותר!

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר