כיכר יפה נוף כפר גנים ג'
כיכר יפה נוף כפר גנים ג'

הכביש יורחב, הורי בית ספר אלימלך כנר חוששים מאסון

העירייה מוסיפה מסלול נסיעה נוסף בכיכר יפה נוף. הורים לתלמידים בבית הספר אלימלך כנר אומרים: "זה חוסר אחריות וסכנה לתת לילדים לעבור מעבר חצייה בכיכר שיש בה שני נתיבים"

פורסם בתאריך: 19.8.18 07:20

הורים מבית הספר אלימלך כנר, מתנגדים להוספת מסלול נוסף בכיכר 'יפה נוף' על ציר העצמאות. העבודות במקום כבר החלו אבל ההורים לא מרימים ידיים. לטענתם הפיכת הכביש לשני נתיבים, תסכן את הילדים, מאחר ובמקום אין מעבירי כבישים או משמרות זהב. "זה אסון וסכנת נפשות", אומרת אורית מזור, אמא ותושבת השכונה. "חוצים שם ילדים קטנים והילדים שנמצאים הכי בסיכון, אלו הילדים שאומרים לחזור לכיוון רחוב יפה נוף, עמנואל זמיר ונקש והאופציה היחידה שלהם זה לחצות מיד אחרי הכיכר. לצערי הנהג הישראלי לא יודע להתנהג בכיכר דו מסלולית, שדה הראייה של הילדים הוא אפסי, הילדים לא יכולים לאמוד את המרחק של הרכב וזה יהיה מסוכן".

תמי, אמא נוספת, אומרת: "זה ממש חוסר אחריות וסכנה לתת לילדים לעבור מעבר חצייה בכיכר שיש בה שני נתיבים. הבעיה העיקרית היא, שרכב אחד עוצר במעבר חצייה ונותן זכות קדימה להולך הרגיל ורכב שהגיע החליט לא לעצור, כי לא שם לב, היה בטלפון, הוריד את הראש ומה לא והאסון בפתח". לטענת ההורים, הם פנו מספר פעמיים לעירייה עוד בטרם הוחלט לעשות נתיב נוסף, אך תשובות הם לא קיבלו. "בתחילה סוכם איתנו התושבים לשים במקום רמזור", מוסיפה אורית מזור, "ומשום מה מישהו החליט לבטל את ההחלטה ולשים כיכר דו נתיבית, בניגוד להמלצות. אני רואה בעירייה אחראית לפיקוח נפש של הילדים ואם יקרה משהו לילד במעבר חציה זו אחריות מלאה של העירייה, אנחנו מתריעים על הסכנה". רהב עוז, יו"ר ועד בית הספר: "במשך שנים אנחנו מדברים עם העירייה על סיכון חיי הילדים במעברי החציה וכבר נדרס לנו ילד. לצערי, כל מה שאנו מציעים הם דוחים על הסף. בקשנו להגביה את מעבר החציה, לשים במקום רמזור ויש התנגדות לכל דרישה שלנו, אנחנו מתכוונים להמשיך לפעול בנושא, לבקש סיור חוזר במקום ולא נעצור עד שנקבל פתרון ראוי".

דורון קורן, חבר ועד כפר גנים ג': "שבוע לפני ביצוע השינויים בכיכר ביפה נוף פנה אלינו סגן מהנדסת העיר, שי פרידמן, כדי שנודיע לתושבים על שינויים בסדרי התנועה עקב עבודות להוספת נתיב בכיכר. השינויים נועדו להקל על עומסי התנועה בבקרים ביציאה מהשכונה. אציין שלא היתה פניה קודמת אלינו או התייעצות לפני התכנון. לאחר שהודענו לתושבים על כך, העלו מספר הורים מודאגים את נושא הסכנה במעבר החציה לפני הכיכר לתלמידי אלימלך כנר שכל בוקר עוברים שם. החשש הוא שבעקבות הוספת נתיב נסיעה המעבר יהפוך למסוכן. ההורים דורשים למצוא לכך פתרון דחוף לפני שיקרה אסון. הפניתי את הבקשה לסגן מהנדסת העיר שהבטיח לבדוק את הנושא".
תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "במקום מוצבים דרך קבע 2 מעבירי כבישים. בעקבות צורך תנועתי בצומת העצמאות/יפה נוף, הוחלט להגדיל את רוחב מיסעת הכביש בתוך הכיכר והתאמתו לנפחי התנועה במקום.הטיפול נעשה בתיאום ובאישור משרד התחבורה. וכמו כן, צדוק בן משה, יו"ר הוועד פנה בנושא למחלקת תנועה ותחבורה".

על דברים אלו העירו תושבים כי מעבירי הכביש ממוקמים ברחוב קפלינסקי ואינם נותנים מענה לכלל התלמידים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אחד העם

    למה אני גר בעיר הזו?
    לקח 5 שנים לתקן את הכיכר הפקוקה הזו, ועד שכבר עושים זאת אז עושים חצי עבודה וחצי תכנון … אין תקוה לפתח תקוה

  2. נתי

    טענות ההורים נראות לכאורה מוצדקות. אבל בהמשך, יש כיכר גדולה בהרבה ומספר התאונות-אם היו בכלל- הם מיזעריות. מזכיר להורים שהכיכר ביפה נוף גבתה בעבר פגיעות גוף ורכב רבים כולל מכונית הפוכה. מקוה שעיריית פ"ת תשכיל למצוא פיתרון באמצעות מעבירי כבישים. מעבר לכך, מותר לצפות מכל הנהגים שיסעו בזהירות מרובה. זו חובתם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר